Υγραέριο αντί Αμόλυβδης βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Προβληματισμοί, απόψεις για επιστημονικά, τεχνολογικά θέματα και γεγονότα.
Forum rules
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
Post Reply
User avatar
BiG
Praetorian
Praetorian
Posts: 324
Joined: Wed Jan 20, 2010 11:20 pm
Gender: Male
Location: Never Never Land

Υγραέριο αντί Αμόλυβδης βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Post by BiG »

Τα ραντεβού στα συνεργεία για τις σχετικές μετατροπές είναι κλεισμένα μέχρι τα... Χριστούγεννα, αφού η ζήτηση, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες συνεργείων, έχει αυξηθεί κατακόρυφα από τις αρχές του 2010, σε ποσοστό που μπορεί να φτάνει και το 40%.

Πενία τέχνας κατεργάζεται... Οι Ελληνες οδηγοί μετατρέπουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να κινούνται και με υγραέριο (LPG), αφού δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υψηλές τιμές της βενζίνης.

Οι εργαζόμενοι στα εξειδικευμένα συνεργεία, που κάνουν τις σχετικές μετατροπές, τρέχουν και δεν φτάνουν για να εξυπηρετήσουν όσους ζητούν να εγκαταστήσουν στα αυτοκίνητά τους συσκευές υγραερίου, ώστε να μειώσουν, όπως οι ίδιοι λένε, το κόστος της μετακίνησης με βενζίνη.

Τα ραντεβού στα συνεργεία για τις σχετικές μετατροπές είναι κλεισμένα μέχρι τα... Χριστούγεννα, αφού η ζήτηση, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες συνεργείων, έχει αυξηθεί κατακόρυφα από τις αρχές του 2010, σε ποσοστό που μπορεί να φτάνει και το 40%. Τα συνεργεία στην κυριολεξία έχουν κατακλυσθεί από αυτοκίνητα (κυρίως μεγάλου κυβισμού) τα οποία περιμένουν στην ουρά, καθώς οι διαδικασίες μετατροπής του κινητήρα διαρκούν περίπου δύο μέρες.

Οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. δεν υπολογίζουν ούτε καν το κόστος της μετατροπής, το οποίο κυμαίνεται από 1.200 (συν ΦΠΑ) έως 3.000 ευρώ (ανάλογα με τους κυλίνδρους και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου), καθώς θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα αποσβέσουν το κόστος, με δεδομένο ότι κανείς δεν ελπίζει πλέον ότι θα πέσει η τιμή της βενζίνης.

«Από το 2000 και μετά με νόμο επιτρέπεται η τοποθέτηση υγραερίου και στα Ι.Χ. Βέβαια οι μετατροπές που κάναμε κάθε χρόνο ήταν ελάχιστες. Από τη νέα χρονιά και μέχρι τώρα η ζήτηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Δεν προλαβαίνουμε να κλείνουμε ραντεβού», τονίζει στο «Εθνος» ο ιδιοκτήτης σχετικού συνεργείου Σταύρος Πανικίδης και συμπληρώνει:

Ενημέρωση
«O κόσμος, αφού ενημερωθεί ότι η χρήση υγραερίου στα αυτοκίνητα είναι απολύτως ασφαλής -κατά την άποψή μου περισσότερο και από τη βενζίνη- παίρνει την απόφαση να κάνει την αλλαγή, αφού βλέπει ότι πλέον ο οικογενειακός του προϋπολογισμός βουλιάζει και από το κόστος μετακίνησης».

«Αποφάσισα να τοποθετήσω γκάζι προκειμένου να απαλλαχθώ από το βαρύ κόστος της βενζίνης, το οποίο φτάνει 50 ευρώ την εβδομάδα για τα χιλιόμετρα που διανύω καθημερινά», τονίζει στο «Εθνος» ο οδηγός κ. Βλαδίμηρος Στυλιανίδης και υπογραμμίζει ότι: «Οταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, το αυτοκίνητο θα περάσει από ΚΤΕΟ, στη συνέχεια θα δηλωθεί στην άδειά μου και θα είμαι εντάξει».

