MplaMplaaaa wrote:
Η λογική ήταν ότι το χαμένο εξάμηνο για το οποίο όλα τα κανάλια και ο Υπουργός Παιδείας πάντα και τώρα εκβίαζαν και το χρησιμοποιούσαν σα μέσο πίεσης και εν τέλει υποχώρησης, είναι ένα πολιτικό μήνυμα.
Πράγματι. Ασχολήθηκαν σοβαρά, πρώτα το υπουργείο και έπειτα η διοίκηση του ΕΜΠ, μόνο υπό το φόβο της καυτής πατάτας "επί των ημερών μου χάθηκε το εξάμηνο", που ουσιαστικά είναι καθαρά επικοινωνιακό ζήτημα καθώς στην πράξη η εκπαιδευτική διαδικασία είχε εξευτελιστεί κι ας μην χάναμε το εξάμηνο.
Ότι οι φοιτητές παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους και λένε "Όχι, δε θα αποφασίζετε εσείς -είτε είστε διοικητικοί, είτε είστε εκπαιδευτικοί-είτε είστε εισαγγελέας, είτε είστε Υπουργός Παιδείας- για το δικό μας εξάμηνο και τη δική μας ποιότητα σπουδών".
Το εξάμηνό μας είναι κουτσουρεμένο όσο δεν πάει. Και το θέμα είναι ότι πάντα (με εξαίρεση τον περσινό χρόνο) ότι έτσι είναι. Είναι σα να έφτασε ο κόμπος στο χτένι για όλους μας (ακόμα και εκείνοι που ψήφισαν να ολοκληρωθεί το εξάμηνο, πίστευαν ότι δεν είναι σωστό).
Οι διοικητικοί υπάλληλοι είναι ξεκάθαρο ότι διάλεξαν ένα μέσο πίεσης με αυτή την απειλή, το σταμάτημα κάθε εκπαιδευτικής/ερευνητικής διαδικασίας και φυσικά το επακόλουθο για την απώλεια εξαμήνου. Άρα θα έπρεπε να ήταν προετοιμασμένοι να φτάσουν μέχρι εκεί. Το ότι τις τελευταίες μέρες ζητούσαν από τον πρύτανη να εγγυηθεί ότι δεν θα χαθεί το εξάμηνο επρόκειτο ουσιαστικά πάλι για απόσειση ευθυνών από πάνω τους, όταν πια ήταν ορατό ενδεχόμενο.
Επίσης φυσικά και δεν έχουν λόγο στα ακαδημαϊκά διότι αν ήταν έτσι θα είχαμε όλοι κοινό σύλλογο/όργανα κλπ και θα αποφασίζαμε και εμείς για τις απεργίες τους ή τα μέσα αγώνα τους κλπ.
Νομίζω όμως ότι το ότι χάνονται διδακτικές ώρες στην αρχιτεκτονική είναι καθαρά ευθύνη του φοιτητικού συλλόγου, διόρθωσέ με αν κάνω λάθος.
Οπότε αν δεν επεμβείτε σε αυτό πρώτα, μήπως είναι άστοχο το να αποφασίσετε απώλεια εξαμήνου (έστω ότι μπορείτε διότι αμφιβάλλω αν τελικά ευοδωθεί..) τώρα; Λογικά θα υπήρχαν ενστάσεις από άτομα που πχ έκαναν εργασίες/εργαστήρια και ήθελαν να τελειώσουν το εναπομείναν εξάμηνο χωρίς να πάνε χαμένα όλα αυτά. Η απώλεια εξαμήνου σέρνεται σαν πρόβλημα από μόνο του για τουλάχιστον 5 έτη και τίποτα δεν σας εγγυάται ότι όλα θα κυλήσουν ρολόι μέχρι τότε.
