Page 1 of 2

"Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 3:37 pm
by Pavlosd25
Καλησπερα σας παιδια (και καλη επιτυχια για τους εξεταζομενους του Σεπτεμβριου ;) ),

Θέλω να με βοηθήσετε σε ένα θέμα που μπορεί εγω να εχω βρει μια δυο εναλλακτικες, αλλα θελω τη γνωμη σας γιατι θεωρώ οτι μπορειτε να με βοηθησετε.

Πριν αρχισω απλα να σας πω οτι σκεφτηκα και τον "προσωπικο σουμβουλο σπουδων" ωστοσο πιστευω οτι θα μου πει κατι σε στυλ "ελα να σου πω αυτο για να φυγεις να ασχοληθω με πιο σημαντικα πραγματα :? " (πραγμα που ενδεχομενως να μην ισχυει). Χρειαζομαι απελπισμενα την βοηθεια σας στο παρακατω θεμα γιατι εχω συζητησει και με 1-2 παιδια μεγαλυτερου εξαμηνου και στο τι να προσεξω μου εχουν πει οτι " αν ημουν α ετοσ θα ειχα κοντα μου εναν φοιτητη μεγαλυτερου ετους ωστε να μου λεει τι να προσεξω , αφου θα εχει περισσοτερη πειρα και ¨τριβή" με το αντικείμενο. "

ειμαι φοιτητης μηχ μηχ και προκειται να μεταβώ στο 3ο εξαμηνο (β ετος). Ωστοσο η απογοητευση κυριαρχει αφου χρωσταω 10 μαθηματα (σχεδόν όλα του α΄ετους). To προβλημα δεν ειναι ο αριθμος αλλα οι γνωσεις που θα επρεπε να ειχα.

Το θεμα ειναι οτι νιωθω οτι δεν μπορω να προχωρησω στα επομενα εξαμηνα της σχολης μου. Δε μιλαω για μαθηματα τυπου Εισαγωγη στη μηχανολογια , χημεια , τεχνικα υλικα (οχι οτι τα θεωρω μη χρησιμα) αλλα για Μαθηματικα 1 & 2 Φυσικές , Μηχανικές αντε και Μηχανολογικο Σχεδιο. Πιστευω οτι εχω αρκετα κενα στον ολοκληρωτικο και διαφορικο λογισμο, στα διασματα στη Φυσικη (μου προκαλουν συγχυση) , δυο πραγματα τα οποια τα συνανταω παντου στα περισσοτερα μαθηματα του 2ου εξαμηνου ( ποσο μαλλον στα επομενα!!). Εννοειται οτι μου λειπουν και οι γνωσεις των μαθηματων δηλαδη η "υλη" αφου εχω ασχοληθει ελαχιστα με ολα τα μαθηματα. (μεγαλο λαθος :roll: )

Τωρα σκεφτομαι οτι εχω ενα σωρο μαθηματα τα οποια με κρατουν στασιμο απο το να ασχοληθω πραγματικα με το αντικειμενο στα σοβαρα. Ολο αυτο με αγχωνει και ειναι ενας φαυλος κυκλος...



(π.χ.) Τωρα διαβαζω Ηλεκτρομαγνητισμο (φυσική ΙΙ για τους παλιους) για να τον δωσω αλλα ολο το σκεπτικο που "κρυβεται" πίσω από τους τύπους πέρα απο τους στεγνούς κλασσικους λυκειακους τυπους!

Προφανως γνωριζω οτι επειδη δεν εκανα την καταλληλη "προετοιμασια - εξασκηση" έχω θέμα.

