Οδηγός πρώτου έτους
Posted: Mon Nov 25, 2013 3:06 pm
by pelagia
1ο εξάμηνο
Μαθηματική Ανάλυση
Εισαγωγή στην Πληροφορική
Γενική Γεωλογία
Τεχνικές και Τοπογραφικές Σχεδιάσεις
Φυσική Γεωγραφία και Περιβάλλον
Παραστατική και Προοπτική Γεωμετρία
Γραμμική Άλγεβρα & Αναλυτική Γεωμετρία
Μαθηματική Ανάλυση
Spoiler: show
Ο διδάσκων του μαθήματος, κ.Κανελόπουλος, φαίνεται να έχει διάθεση να βοηθήσει και προσπαθεί να απαντήσει σε όλες τις απορίες αλλά τελικά μάλλον απαντάει μπερδεμένα και σχεδόν ποτέ δε σου ξεκαθαρίζει αυτό που πράγματι ρώτησες... Θα χρειαστείτε χαρτί και στυλό για να κρατήσετε σημειώσεις από τον πίνακα, μιας και ο καθηγητής δεν ανεβάζει τίποτα στο mycourses, παρόλο που όταν ρωτάς λέει πως θα τα βάλει! Ωστόσο όταν έκανα εγώ το μάθημα ήταν μάλλον η δεύτερη χρονιά που το δίδασκε ο συγκεκριμένος καθηγητής, οπότε μπορεί στο μεταξύ να έχει προσαρμοστεί καλύτερα!
Ο βαθμός καθορίζεται μόνο από την εξέταση! Κάποιες ασκήσεις που ζητάει να λύσουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς είναι μόνο για δική μας βοήθεια, για να εμπεδώσουμε καλύτερα αυτά που μαθαίνουμε και δε συνυπολογίζονται στην τελική βαθμολογία.
Το βιβλίο που μας είχε προτείνει, Μαθηματική Ανάλυση 1 του Θεμιστοκλή Μ. Ρασσιά, είναι αρκετά κατανοητό, έχει εκτός από τη θεωρία και λυμένες ασκήσεις και παραδείγματα, αλλά είναι ολόκληρος τόμος, με περισσότερες από 1000 σελίδες! Επομένως αν δεν το έχετε ανοίξει όλη τη χρονιά δεν έχει νόημα να το προσπαθήσετε την τελευταία μέρα πριν τις εξετάσεις...
Για να προετοιμαστείτε για την εξεταστική μπορείτε να βασιστείτε αρκετά στα παλιά θέματα! Επιπλέον μέσα στις παραδόσεις ο καθηγητής αφήνει να φανεί περίπου τι θέματα θα βάλει, αρκεί κάποιος να τον παρακολουθεί για να το καταλάβει! Τέλος, κρίνοντας από το δικό μου βαθμό, η βαθμολόγηση είναι αρκετά επιεικής.
Ο βαθμός καθορίζεται μόνο από την εξέταση! Κάποιες ασκήσεις που ζητάει να λύσουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς είναι μόνο για δική μας βοήθεια, για να εμπεδώσουμε καλύτερα αυτά που μαθαίνουμε και δε συνυπολογίζονται στην τελική βαθμολογία.
Το βιβλίο που μας είχε προτείνει, Μαθηματική Ανάλυση 1 του Θεμιστοκλή Μ. Ρασσιά, είναι αρκετά κατανοητό, έχει εκτός από τη θεωρία και λυμένες ασκήσεις και παραδείγματα, αλλά είναι ολόκληρος τόμος, με περισσότερες από 1000 σελίδες! Επομένως αν δεν το έχετε ανοίξει όλη τη χρονιά δεν έχει νόημα να το προσπαθήσετε την τελευταία μέρα πριν τις εξετάσεις...
Για να προετοιμαστείτε για την εξεταστική μπορείτε να βασιστείτε αρκετά στα παλιά θέματα! Επιπλέον μέσα στις παραδόσεις ο καθηγητής αφήνει να φανεί περίπου τι θέματα θα βάλει, αρκεί κάποιος να τον παρακολουθεί για να το καταλάβει! Τέλος, κρίνοντας από το δικό μου βαθμό, η βαθμολόγηση είναι αρκετά επιεικής.
