Στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό
Forum rules
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
Στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό
Την περασμένη εβδομάδα, υπεγράφη στα κεντρικά γραφεία της Google, μία απόφαση από τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνια των ΗΠΑ που είναι περισσότερο ιστορική απ’ όσο θα φανταζόσασταν. Ο Κυβερνήτης υπέγραψε την νόμιμη κυκλοφορία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, από το 2015 στους δρόμους της περιφέρειάς του.
Η λογική του είναι απλή. Τα υβριδικά Toyota Prius που έχουν «αλλάξει» οι μηχανικοί της Google, εδώ και καιρό δοκιμάζονται και τα στατιστικά τους είναι εκπληκτικά. Στα 300.000 χιλιόμετρα δοκιμών στους δρόμους της πολιτείας, όλα αυτά τα χρόνια, έχει συμβεί ένα μόνο ατύχημα και αυτό προκλήθηκε από ένα κανονικό αυτοκίνητο με ένα κανονικό οδηγό που έπεσε πάνω σε ένα όχημα της Google. Ο Sergey Brin από την μεριά του, ανακοίνωσε επίσημα την πρόθεση της Google να έχει βγάλει στην παραγωγή τέτοια αυτοκίνητα μέσα στην επόμενη 5ετία. Ε και;
Ξεφύγετε λίγο από την λογική ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό της Google είναι κάτι σαν την επίσκεψη του Curiosity στον Άρη και τις φωτογραφίες που μας στέλνει από εκεί. Τα νέα αυτοκίνητα της Google αποτελούν ένα πραγματικό σταθμό στην ιστορία μας ως ανθρωπότητα ως η στιγμή που το λογισμικό γίνεται εντελώς ικανό να κάνει πράγματα καλύτερα απ’ ότι τα κάνουμε εμείς οι ίδιοι.
Τα νέα αυτοκίνητα της Google, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, σηματοδοτούν την εποχή που ένα μεγάλο μέρος της «χειρωνακτικής» εργασίας, της συμβολής του ανθρώπου δηλαδή, στην παραγωγικότητα δεν έχει λόγο ύπαρξης. Είναι αυτό το μεταίχμιο που πολλοί οικονομολόγοι όπως οι καθηγητές του MIT Eric Brynjolfsson και Andrew McAfee περιγράφουν στο λίγο ενοχλητικό βιβλίο τους Race Against the Machine, στο οποίο η τεχνολογία που αναπτύσσεται, είναι η τεχνολογία που θα μειώσει ακόμα περισσότερο την ανάγκη για ανθρώπινο δυναμικό. Όπως όταν ο Ford την περίοδο 1908-1915 εισήγαγε την γραμμή παραγωγής στις διαδικασίες της εταιρείας του, βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίας για του εργαζόμενούς του, την εποχή μετά την κρίση του 1936, οι περισσότερες εταιρείες επένδυσαν σε μία τέτοια τεχνολογία χωρίς να επενδύσουν όμως σε «ισόποσο» ανθρώπινο δυναμικό. Η γραμμή παραγωγής και η τεχνολογία πίσω από αυτές τους επέτρεψαν να κάνουν κάτι τέτοιο και να εξασφαλίσουν την παραγωγή και την κερδοφορία τους. Κάτι τέτοιο προβλέπουν και οι κύριοι παραπάνω. Μάλλον, δεν το προβλέπουν…. Το παρατηρούν να συμβαίνει.
Μία από τις «αδιαμφισβήτητες» ικανότητες που έχουν αναπτύξει οι άνθρωποι, δηλαδή, να οδηγούν αυτοκίνητα φαίνεται να μην είναι χρήσιμη πια. Ούτε και επιθυμητή. Οι νέες γενιές δεν νοιάζονται τόσο να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο. Οπότε το τετράτροχο περνάει στη σφαίρα του «εργαλείου» και όχι της επιθυμίας. Και δεν μιλάμε για κοινωνίες όπως αυτή της Ελλάδας που βιώνει με βίαιο τρόπο την οικονομική κρίση. Μιλάμε και για πιο Δυτικές κοινωνίες που βίωσαν με ένα ανάλογο τρόπο την κρίση ήδη από το 2007. Με το δεδομένο λοιπόν πως οι υπολογιστές αποκτούν όλο και περισσότερη υπολογιστική δύναμη, τα πάλαι ποτέ επιτεύγματα της τεχνολογίας γίνονται πιο έξυπνα, άρα λιγότερο εξαρτώμενα από τον ανθρώπινο χειρισμό, αλλά και γιατί η τεχνολογία φτιάχνεται με την προοπτική να είναι περισσότερο αξιόπιστη και ακούραστη από τον άνθρωπο, υπάρχουν οι οικονομολόγοι που μιλούν ανοιχτά για το πέρασμα του ανθρώπου στην αχρηστία, όσον αφορά την παραγωγή.
Είναι, όμως, η υιοθέτηση των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό από τη Google, καλή αφορμή να τρομοκρατηθούμε ότι θα μείνουμε χωρίς δουλειά; Όσο κι αν στα δικά μας αυτιά ακούγεται τρομακτικό με την ανασφάλεια που περνάμε οι περισσότεροι καθημερινά σε σχέση με την επιβίωσή μας, μία μικρή ματιά στην ιστορία μας δείχνει πως, εκεί που μπήκε η τεχνολογία να κυριαρχήσει και να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα, ο ίδιος ο άνθρωπος ανέπτυξε άλλες ικανότητες που αποδείχτηκαν εξίσου πολύτιμες, απλά διαφορετικές. Ο ίδιος ο Άνθρωπος εκπαιδεύτηκε να αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία, αλλά και να την εξελίσσει ή να δημιουργεί καινούρια.