Ενα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι με την εγκατάσταση της συσκευής υγραερίου στο όχημα, υπάρχει η δυνατότητα το όχημα να κινείται εφόσον χρειαστεί και με βενζίνη, απλώς και μόνο με το πάτημα ενός μικρού διακόπτη.

«Οι επιδόσεις των Ι.Χ. με LPG δεν έχουν να ζηλέψουν σε κάτι εκείνα που καταναλώνουν αμόλυβδη βενζίνη. Διαπιστώνεται στην αγορά αύξηση 40% της ζήτησης για μετατροπές», λέει ο μηχανικός αυτοκινήτων Π. Δουληγέρης.

«Από τον Φεβρουάριο που άρχισαν οι μεγάλες ανατιμήσεις της αμόλυβδης λόγω της ανόδου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, οι οδηγοί και κυρίως εκείνοι με μεγάλου κυβισμού οχήματα προχωρούν σε μετατροπές των κινητήρων τους».

Διπλασιάζεται η αυτονομία του οχήματος
Δυνατότητα κίνησης και με βενζίνη

Εάν κάποιος θέλει να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε υγραεριοκίνητο, το πρώτο που πρέπει να ξέρει είναι πως μετά τη διασκευή (όπως λέγεται) του οχήματος θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και τη δεξαμενή της βενζίνης και εκείνη του υγραερίου.

Η αυτονομία του οχήματός του, δηλαδή, θα διπλασιαστεί και εκείνος θα έχει τη δυνατότητα επιλογής καυσίμου κατά την ώρα της κίνησης.

Η μετατροπή είναι απλή, διαρκεί 8-12 ώρες και το κόστος της κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.

1 Η εργασία εκτελείται από έναν μηχανικό που θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου. Στη θέση της ρεζέρβας του αυτοκινήτου τοποθετείται η δεξαμενή του υγραερίου.

Στον χώρο του κινητήρα τοποθετούνται τα μπεκ ψεκασμού του υγραερίου μαζί με πνεύμονα ή ρυθμιστή πίεσης και τις αντίστοιχες βαλβίδες ασφαλείας και διακοπής υγραερίου. Τέλος, η εγκατάσταση ελέγχεται από ηλεκτρονικό εγκέφαλο.

Ελεγχος σε ΚΤΕΟ
2 Μετά την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

3 Το αυτοκίνητο, στη συνέχεια, περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί πως η εργασία, όντως, έγινε με βάση τους κανόνες του υπουργείου.

4 Στη συνέχεια, στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.



Η νομοθεσία επιτρέπει το LPG
Ασφαλές στη χρήση ακόμη και στην περίπτωση ατυχήματος

Η χρήση LPG στα ΙΧ οχήματα έχει επιτραπεί από τον Νόμο 2773/99 (Φ.Ε.Κ. Α’286/ 22.12.1999) και την Υπ. Απόφ. 18586/698/ 29.3.2000.

Οι συσκευές LPG και όλα τα εξαρτήματά τους εισάγονται κατά κύριο λόγο από την Ιταλία αλλά και άλλες χώρες και τοποθετούνται από ειδικούς τεχνίτες - εγκαταστάτες. Οπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, οι συσκευές LPG έχουν σχεδιαστεί για να είναι ασφαλείς στη χρήση, ακόμη και σε περίπτωση ατυχήματος (π.χ. τρακάρισμα).

Οι δεξαμενές αποθήκευσης LPG έχουν πολύ ανθεκτικότερα τοιχώματα (από κράμα σιδήρου - χάλυβα 3 χιλιοστά) από αυτά του ρεζερβουάρ βενζίνης, γι’ αυτό και σε περίπτωση τρακαρίσματος αντέχουν σε τεράστιες δυνάμεις, χωρίς παραμόρφωση ή διαρροή. Η ροή του LPG διακόπτεται αυτόματα από δύο ηλεκτρονικές βαλβίδες μόλις σταματήσει ο κινητήρας του οχήματος. Η δεξαμενή και το σύστημα φέρουν βαλβίδες αντεπίστροφες και ανακούφισης της πίεσης.