Άρα μήπως πρέπει να τα βρείτε πρώτα μεταξύ σας, να συζητήσετε για το μέσο κατάληψη γενικά, να πείσετε κόσμο ότι μπορείτε να διεκδικείτε με άλλους τρόπους;
Γιατί δεν ανοίγετε μία μεγάλη συζήτηση, και με καθηγητές μέσα αν νομίζετε. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχω θέση καθηγήτριας σε σχολή που κάθε τρεις κ λίγο κλείνει, οι φοιτητές φτάνουν στο σημείο να ζητούν απώλεια εξαμήνου και να μην ενδιαφέρομαι να κάνω ή έστω να πω κάτι. Αν δεν κάνω λάθος, έχετε ξαναχάσει τα τελευταία χρόνια εξάμηνο.
Αυτό που ψηφίσατε όμως μπορεί να αξιοποιηθεί πολύ ισχυρά σαν μήνυμα προς όσους πείθονται για το δίκαιο των καταλήψεων και προς τη διοίκηση της σχολής σας, με την οποία έχετε θέματα φαντάζομαι.
Μπορείτε να τονίσετε ότι το αίτημα "ανοιχτή σχολή" δεν είναι ούτε φετιχ ούτε κενό πολιτικού περιεχομένου. Πέρα από την υποβάθμιση που λειτουργεί καθαρά κατά των πιο αδύναμων και πάνω από όλα κατά του δημόσιου χαρακτήρα του παν/μιου, στα τωρινά επεισόδια με τη διαθεσιμότητα αποδείχτηκε περίτρανα το πόσα παράπλευρα συμφέροντα εξυπηρετούνταν από τις καταλήψεις: οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει το οτιδήποτε χωρίς κόστος στο μισθό του (κυρίως οι καθηγητές), βάζοντας μπροστά τους φοιτητές, χωρίς καμία επίπτωση στη θέση του (αν δεν είχαμε πρυτανικές εκλογές, η διοίκηση δεν θα ελεγχόταν από κανέναν), η ανεπάρκεια των κοσμητόρων που μας καλούσαν να πηδάμε κάγκελα πχ, δεν ενδιαφέρονται να μας ενημερώνουν, να φροντίζουν για τον προγραμματισμό μας σε εξετάσεις, δεν έχει καμία συνέπεια.
Οι φοιτητές λοιπόν της Αρχιτεκτονικής κατά κάποιο τρόπο θυσίασαν με την απόφασή τους (που δεν ξέρω και κατά πόσο βέβαια θα γίνει δεκτή) ένα εξάμηνο από τις σπουδές τους, προκειμένου αυτό να διδαχθεί έτσι όπως θα έπρεπε να διδαχτεί και να δείξουν (σε όσους το αντιληφθούν) ότι τον πρώτο λόγο για την ποιότητα σπουδών και την ολοκλήρωση εξαμήνων ή μη τον έχουν εκείνοι.
Δεν ξέρω κατά πόσο ήταν σοφό να το κάνετε αυτό, υποθέτοντας ότι μπορεί να γίνει τελικά. Μπορεί όμως να αξιοποιηθεί σίγουρα σαν μήνυμα κυρίως προς τους συμφοιτητές σας που υποστηρίζουν τις αποδεδειγμένα αδιέξοδες καταλήψεις με πιθανή επιχειρηματολογία την παραπάνω. Το σίγουρο είναι ότι αυτό που κάνατε δεν αρκεί από μόνο του προκειμένου να καταφέρετε κάτι χειροπιαστό και τους ακόλουθους μήνες. Χρειάζεται συνέχεια.
Το ΕΜΠ έχει ακόμα κύρος και βαρύτητα στην ελληνική κοινή γνώμη, συγκριτικά με τα υπόλοιπα πανεπιστήμια. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι εντός ΕΜΠ υπάρχουν ομάδες ή άτομα που επιθυμούν συνειδητά τέτοια υποβάθμιση. Και αν υπάρχουν είναι η εξαιρέση των εξαιρέσεων.
Η κουβέντα του συρμού, που υποκινείται από παπαγάλους δημοσιογράφους και τους γνωστούς κύκλους, μιλάει ξεκάθαρα για ένα μπουρδέλο. Υπάρχουν συμφέροντα για αυτό.
Δεν πρέπει να περάσει.