Όλα τα παραπάνω, υποδεικνύονται από την λογική και την ιστορία. Τι πιστεύετε βαθιά μέσα σας, όμως; Τα «έξυπνα» αυτοκίνητα που δεν μας χρειάζονται ως οδηγούς, αλλά μας εξυπηρετούν σαν επιβάτες, αποτελούν ένα υπαρκτό κίνδυνο για την επιβίωσή μας ως εργαζόμενοι και θα δημιουργήσουν μία νέα στρατιά ανέργων ή απλά είναι άλλη μία τεχνολογική εξέλιξη που θα δούμε στην καθημερινότητά μας και με την ίδια ταχύτητα θα την αξιοποιήσουμε και θα αναπτύξουμε άλλες ικανότητες που θα μας κάνουν χρήσιμους;
Mechanical Engineering NTUA, 2010
MTEC ETH Zurich, 2013
Founder: https://polytexneio.gr
Founder: https://globalprep.gr
MTEC ETH Zurich, 2013
Founder: https://polytexneio.gr
Founder: https://globalprep.gr
- Kuchiki_Byakuya
- MechEng Seeder
- Posts: 6498
- Joined: Fri Oct 22, 2010 6:55 pm
- Σχολή: Μηχανολόγος
- Gender: Male
- Location: Seireitei
Re: Στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό
Επιτέλους.
Νομίζω ότι χρειάζομαι ένα.
Νομίζω ότι χρειάζομαι ένα.
Be proud to die by my Bankai.
Bankai. Senbonsakura Kageyoshi
Bankai. Senbonsakura Kageyoshi
Re: Στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό
Ωχ, να πω του τυπά που μου μάθαινε να οδηγάω να ανοίξει προπατζίδικο.
Άραγε θες δίπλωμα γι αυτά?
Άραγε θες δίπλωμα γι αυτά?
- Kuchiki_Byakuya
- MechEng Seeder
- Posts: 6498
- Joined: Fri Oct 22, 2010 6:55 pm
- Σχολή: Μηχανολόγος
- Gender: Male
- Location: Seireitei
Re: Στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό
Be proud to die by my Bankai.
Bankai. Senbonsakura Kageyoshi
Bankai. Senbonsakura Kageyoshi
- ShadowMech
- Praetorian
- Posts: 2118
- Joined: Thu Jan 21, 2010 11:20 am
Re: Στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της Google χωρίς οδηγό
Οσο προχωραει η τεχνολογια τοσο οι πιο χειρωνακτικες δουλειες περνανε στις μηχανες... Μπορει αυτο να ειναι ενα πολυ high-tech βημα, αλλα ειναι στην ιδια κατευθυνση.Είναι, όμως, η υιοθέτηση των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό από τη Google, καλή αφορμή να τρομοκρατηθούμε ότι θα μείνουμε χωρίς δουλειά; Όσο κι αν στα δικά μας αυτιά ακούγεται τρομακτικό με την ανασφάλεια που περνάμε οι περισσότεροι καθημερινά σε σχέση με την επιβίωσή μας, μία μικρή ματιά στην ιστορία μας δείχνει πως, εκεί που μπήκε η τεχνολογία να κυριαρχήσει και να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα, ο ίδιος ο άνθρωπος ανέπτυξε άλλες ικανότητες που αποδείχτηκαν εξίσου πολύτιμες, απλά διαφορετικές. Ο ίδιος ο Άνθρωπος εκπαιδεύτηκε να αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία, αλλά και να την εξελίσσει ή να δημιουργεί καινούρια.
Όλα τα παραπάνω, υποδεικνύονται από την λογική και την ιστορία. Τι πιστεύετε βαθιά μέσα σας, όμως; Τα «έξυπνα» αυτοκίνητα που δεν μας χρειάζονται ως οδηγούς, αλλά μας εξυπηρετούν σαν επιβάτες, αποτελούν ένα υπαρκτό κίνδυνο για την επιβίωσή μας ως εργαζόμενοι και θα δημιουργήσουν μία νέα στρατιά ανέργων ή απλά είναι άλλη μία τεχνολογική εξέλιξη που θα δούμε στην καθημερινότητά μας και με την ίδια ταχύτητα θα την αξιοποιήσουμε και θα αναπτύξουμε άλλες ικανότητες που θα μας κάνουν χρήσιμους;
Τελικα οσο η τεχνολογια προχωρα, στην ευθυνη των ανθρωπων μενουν ολο και πιο περιπλοκες εργασιες, που σημαινει και πιο απαιτητικες. Απαιτητικες σε σκεψη, κοινωνικοτητα, δημιουργικοτητα. Και αυτο εχει πολυ ενδιαφερουσες προεκτασεις... Αν και ειμαι σιγουρος οτι στο κλασικο θεμα man vs machine παντα ο ανθρωπος θα εχει το πανω χερι, θα ειναι ολο και λιγοτεροι αυτοι που θα εχουν αυτο το πανω χερι, σχηματιζοντας μια τεχνολογικη ελιτ. Οι δουλειες για "χαζους" εκλειπουν εστω και αργα, κακα τα ψεματα.
Spoiler: show
Ρώτα οποιονδήποτε ευτυχισμένο άνθρωπο και δεν θα σου πει για συστήματα, πολιτικές, δυνάμεις, αριστερά, κεφάλαιο. Δεν θα σου πει τίποτα πέρα από το "ήξερα τι ήθελα".
The Don
The Don