Το κύκλωμα μεταφοράς του LPG από τη δεξαμενή προς τη συσκευή είναι απόλυτα στεγανό και οδεύει εξωτερικά της καμπίνας των επιβατών του ΙΧ. Οι οδηγοί, βέβαια, που θα αποφασίσουν να κάνουν εγκατάσταση τέτοια στο αυτοκίνητό τους θα πρέπει να ζητούν από τα ελάχιστα σε όλη την Ελλάδα πιστοποιημένα συνεργεία εγγυήσεις ώστε να είναι σίγουροι για την ασφάλειά τους.

Πολλαπλά τα οφέλη του υγραερίου

Τo υγραέριο LPG, όπως λένε οι εγκαταστάτες, είναι καύσιμο υψηλών προδιαγραφών, ασφαλές, οικολογικό και πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με τη βενζίνη.

Τα οφέλη του είναι τα εξής:

* Η τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης.
* Ο κινητήρας έχει λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης καύσης του LPG, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα, και έτσι επιμηκύνεται η ζωή του.
* Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τον καταλύτη του οχήματος.
* Ο κινητήρας που δουλεύει με LPG χρειάζεται λιγότερα σέρβις διότι:
* δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα (κάπνα) στα χιτώνια των κυλίνδρων
* τα μπουζί είναι κατά πολύ καθαρότερα
* οι αλλαγές φίλτρων και λαδιών είναι αραιότερες
* τα λάδια του κινητήρα δεν αδυνατίζουν (δεν σπάνε)
* η διάρκεια ζωής του κινητήρα με σωστή συμπίεση είναι μεγαλύτερη.

ΝΙΚΟΛ ΤΡΙΓΚΑ
ΦΩΤΟ: ΧΑΡΗΣ ΓΚΙΚΑΣ



Κίνηση με LPG
Ετήσιο κέρδος έως και πάνω από 1.200 ευρώ

Τεράστιο ετήσιο όφελος ακόμη και 1.224 ευρώ έχουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν υγραέριο κίνησης (LPG) στα ΙΧ επιβατηγά οχήματά τους.

Κι αυτό επειδή η τιμή του υγραερίου είναι 56% χαμηλότερη σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης. Αυτή την περίοδο η τιμή του υγραερίου είναι στα 0,65 ευρώ το λίτρο, ενώ η απλή αμόλυβδη βενζίνη πωλείται γύρω στα 1,50 ευρώ το λίτρο.

Η αμόλυβδη από τον Φεβρουάριο, οπότε και έγιναν οι απανωτές αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης, έχει ακριβύνει 50%.

Αν, λοιπόν, υποθέσει κάποιος ότι ένας οδηγός διανύει 1.200 χλμ. τον μήνα, τότε το κόστος για βενζίνη είναι περίπου 180 ευρώ. Με αυτοκίνητο που «καίει» υγραέριο η μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται στα 78 ευρώ. Αρα με 14.400 χλμ. ετησίως τα έξοδα για βενζίνη είναι 2.160 ευρώ και με υγραέριο κίνησης υπολογίζονται στα 936 ευρώ.

Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι σημαντική αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς ότι ένα ΙΧ με αμόλυβδη καταναλώνει 10 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ με υγραέριο καταναλώνει 12 λίτρα ανά 100 χλμ. Ωστόσο, η χαμηλή τιμή του LPG οδηγεί σε «αξιόλογη» αποταμίευση χρημάτων.

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης της απλής αμόλυβδης είναι στα 670 ευρώ ανά χίλια λίτρα, ενώ στο υγραέριο κίνησης είναι στα 125 ευρώ. Στην ΕΕ υπάρχει, πάντως, η απόφαση ο ΕΦΚ στο LPG να παραμείνει χαμηλός ως κίνητρο, μια και το καύσιμο είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

3.000 οχήματα
Ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Πρατηρίων Υγραερίου Χρ. Μπίρμπος, μιλώντας στο «Εθνος», υποστηρίζει ότι «στην Ελλάδα κυκλοφορούν γύρω στα 3.000 οχήματα με LPG.

Επιπλέον, από το 2008 η αύξηση της κατανάλωσης υγραερίου είναι 100% πάνω και όλο και περισσότεροι οδηγοί ΙΧ σπεύδουν να τοποθετήσουν ρεζερβουάρ και τον απαραίτητο εξοπλισμό για την κατανάλωση υγραερίου. Τα πρατήρια υγραερίου σε όλη την Ελλάδα είναι 40, αλλά υπάρχει τάση να ανοίξουν όλο και περισσότερα».