Από την άλλη έχω δει άλλο ένα παρόμοιο thread sto froum που συμβουλες ειναι του τυπου "Διαβαζε τα του εξαμηνου σου και βαζε στις εξεταστικες μαθηματα χαμηλοτερου ετους"

Ωστόσο όταν δεν μπορώ να σκεφτώ "μαθηματικα (στοιχειώδη πραγματα ολοκληρωματων - ποτε ολοκληρωνω , πανω σε τι (ακουστηκε καπως :P) , με σκοπο να κανω τι) πώς μπορώ να σκεφτώ πιο σύνθετα προβληματα του μαθηματος (που σιγουρα θα υπαρξουν σε μαθηματα του 2ου ΕΤΟΤΣ);;;

άρα

--> Ξεκινάω όλα τα μαθήματα του α΄εξαμήνου και κολλαω και κάποια λίγο ευκολότερα του 3ου πχ οικονομια, κατεργασιες, τεχνικά υλικά
(ειναι και η αποψη που επικρατεί στο κεφάλι μου)
Η
--> το αντίστροφο δηλαδη ΝΤΟΥ στα μαθήματα του 3ου και κολλαω 1ου εξαμηνου οτι μπορεσω;

(πως όμως να δωσω πχ μηχανικη Γ οταν δεν ξερω Μηχανικη Α?)

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για οποιεσδηποτε απαντησεις! :D

* Ασχοληθηκα πολυ με την αναλυτικη περιγραφη του προβληματος μου ωστε να καταλαβετε το θεμα και να πάρω απαντησεις που θα με βοηθησουν.

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 4:26 pm
by PD08
Καλησπέρα.
Εγώ λέω να το πας γιουρούσι. Μην παίρνεις τοις μετρητοίς αυτά που λένε για το ότι πρέπει να έχεις καλές βάσεις σε παλιά μαθήματα, για να περάσεις τα επόμενα. Ισχύει, αλλά ΟΧΙ στο βαθμό που νομίζεις.

Το πιο σημαντικό είναι να είσαι ψυχολογικά έτοιμος να ασχοληθείς σοβαρά με τη σχολή και να κάτσεις να διαβάσεις. Κάτσε και διάβαζε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (διάβαζε δεν εννοώ να παρακολουθείς όλα τα μαθήματα) και ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ και θα είσαι άρχοντας. Έτσι θα συμβαδίζεις και με το έτος σου και θα πάρεις βαθμούς και θα μαζέψεις τα μαθήματα του πρώτου έτους σίγουρα μέχρι το τέλος του τρίτου. Με δυο λόγια, αντιμετώπισε το θέμα like a boss 8-) .

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 6:39 pm
by a_nikos
Εγω πιστευω λιγος κοσμος κατεχει τα αντικειμενα ειδικα των πρωτων ετων. Κι αυτο γιατι τα μαθαινει "λυκειακα". Μασημενη τροφη να πας να δωσεις.

Επισης σε πολλα μαθηματα οταν χρειαζονται γνωσεις απο καποιο μαθημα προηγουμενου εξαμηνου, θα κανουν μια μικρη συνοψη στην αρχη πριν προχωρησουν. Πχ στις ΜΕΚ γινεται επαναληψη θερμοδυναμικης.

Τελος, το οτι ενα μαθημα με ενα αλλο εχουν τον ιδιο τιτλο δεν σημαινει οτι ειναι αλυσιδα και χρειαζεσαι τις γνωσεις του πρωτου για να περασεις το δευτερο...

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 7:39 pm
by Dantε
a_nikos wrote:Εγω πιστευω λιγος κοσμος κατεχει τα αντικειμενα ειδικα των πρωτων ετων. Κι αυτο γιατι τα μαθαινει "λυκειακα". Μασημενη τροφη να πας να δωσεις.

Επισης σε πολλα μαθηματα οταν χρειαζονται γνωσεις απο καποιο μαθημα προηγουμενου εξαμηνου, θα κανουν μια μικρη συνοψη στην αρχη πριν προχωρησουν. Πχ στις ΜΕΚ γινεται επαναληψη θερμοδυναμικης.

Τελος, το οτι ενα μαθημα με ενα αλλο εχουν τον ιδιο τιτλο δεν σημαινει οτι ειναι αλυσιδα και χρειαζεσαι τις γνωσεις του πρωτου για να περασεις το δευτερο...
Το αυτο.
Των 2 πρωτων ετων,πιστευω οτι η πλειοψηφια τα διαβαζει να φυγουν.
Λιγα πραγματα θυμασαι μετα.
Για το ποσο σημαντικα ειναι για το μετα,ενδεικτικα θα σου πω οτι χρωσταω περι τα 20 και ολα ειναι σχεδον 1ο-2ο ετος.
Ελαχιστα απο τα μεγαλυτερα.
Αρα συνεχισε κανονικα και απλα βρισκε σημειωσεις η ασκησεις λυμενες και δινε τα.