Spoiler: show
Ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα που θα χρειαστεί στους μελλοντικούς τοπογράφους, επειδή, όπως θα μάθετε σε επόμενα εξάμηνα, ένας τοπογράφος πάντα χρειάζεται να γνωρίζει να κατασκευάζει κάποια βασικά προγράμματα που θα τον βοηθήσουν στη δουλειά του.
Οι παραδόσεις χωρίζονται σε 2 μέρη, στη θεωρία που γίνεται σε αμφιθέατρο, συνήθως στο Β2, και στην άσκηση που γίνεται σε αίθουσα με υπολογιστές (PC Lab). Τόσο οι ώρες της θεωρίας όσο και της άσκησης είναι πολύ χρήσιμες!Στη θεωρία παρουσιάζονται διαφάνειες στον πίνακα, οι οποίες στη συνέχεια ανεβαίνουν και στο mycourses. Υπάρχουν και τώρα ανεβασμένες οι περσινές σημειώσεις, ανοιχτές για το κοινό, οπότε όποιος θέλει μπορεί να ρίξει μια ματιά! Στην άσκηση εφαρμόζονται στην πράξη, σε υπολογιστή, όσα μαθαίνουμε στη θεωρία, λύνοντας ασκήσεις επίσης ανεβασμένες στο mycourses.
Υπάρχουν κάποια κοινά σημεία με την πληροφορική της Γ' λυκείου, τεχνολογικής κατεύθυνσης, χωρίς ωστόσο να δημιουργούνται προβλήματα σε όσους ήταν σε θετική κατεύθυνση και δεν την έχουν παρακολουθήσει.
Οι καθηγητές, κ.Κορακίτης και κ.Βεσκούκης είναι κι οι δύο πολύ έξυπνοι άνθρωποι, με πολλές γνώσεις στο αντικείμενο και πρόθυμοι να βοηθήσουν όσους ενδιαφέρονται! Ο κ.Βεσκούκης είναι πιθανόν να “τρομάξει” κάποιους στην πρώτη παράδοση, μιας και μπαίνει μέσα στην αίθουσα με πολύ δυναμικό, ίσως και επιθετικό ύφος! Στο πρώτο μάθημα πιθανότατα στους μισούς θα φανεί ένας από τους καλύτερους καθηγητές και στους άλλους ένας από τους χειρότερους,αλλά σίγουρα δε θα περάσει από κανέναν απαρατήρητος! Γενικώς, δεν αντέχει να ακούει χαζές ερωτήσεις, που δείχνουν κάποιον που δεν παρακολουθεί ποτέ και απλώς προσπαθεί να δείξει τη συγκεκριμένη στιγμή ενδιαφέρον! Όταν ακούσει κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό ο φοιτητής να νιώσει προσβεβλημένος από την απάντηση! Δέχεται μόνο ερωτήσεις από όποιον το έχει ήδη ψάξει αρκετά μόνος του και δεν μπόρεσε με κανέναν άλλο τρόπο να βρει απάντηση. Σε εκείνους όμως που έχουν καίριες απορίες μπορεί να δώσει τις πιο κατατοπιστικές και σωστές ερωτήσεις και να εξηγεί το καθετί για όση ώρα χρειαστεί! Ο κ.Κορακίτης από την άλλη είναι πιο προσιτός και θα απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δε θα ξεχωρίσει εκείνους που ρωτάνε μόνο για να ρωτήσουν από εκείνους που πράγματι ενδιαφέρονται να μάθουν! Οι θεωρίες παραδίδονται εναλλάξ, μια βδομάδα από τον έναν και μια βδομάδα από τον άλλον, ενώ στο εργαστήριο αναλαμβάνει ο ένας τα μαθήματα της Τρίτης κι ο άλλος της Πέμπτης. Στα εργαστήρια υπάρχουν επίσης και βοηθοί τους οποίους μπορούμε να ρωτήσουμε ότι χρειαστούμε για κάποια άσκηση!
Το βιβλίο, αν και δίνεται, δε χρησιμεύει σε τίποτε, κάτι το οποίο το ξεκαθαρίζουν οι ίδιοι οι καθηγητές εξ'αρχής!
Ο τελικός βαθμός προκύπτει κατά 80% από την τελική εξέταση και κατά 20% από δύο “διαγωνίσματα” που γράφουμε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου! Στην ουσία κάθε “διαγώνισμα” είναι μια άσκηση που γίνεται την ώρα του εργαστηρίου,προειδοποιημένα! Οι υπόλοιπες ασκήσεις που λύνουμε στο εργαστήριο δε μετράνε στο βαθμό, αλλά όποιος δεν έχει ασχοληθεί δε νομίζω πως μπορεί να γράψει στις εξετάσεις! Η βαθμολόγηση και σε αυτό το μάθημα είναι αρκετά επιεικής!