Οι τιμές του υγραερίου ακολουθούν τις διακυμάνσεις του αργού πετρελαίου, αλλά λόγω του χαμηλού ειδικού φόρου κατανάλωσης η τελική τιμή είναι χαμηλή και φυσικά χαμηλότερη από αυτή της αμόλυβδης βενζίνης.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
Construction takes years. Destruction a few seconds. Preservation of accomplishments the most effort..
Image
User avatar
BiG
Praetorian
Praetorian
Posts: 324
Joined: Wed Jan 20, 2010 11:20 pm
Gender: Male
Location: Never Never Land

Re: Υγραέριο αντί Αμόλυβδης βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Post by BiG »

Άντε και βάζουν φόρο και στο υγραέριο αν μετατρέψουν όλοι τα αυτοκίνητά τους,
θα βάλουν φόρο και στο υγραέριο του σπιτιού?

Τι με εμποδίζει δηλαδή να γεμίζω τη φιάλη του αυτοκινήτου από την παροχή υγραερίου στο σπιτιού?

Χρειάζομαι κομπρεσσέρ?

Αν και πολύ λόγος γίνεται και για κίνηση με Diesel.. θα επιτραπεί φημολογείται και μέσα στην Αθήνα.
Construction takes years. Destruction a few seconds. Preservation of accomplishments the most effort..
Image
User avatar
Spyrοs
Praetorian
Praetorian
Posts: 2274
Joined: Wed Feb 24, 2010 11:17 am
Gender: Male
Location: Ithaca, New York, USA
Contact:

Re: Υγραέριο αντί Αμόλυβδης βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Post by Spyrοs »

Κοίτα που μας οδήγησαν με τις μ@λ@κίες τους ... :ugeek:
Image
Προετοιμασία για Μεταπτυχιακές Σπουδές
GRE - GMAT - TOEFL- IELTS
Κατεχάκη 17, Αθήνα - 210.6910882
website: https://globalprep.gr/
Facebook: https://www.facebook.com/globalprep
e-mail: info@globalprep.gr
User avatar
BiG
Praetorian
Praetorian
Posts: 324
Joined: Wed Jan 20, 2010 11:20 pm
Gender: Male
Location: Never Never Land

Re: Υγραέριο αντί Αμόλυβδης βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Post by BiG »

http://www.ygraeriokinisi.gr/index.html
...
Ξέρω ότι το κιτ 4 στοιχίζει 1500 ευρώ στην Ελλάδα και το κιτ 5 2.000 ευρώ.
Οι τιμές αντίστοιχα στη Βουλγαρία είναι 400 ευρώ για το 4 και 500 για το 5.
Η διαφορά είναι ότι το 5 είναι πιο σύγχρονο, έχει λιγότερα εξαρτήματα και κάνει καλύτερη κάυση.
Πρόσφατα άκουσα στο ραδιόφωνο έναν τύπο που έλεγε για την μετατροπή των αυτοκινήτων σε υβριδικά με κίνηση τόσο με βενζίνη όσο και με υγραέριο το οποίο είναι σαφώς πιο φθηνό. Με το πρώτο άκουσμα μου φάνηκε καλή φάση αλλά είπα να ρωτήσω και εσάς
Εσείς έχετε γνώμη για το θέμα και πιο συγκεκριμένα
α) Τι επιπτώσεις έχει το υγραέριο στις επιδόσεις του αυτοκινήτου?
β) Πόσο καίει το αυτοκίνητο με υγραέριο?
γ) Υπάρχουν βενζινάδικα με υγραέριο (εγώ μένω Θεσαλονίκη αλλά και γενικότερα έχει εξαπλωθεί αυτό το φαινόμενο σε όλη την Ελλάδα)
δ) Μήπως στην πορεία όταν γίνει μόδα αυτό το φαινόμενο ανέβει η τιμή του υγραερίου και κάνουμε μια τρύπα στο νερό?
ε) Σε τι βαθμό ρυπαίνει το περιβάλλον?
στ) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται άλλες πηγές ενέργειας για τα αυτοκίνητα (πχ υδρογόνο)?