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 8:08 pm
by Pavlosd25
Dantε wrote:
a_nikos wrote:Εγω πιστευω λιγος κοσμος κατεχει τα αντικειμενα ειδικα των πρωτων ετων. Κι αυτο γιατι τα μαθαινει "λυκειακα". Μασημενη τροφη να πας να δωσεις.

Επισης σε πολλα μαθηματα οταν χρειαζονται γνωσεις απο καποιο μαθημα προηγουμενου εξαμηνου, θα κανουν μια μικρη συνοψη στην αρχη πριν προχωρησουν. Πχ στις ΜΕΚ γινεται επαναληψη θερμοδυναμικης.

Τελος, το οτι ενα μαθημα με ενα αλλο εχουν τον ιδιο τιτλο δεν σημαινει οτι ειναι αλυσιδα και χρειαζεσαι τις γνωσεις του πρωτου για να περασεις το δευτερο...
Το αυτο.
Των 2 πρωτων ετων,πιστευω οτι η πλειοψηφια τα διαβαζει να φυγουν.
Λιγα πραγματα θυμασαι μετα.
Για το ποσο σημαντικα ειναι για το μετα,ενδεικτικα θα σου πω οτι χρωσταω περι τα 20 και ολα ειναι σχεδον 1ο-2ο ετος.
Ελαχιστα απο τα μεγαλυτερα.
Αρα συνεχισε κανονικα και απλα βρισκε σημειωσεις η ασκησεις λυμενες και δινε τα.
Ομως ρε σεις στο 3ο και 4ο ετος δεν θα εχω μεγαλα προβληματα? επισης πχ δεν ξερω μηχανολογικο σχεδιο και μηχανικη που χρειαζονται τα στοιχεια μηχανων( οπως μου εχουν πει τουλαχιστον) Άρα θα ειναι εφικτο να τα περασω, αλλα πιο πολυ να τα καταλαβω?

Σας ευχαριστω παντως για τις απαντησεις σας!

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 8:19 pm
by a_nikos
Σχεδιο ναι μαθε, ειναι χρησιμο. Πιστευω πως ο,τι γνωσεις χρειαζονται τις αναπληρωνεις ευκολα.

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 10:20 pm
by Pavlosd25
Μου κανει εντυπωση παντως γιατι δεν εχω σοβαρη επαφη με το αντικειμενο...Τι να πω, θα δειξει

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Thu Sep 22, 2016 10:36 pm
by Dantε
Και απο σχεδιο και απο μηχανικη βασικα πραγματα χρειαζονται που τα βγαζεις και με τη λογικη.

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Fri Sep 23, 2016 1:41 am
by Zoubulbasaur
Παύλο έχεις σκεφτεί τι είδους Μηχανικός θέλεις να γίνεις? Δε σου λέω να είσαι 100% συνειδητοποιημένος, λίγοι είναι από τόσο νωρίς. Απλά αν έχεις φανταστεί έστω και λίγο τον εαυτό σου μετά τη σχολή να ακολουθεί το αντικείμενο σε κάποιο σενάριο στο μυαλό σου. Όνειρα και φιλοδοξίες που όλοι έχουμε/είχαμε :)