Οι παραδόσεις χωρίζονται σε 2 μέρη, στη θεωρία που γίνεται σε αμφιθέατρο, συνήθως στο Β2, και στην άσκηση που γίνεται σε αίθουσα με υπολογιστές (PC Lab). Τόσο οι ώρες της θεωρίας όσο και της άσκησης είναι πολύ χρήσιμες!Στη θεωρία παρουσιάζονται διαφάνειες στον πίνακα, οι οποίες στη συνέχεια ανεβαίνουν και στο mycourses. Υπάρχουν και τώρα ανεβασμένες οι περσινές σημειώσεις, ανοιχτές για το κοινό, οπότε όποιος θέλει μπορεί να ρίξει μια ματιά! Στην άσκηση εφαρμόζονται στην πράξη, σε υπολογιστή, όσα μαθαίνουμε στη θεωρία, λύνοντας ασκήσεις επίσης ανεβασμένες στο mycourses.
Υπάρχουν κάποια κοινά σημεία με την πληροφορική της Γ' λυκείου, τεχνολογικής κατεύθυνσης, χωρίς ωστόσο να δημιουργούνται προβλήματα σε όσους ήταν σε θετική κατεύθυνση και δεν την έχουν παρακολουθήσει.
Οι καθηγητές, κ.Κορακίτης και κ.Βεσκούκης είναι κι οι δύο πολύ έξυπνοι άνθρωποι, με πολλές γνώσεις στο αντικείμενο και πρόθυμοι να βοηθήσουν όσους ενδιαφέρονται! Ο κ.Βεσκούκης είναι πιθανόν να “τρομάξει” κάποιους στην πρώτη παράδοση, μιας και μπαίνει μέσα στην αίθουσα με πολύ δυναμικό, ίσως και επιθετικό ύφος! Στο πρώτο μάθημα πιθανότατα στους μισούς θα φανεί ένας από τους καλύτερους καθηγητές και στους άλλους ένας από τους χειρότερους,αλλά σίγουρα δε θα περάσει από κανέναν απαρατήρητος! Γενικώς, δεν αντέχει να ακούει χαζές ερωτήσεις, που δείχνουν κάποιον που δεν παρακολουθεί ποτέ και απλώς προσπαθεί να δείξει τη συγκεκριμένη στιγμή ενδιαφέρον! Όταν ακούσει κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό ο φοιτητής να νιώσει προσβεβλημένος από την απάντηση! Δέχεται μόνο ερωτήσεις από όποιον το έχει ήδη ψάξει αρκετά μόνος του και δεν μπόρεσε με κανέναν άλλο τρόπο να βρει απάντηση. Σε εκείνους όμως που έχουν καίριες απορίες μπορεί να δώσει τις πιο κατατοπιστικές και σωστές ερωτήσεις και να εξηγεί το καθετί για όση ώρα χρειαστεί! Ο κ.Κορακίτης από την άλλη είναι πιο προσιτός και θα απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δε θα ξεχωρίσει εκείνους που ρωτάνε μόνο για να ρωτήσουν από εκείνους που πράγματι ενδιαφέρονται να μάθουν! Οι θεωρίες παραδίδονται εναλλάξ, μια βδομάδα από τον έναν και μια βδομάδα από τον άλλον, ενώ στο εργαστήριο αναλαμβάνει ο ένας τα μαθήματα της Τρίτης κι ο άλλος της Πέμπτης. Στα εργαστήρια υπάρχουν επίσης και βοηθοί τους οποίους μπορούμε να ρωτήσουμε ότι χρειαστούμε για κάποια άσκηση!
Το βιβλίο, αν και δίνεται, δε χρησιμεύει σε τίποτε, κάτι το οποίο το ξεκαθαρίζουν οι ίδιοι οι καθηγητές εξ'αρχής!