α) 30% μειον στις επιδοσεις... εκει περιπου...
β) Λιγο παρακατω απο την βενζινη, λιγο...
γ) οπου βαζουν και οι ταξιτζιδες
δ) ειναι ηδη αυξημενη η τιμη...
ε) υποτιθεται πως ειναι ποιο καθαρο...
στ) εχουμε πολυ μελλον ακομα

Ειχα σε αμαξι μου, και η απαντηση ειναι πως ΔΕΝ αξιζει η φασαρια μιας και ιδιαιτερο κερδος δεν υπαρχει, θα σου κοψει ενα 35% του χωρου αποσκευων (απο ενα χωρο 400 λιτρων), οι επιδοσεις θα πιασουν πατο.

Εαν θες να κανεις απλως κατι καλυτερο και συμφερον αγορασε DIESEL .-
Εδώ και 2 μήνες έχω εγκαταστήσει υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητό μου, HYUNDAI ELANTRA '02.
Η κατανάλωση σε λίτρα του υγραερίου είναι περίπου 10% αυξημένη.
Η ιπποδύναμη στις χαμηλές στροφές είναι βελτιωμένη, αλλά στις υψηλές δείχνει να είναι μειωμένη. Γενικά δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις, λαμ΄βανοντας υπόψη και την αύξηση του βάρους του αυτοκινήτου λόγω της τοποθέτησης της μποκάλας αποθήκευσης και του επιπρόσθετου βάρους του υγραερίου, περίπου 70 λίτρα.
Η τιμή του υργαερίου είναι σήμερα 51 λεπτά, ενώ της αμόλυβδης 90 λεπτά.
Συνεπώς υπάρχει οικονομία περίπου 35% στο έξοδο του καυσίμου.
Με σύντομους υπολογισμούς βγάζουμε το συμπέρασμα οτι το κόστος των 1500 ευρώ αποσβαίνει ικανοποιητικά μόνο εφόσον διανύει κάποιος άνω των 25000 km ετησίως.
Για να έχει ο χρήστης πλήρη αυτονομία με τη χρήση του υργαερίου θα πρέπει να τοποθετήσει μεγάλη φιάλη, όπως εγώ, μη εξαρτώμενος έτσι από την έλλειψη πρατηρίων στην επαρχία, που παρόλα αυτά υπάρχουν σημεία ανεφοδιασμού σε όλες τις μεγάλεις πόλεις. Η μεγάλη φιάλη καταλαμβάνει το 1/3 με 1/2 ενός ικανοποιητικού πορτ μπαγκάζ σεντάν αυτοκινήτου- σημαντικό μειονέκτημα, που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
Τα νέα συστήματα που εγκαθιστούνται πλέον στα αυτοκίνητα έχουν πολύ ικανοποιητική λειτουργία.
Έχω ακούσει από τρίτο οτι λόγω της παλαιότερης σημαντικής αύξησης τοποθετήσεων υγραερίου στα ΤΑΞΙ και της αυξημένης ζήτησης που επήλθε, η τιμή του υργαερίου έφτασε αυτή της βενζίνης, και για το λόγο αυτό το έβγαλαν οι ταξιτζήδες. Μάλλον ισχύει, αφού δεν βλέπω πλέον υγραεριοκίνητα ταξί....
Construction takes years. Destruction a few seconds. Preservation of accomplishments the most effort..
Image
User avatar
Don Molina
Praetorian
Praetorian
Posts: 757
Joined: Wed Jan 20, 2010 11:11 pm
Σχολή: Μηχανολόγος
Gender: Male
Location: Outer Heaven

Re: Υγραέριο αντί Αμόλυβδης βενζίνης: Ουρές για μετατροπές

Post by Don Molina »

Δεν μπορούν να αλλάξουν την φορολογία στο LPG, λόγω ΕΕ.
Δεν πρόκειται γι' απλή οδηγία, αλλά για συμφωνίες με νομοσχέδια στα κράτη-μέλη κλπ.
Ο μόνος λόγος ν' ανέβει η τιμή είναι να ανέβει το αργό.
Engineering is to physics and math what sex is to masturbation
Post Reply

Return to “Επιστήμη & Τεχνολογία”