Αν φεύγοντας κάποτε από αυτή τη σχολή ασχοληθείς με διοικητικά, πωλήσεις στον τεχνικό τομέα, επίβλεψη σε γραμμές παραγωγής σε μια βιομηχανία, μελέτες στην οικοδομή (πυρασφάλεια, ανελκυστήρες κτλ), εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε αιολικά πάρκα (και άλλα πολλά) πολύ πιθανόν να μην ξαναδείς ολοκλήρωμα ποτέ μπροστά σου..... Θα κάνεις λογιστικά με σχετικά απλά μαθηματικά, θα χρησιμοποιείς τυποποιημένα εξαρτήματα του εμπορίου στις κατασκευές σου, θα επιβλέπεις πως οι τεχνίτες θα τα συναρμολογούν σωστά σύμφωνα με δεδομένες προδιαγραφές αραδιασμένες όμορφα σε πινακάκια, θα χρησιμοποιείς υπολογιστικά φύλλα και λογισμικά για να παράγεις αποτέλεσμα χωρίς να σε νοιάζει συνήθως τι κώδικας και μαθηματικά χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχτούν, αφού κάνουν τη δουλειά τους καλά. Μπορεί πάλι να θέλεις ν ασχοληθείς με επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων όπου θα στηρίζεσαι κυρίως στη λογική σκέψη και 5-10-20 εργαλεία ή μεθοδολογίες που θα διδαχτείς στο μέλλον και δεν απαιτούν κάποια ιδιαίτερη γνώση.

Αν πάλι ονειρεύεσαι να δουλεύεις στην έρευνα σε κάποιο R&D department, να σχεδιάσεις και να δημιουργήσεις κάτι νέο-καινοτόμο, που δεν υπάρχει ήδη, μια εργαλειομηχανή τελευταίας τεχνολογίας, ένα αυτοκίνητο, ένα αεροπλάνο, ένα drone με τεχνητή νοημοσύνη, μια νέα πηγή ενέργειας κτλ κτλ κτλ τότε θα πρέπει να αποκτήσεις κάποια ευχέρεια και ευρύ φάσμα γνώσεων σε μαθηματικά και τομείς της φυσικής. ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΘΑΡΑ.

Γιατί εκεί:

και ολοκλήρωμα θα κληθείς κάπου να υπολογίσεις, επειδή θα μπορείς με μετρητικό όργανο να μετρήσεις μόνο το παράγωγο μέγεθος, ή αντίστοιχα να παραγωγήσεις για να βρεις μια πχ ταχύτητα ή μια επιτάχυνση επειδή μπορείς να μετρήσεις μόνο τη μετατόπιση, ή επειδή απλά η φυσική του προβλήματος που αντιμετωπίζεις βγάζει τόσο πολύπλοκους τύπους που δεν μπορείς να πάρεις απλά αποτέλεσμα με μια διακρίνουσα

και θα πρέπει να μπορείς να προσδιορίσεις πως οι δυνάμεις-πιέσεις-τάσεις επηρεάζουν το δημιούργημά σου, πού λυγίζε? πού σπάει? αντέχει το βάρος του ή θα καταρρεύσει από μόνο του? Θα το ζορίσεις λίγακι και θα γίνει κομμάτια ή θα αντέξει αν το ζορίσεις πολύ και για πολύ καιρό?

και θα πρέπει να έχεις αντίληψη πως η θερμότητα διαχέεται μέσα και έξω από αυτό, αν ας πούμε ασχοληθείς με μηχανές εσωτερικής καύσης ή λέβητες θα πρέπει να έχεις ιδέα από τη χημεία και τη θερμοδυναμική της καύσης που συμβαίνει μέσα.

και θα χρειαστεί να μπορείς να βρεις τι επιπτώσεις θα έχει κάποιο ηλεκτρικό ή μαγνητικό πεδίο στα εξαρτήματα που χρησιμοποιείς, μιας και μηχανές, ρομπότ, αυτοκίνητα κτλ είναι τίγκα στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα

και πολλά άλλα που χάνεται το νόημα του Post αν σου τα απαριθμήσω....