Ο τελικός βαθμός προκύπτει κατά 80% από την τελική εξέταση και κατά 20% από δύο “διαγωνίσματα” που γράφουμε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου! Στην ουσία κάθε “διαγώνισμα” είναι μια άσκηση που γίνεται την ώρα του εργαστηρίου,προειδοποιημένα! Οι υπόλοιπες ασκήσεις που λύνουμε στο εργαστήριο δε μετράνε στο βαθμό, αλλά όποιος δεν έχει ασχοληθεί δε νομίζω πως μπορεί να γράψει στις εξετάσεις! Η βαθμολόγηση και σε αυτό το μάθημα είναι αρκετά επιεικής!
Spoiler: show
Και αυτό το μάθημα χωρίζεται σε θεωρία και ασκήσεις. Η θεωρία γίνεται από όλους τους φοιτητές μαζί ενώ στις ασκήσεις χωρίζονται σε δύο τμήματα, ανάλογα με το επίθετο του καθενός.
Η παρακολούθηση της θεωρίας ήταν, για εμένα τουλάχιστον, χάσιμο χρόνου. Η καθηγήτρια απλώς μιλάει στον πίνακα, δε θυμάμαι με σιγουριά αν έδειχνε και κάποιες διαφάνειες, αλλά σίγουρα δεν ανέβαζε κάτι στο mycourses. Δε νομίζω πως υπάρχει η δυνατότητα να προλαβαίνει να γράφει κάποιος όλα όσα ακούει και σίγουρα δεν μπορεί να τα θυμάται όλα απ'έξω μιας και είναι πάρα πολλά. Οπότε σε όποιον την παρακολουθήσει προτείνω να προσπαθεί να συγκρατεί κάποια βασικά από ότι λέει η καθηγήτρια και στη συνέχεια να τα ψάχνει στο βιβλίο και να τα διαβάζει από εκεί για να του μείνουν. Στις εξετάσεις στο τέλος θέλει να τα ξέρετε παπαγαλία ή να τα έχετε κατανοήσει πάααρα πολύ καλά για να τα γράψετε με δικά σας λόγια χωρίς να ξεχάσετε τίποτα... Ωστόσο η καθηγήτρια της θεωρίας κ.Αντωνίου βλέπω πως δεν είναι στο πρόγραμμα φέτος οπότε μπορεί να βγήκε στη σύνταξη και τα πράγματα να αλλάξουν από'δω και πέρα.
Την άσκηση πρέπει οπωσδήποτε να την παρακολουθήσει κάποιος για να περάσει! Γίνεται σε μία από τις αίθουσες Λ, συνήθως τη Λ19! Θα χρειαστείτε νομίζω από την πρώτη μέρα της άσκησης μιλιμετρέ χαρτί, μολύβι, γόμα και χάρακα! Οι καθηγήτες και οι βοηθοί εξηγούν τι πρέπει να κάνουμε και απαντούν σε ερωτήσεις, αν και συχνά δίνεται η εντύπωση πως είναι πολύ λίγοι για να καλύψουν όλους τους μαθητές... Στο τέλος κάθε μαθήματος πρέπει να υπογράψει την άσκησή σας κάποιος καθηγητής, αλλιώς δε γίνεται δεχτή όταν την παραδίδετε. Την άσκηση πρέπει να την ολοκληρώνετε στο σπίτι και την παραδίδετε, αν θυμάμαι καλά, στο επόμενο μάθημα!
Στο τέλος εξετάζεστε ξεχωριστά σε άσκηση και ξεχωριστά σε θεωρία και ο βαθμός προκύπτει κατά 40% από την άσκηση και κατά 60% από τη θεωρία. Ωστόσο όποιος δεν παραδόσει υπογεγραμμένες τις ασκήσεις του νομίζω πως δεν μπορεί να εξεταστεί! Επίσης, αν δεν κάνω λάθος χρειάζεται τουλάχιστον η βάση σε καθένα από αυτά για να περάσετε, οπότε αν κάποιος γράψει 3 στην άσκηση και 2 στη θεωρία δεν περνάει, ενώ αν γράψει 2 στην άσκηση και 3 στη θεωρία περνάει, κοκ... Νομίζω πως η βαθμολόγηση είναι αρκετά αυστηρή, αν και κάποιοι από το έτος μου διαφωνούσαν σε αυτό...
Μέχρι τώρα τα θέματα που έπεφταν ήταν κάθε χρόνο σχεδόν ίδια, οπότε μπορούσαμε να βασιστούμε αρκετά σε αυτά! Αντίθετα, τα SOS που έδινε η καθηγήτρια δε βοηθούσαν καθόλου! Ήταν το μισό βιβλίο και πολλές φορές δεν έβαζε σχεδόν τίποτα από αυτά στο τέλος. Τώρα όμως με την αλλαγή της καθηγήτριας μπορεί να μην ισχύει πλέον το ίδιο...
Η παρακολούθηση της θεωρίας ήταν, για εμένα τουλάχιστον, χάσιμο χρόνου. Η καθηγήτρια απλώς μιλάει στον πίνακα, δε θυμάμαι με σιγουριά αν έδειχνε και κάποιες διαφάνειες, αλλά σίγουρα δεν ανέβαζε κάτι στο mycourses. Δε νομίζω πως υπάρχει η δυνατότητα να προλαβαίνει να γράφει κάποιος όλα όσα ακούει και σίγουρα δεν μπορεί να τα θυμάται όλα απ'έξω μιας και είναι πάρα πολλά. Οπότε σε όποιον την παρακολουθήσει προτείνω να προσπαθεί να συγκρατεί κάποια βασικά από ότι λέει η καθηγήτρια και στη συνέχεια να τα ψάχνει στο βιβλίο και να τα διαβάζει από εκεί για να του μείνουν. Στις εξετάσεις στο τέλος θέλει να τα ξέρετε παπαγαλία ή να τα έχετε κατανοήσει πάααρα πολύ καλά για να τα γράψετε με δικά σας λόγια χωρίς να ξεχάσετε τίποτα... Ωστόσο η καθηγήτρια της θεωρίας κ.Αντωνίου βλέπω πως δεν είναι στο πρόγραμμα φέτος οπότε μπορεί να βγήκε στη σύνταξη και τα πράγματα να αλλάξουν από'δω και πέρα.
Την άσκηση πρέπει οπωσδήποτε να την παρακολουθήσει κάποιος για να περάσει! Γίνεται σε μία από τις αίθουσες Λ, συνήθως τη Λ19! Θα χρειαστείτε νομίζω από την πρώτη μέρα της άσκησης μιλιμετρέ χαρτί, μολύβι, γόμα και χάρακα! Οι καθηγήτες και οι βοηθοί εξηγούν τι πρέπει να κάνουμε και απαντούν σε ερωτήσεις, αν και συχνά δίνεται η εντύπωση πως είναι πολύ λίγοι για να καλύψουν όλους τους μαθητές... Στο τέλος κάθε μαθήματος πρέπει να υπογράψει την άσκησή σας κάποιος καθηγητής, αλλιώς δε γίνεται δεχτή όταν την παραδίδετε. Την άσκηση πρέπει να την ολοκληρώνετε στο σπίτι και την παραδίδετε, αν θυμάμαι καλά, στο επόμενο μάθημα!
Στο τέλος εξετάζεστε ξεχωριστά σε άσκηση και ξεχωριστά σε θεωρία και ο βαθμός προκύπτει κατά 40% από την άσκηση και κατά 60% από τη θεωρία. Ωστόσο όποιος δεν παραδόσει υπογεγραμμένες τις ασκήσεις του νομίζω πως δεν μπορεί να εξεταστεί! Επίσης, αν δεν κάνω λάθος χρειάζεται τουλάχιστον η βάση σε καθένα από αυτά για να περάσετε, οπότε αν κάποιος γράψει 3 στην άσκηση και 2 στη θεωρία δεν περνάει, ενώ αν γράψει 2 στην άσκηση και 3 στη θεωρία περνάει, κοκ... Νομίζω πως η βαθμολόγηση είναι αρκετά αυστηρή, αν και κάποιοι από το έτος μου διαφωνούσαν σε αυτό...
Μέχρι τώρα τα θέματα που έπεφταν ήταν κάθε χρόνο σχεδόν ίδια, οπότε μπορούσαμε να βασιστούμε αρκετά σε αυτά! Αντίθετα, τα SOS που έδινε η καθηγήτρια δε βοηθούσαν καθόλου! Ήταν το μισό βιβλίο και πολλές φορές δεν έβαζε σχεδόν τίποτα από αυτά στο τέλος. Τώρα όμως με την αλλαγή της καθηγήτριας μπορεί να μην ισχύει πλέον το ίδιο...
Spoiler: show
Το μάθημα είναι τετράωρο. Κατά το πρώτο μισό του εξαμήνου διδάσκεται το αρχιτεκτονικό σχέδιο και κατά το δεύτερο μισό το τοπογραφικό. Χωριζόμαστε σε 2 τμήματα ανάλογα με τα επίθετά μας.