Και αν υπάρχουν στον περίγυρό σου άτομα να μπορούν να λύνουν τα παραπάνω προβλήματα αντί για εσένα τότε μάλλον είσαι αχρείαστος, πάρε φόρμα και κατσαβίδι και μπες στη γραμμή παραγωγής να βιδώνεις τη βίδα που περνάει από μπροστά σου. Και αν πάλι θεωρείς ότι όλα τα παραπάνω θα λύνονται μηχανικά με πακετάκια όπως το Ansys, AutoCAD, Mathematica κτλ (δεν ξέρω ποιά από αυτά γνωρίζεις), guess again, αν δεν έχεις ιδέα τι παίζει και πως να ρυθμίσεις σωστά τις παραμέτρους σου (τα μαθηματικά σου, τη φυσική σου, τη μηχανική σου) τότε τα πακετάκια θα κρασάρουν συνέχεια και δε θα βγάζουν απαντήσεις. Και έχε υπόψιν πως αν πάλι βρεθείς σ αυτό τον τομέα και δεν ξέρεις, είσαι ανασφαλής και πας συνέχεια με το "νομίζω" και το "μπορεί" δε θα έχεις οτέ τον έλεγχο της δουλειάς σου στα χέρια σου, ειδικά στην Ελλάδα που ο κάθε κομπλεξικός αγράμματος εργάτης θα θέλει να σου επιβληθεί και να σε βγάλει άκυρο, ή ακόμα χειρότερα θα κάνεις κάποιο τραγικό λάθος και κάποιος θα χάσει τη ζωή του.

Η Σχολή θα βγει κι ας μη μάθεις καλά μαθηματικά και φυσική. Θα παραδώσεις εργασίες που μετράνε στο βαθμό, θα σου καλύψουν τα βασικά που σου λείπουν στα επόμενα μαθήματα, θα πάρεις και μερικά 5άρια θεόσταλτα, θα πας να γράψεις με μπούσουλες και σημειώσεις τυφλοσούρτη και θα περάσεις και τα περίεργα. Είναι όμως πιο σημαντικό να γνωρίζεις με ποιές γνώσεις πρέπει να εφοδιαστείς, γιατί αυτό είναι, εφόδια για το μετά. Ο ουσιαστικός στόχος δεν είναι ένα χαρτί που γράφει ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΜΠ, άσχετα που ως πιο άμεσος και απτός γίνεται στόχος στην πορεία. Όπως είπε ο Σπιτάς κάποτε, θα είσαι πραγματικά έτοιμος όταν θα βλέπεις μαθηματικά θεωρήματα, μεθόδους και εργαλεία και θα λες "πάλι καλά που υπάρχουν και αυτά" αντί να τραβάς τα μαλλια σου.

Για τα παραπάνω που ανέφερα δεν είμαι απόλυτος. Καθένας μιλάει από εμπειρία και προσωπικά ερεθίσματα. Κάποιος άλλος ίσως τα έχει δει/ζήσει αλλιώς. Εγώ δεν πήρα αυτά που ήθελα από τα πρώτα 2 έτη και τώρα το πληρώνω, όχι επειδή δεν έχω τελειώσει, αλλά επειδή έχω βγει λιγάκι παραέξω και βλέπω που τελικά υπολείπομαι. Ελπίζω τα παραδείγματα να mη σε κούρασαν και προπάντος να μη σε τρόμαξαν :)

Re: "Γνωσιακό αδιέξοδο" πρωτοετή πολυτεχνιτη

Posted: Fri Sep 23, 2016 1:38 pm
by a_nikos
Για να το επεκτεινω λιγο ακομα, θεωρω πως το να εισαι συνειδητοποιημενος για το τι θες να κανεις στη ζωη σου βοηθαει ως προς το τι γνωσεις θα αποκτησεις γενικοτερα.

Η Σχολη δεν σου μαθαινει σχεδον τιποτα, μονο σου δινει ερεθισματα, σιγουρα απο τα απειρα αντικειμενα που εχουμε καποιο θα σου αρεσει και εκει θα πρεπει να δωσεις βαση. Και μονος σου σε ενα μεγαλο βαθμο (Ημι)τουριστας μπορεις να περασεις τα περισσοτερα μαθηματα, δεν θα κερδισεις κατι ομως. Υπαρχουν μαθηματα που θα σιχτιριζεις την ωρα που τα βρηκες μπροστα σου, αλλα ψιλοαδιαφορα και αλλα που γουσταρεις καθε λεπτο παρακολουθησης. Λιωσε τα τελευταια.

Το 2ο ετος σε πρωτη φαση και πολυ περισσοτερο το 3ο, θα σε βοηθησουν να κατασταλαξεις. Μπορει να το ξερεις απο τωρα, μπορει και οχι. Παντως πρεπει να το σκεφθεις σοβαρα γιατι ετσι θα αποφυγεις μελλοντικα λαθος επιλογες.