Σ'αυτό το μάθημα θα χρειατεί να αγοράσετε εργαλεία, τα οποία είναι: πινακίδα σχεδίου ή Τ(ταυ), μολύβια, γόμες, χάρακα, τρίγωνο (καλύτερα τοπογραφικό ή γεωδαιτικό), κλιμακόμετρο, διαβήτη και διάφορα άλλα. Θα σας τα πουν καλύτερα οι καθηγητές, αλλά το θέμα είναι πως επειδή όλα αυτά κοστίζουν αρκετά χρήματα το μάθημα κάθε χρόνο έχει αρκετές “ταραχές” από παρατάξεις, οι οποίες προσπαθούν να πείσουν τους φοιτητές να μην αγοράσουν αυτά τα υλικά γιατί θα έπρεπε να τους παρέχονται δωρεάν. Αν και συμφωνώ πως θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν, μάθημα χωρίς αυτά δυστυχώς δε γίνεται, οπότε θα χρειαστεί να τα αγοράσετε αργά ή γρήγορα... Καλύτερα λοιπόν να τα αγοράσετε νωρίς για να μπορείτε να παρακολουθήσετε.
Όσοι έχουν ήδη παρακολουθήσει μαθήματα σχεδίου σίγουρα θα βοηθηθούν στο αρχιτεκτονικό, όχι όμως και στο τοπογραφικό... Αυτό ωστόσο σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως εκείνοι που δεν έχουν κάνει ποτέ πριν σχέδιο δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο μάθημα! Οι εργασίες θα ξεκινάνε κάθε φορά την ώρα του μαθήματος και όσοι δεν προλαβαίνουν να τις τελειώσουν θα τις παραδίδουν στο επόμενο μάθημα. Κάθε εργασία βαθμολογείται και μετράει στον τελικό βαθμό, όχι όμως με συγκεκριμένο ποσοστό.
Υπάρχει ένα ακόμη θέμα που εξοργίζει κάποιες παρατάξεις σε σχέση με αυτό το μάθημα! Η κ. Άγα που διδάσκει το αρχιτεκτονικό σχέδιο στο ένα από τα δύο τμήματα, παίρνει σε κάθε μάθημα παρουσίες. Όπως λέει πάντως η ίδια δεν “κόβεται” κάποιος αν δεν παρακολουθεί, αλλά το κάνει γιατί πολλές φορές βλέπει άτομα που δεν πατάνε ποτέ στο μάθημα και παραδίδουν κανονικά τις εργασίες, που σημαίνει πως κάποιος άλλος τις κάνει, οπότε παίρνει παρουσίες προς αποφυγή αυτού του φαινομένου.
Στο τέλος εξεταζόμαστε ξεχωριστά στο αρχιτεκτονικό και ξεχωριστά στο τοπογραφικό και ο βαθμός προκύπτει από τον μέσο όρο των δύο! Ωστόσο, για να περάσεις το μάθημα πρέπει να έχεις τουλάχιστον τη βάση σε κάθε ένα από αυτά! Η βαθμολόγηση νομίζω πως μπορεί να θεωρηθεί και εδώ επιεικής.
Σ'αυτό το μάθημα θα χρειατεί να αγοράσετε εργαλεία, τα οποία είναι: πινακίδα σχεδίου ή Τ(ταυ), μολύβια, γόμες, χάρακα, τρίγωνο (καλύτερα τοπογραφικό ή γεωδαιτικό), κλιμακόμετρο, διαβήτη και διάφορα άλλα. Θα σας τα πουν καλύτερα οι καθηγητές, αλλά το θέμα είναι πως επειδή όλα αυτά κοστίζουν αρκετά χρήματα το μάθημα κάθε χρόνο έχει αρκετές “ταραχές” από παρατάξεις, οι οποίες προσπαθούν να πείσουν τους φοιτητές να μην αγοράσουν αυτά τα υλικά γιατί θα έπρεπε να τους παρέχονται δωρεάν. Αν και συμφωνώ πως θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν, μάθημα χωρίς αυτά δυστυχώς δε γίνεται, οπότε θα χρειαστεί να τα αγοράσετε αργά ή γρήγορα... Καλύτερα λοιπόν να τα αγοράσετε νωρίς για να μπορείτε να παρακολουθήσετε.
Όσοι έχουν ήδη παρακολουθήσει μαθήματα σχεδίου σίγουρα θα βοηθηθούν στο αρχιτεκτονικό, όχι όμως και στο τοπογραφικό... Αυτό ωστόσο σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως εκείνοι που δεν έχουν κάνει ποτέ πριν σχέδιο δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο μάθημα! Οι εργασίες θα ξεκινάνε κάθε φορά την ώρα του μαθήματος και όσοι δεν προλαβαίνουν να τις τελειώσουν θα τις παραδίδουν στο επόμενο μάθημα. Κάθε εργασία βαθμολογείται και μετράει στον τελικό βαθμό, όχι όμως με συγκεκριμένο ποσοστό.
Υπάρχει ένα ακόμη θέμα που εξοργίζει κάποιες παρατάξεις σε σχέση με αυτό το μάθημα! Η κ. Άγα που διδάσκει το αρχιτεκτονικό σχέδιο στο ένα από τα δύο τμήματα, παίρνει σε κάθε μάθημα παρουσίες. Όπως λέει πάντως η ίδια δεν “κόβεται” κάποιος αν δεν παρακολουθεί, αλλά το κάνει γιατί πολλές φορές βλέπει άτομα που δεν πατάνε ποτέ στο μάθημα και παραδίδουν κανονικά τις εργασίες, που σημαίνει πως κάποιος άλλος τις κάνει, οπότε παίρνει παρουσίες προς αποφυγή αυτού του φαινομένου.
Στο τέλος εξεταζόμαστε ξεχωριστά στο αρχιτεκτονικό και ξεχωριστά στο τοπογραφικό και ο βαθμός προκύπτει από τον μέσο όρο των δύο! Ωστόσο, για να περάσεις το μάθημα πρέπει να έχεις τουλάχιστον τη βάση σε κάθε ένα από αυτά! Η βαθμολόγηση νομίζω πως μπορεί να θεωρηθεί και εδώ επιεικής.
Spoiler: show
Το συγκεκριμένο μάθημα διδασκόταν ως τώρα στο δεύτερο εξάμηνο αλλά απ'ότι είδα μεταφέρθηκε. Χωρίζεται σε θεωρία, άσκηση και εργαστηριακές ασκήσεις. Στη θεωρία είναι όλοι στο ίδιο τμήμα, ενώ στις ασκήσεις χωριζόμαστε σε δύο ομάδες, ανάλογα με τα επίθετά μας. Στα εργαστήρια η κάθε ομάδα χωρίζεται σε 4 υποομάδες. Όσοι θέλουν να συμμετέχουν στα εργαστήρια θα πρέπει να δηλώσουν τα ονοματά τους. Θα σας παραπέμψουν οι καθηγητές για το που δηλώνετε όταν χρειαστεί.
Στο πρόγραμμα του πρώτου εξαμήνου που βγήκε τώρα (Νοέμβριος 2013) αναφέρεται πως έχετε 4 ώρες αυτό το μάθημα αλλά υπάρχουν μόνο οι δύο από τις ώρες και από καθηγητές μόνο η καθηγήτρια της θεωρίας, κ.Παπαδοπούλου. Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει πως οι ασκήσεις δε θα πραγματοποιηθούν ή αν απλώς έχει γίνει κάποιο λάθος.
Η κ.Παπαδοπούλου αποτελεί έναν τύπο καθηγήτριας που δε συναντάς συνήθως στην ανώτατη εκπαίδευση. Απαιτεί απόλυτη ησυχία στην αίθουσα, δε δέχεται κανένας να μπαίνει στο τμήμα μετά από εκείνη κι όταν συμβαίνει αυτό είτε “τη λέει” σε όποιον άργησε είτε τον διώχνει, δε δέχεται να υπάρχουν καφέδες, φαγητά, αναψυκτικά και οτιδήποτε άλλο μέσα στην αίθουσα και τα κινητά πρέπει να είναι κρυμμένα και απενεργοποιημένα. Όχι ότι τα κλείνει κανείς, αλλά αν δει κάποιον να το έχει πάνω στο θρανίο ή το έδρανο δεν το έχει σε τίποτα να τον διώξει, ανεξάρτητα από το αν το χρησιμοποιεί! Οπότε αν δε θέλετε να τραβήξετε εξ'αρχής το ενδιαφέρον της πάνω σας πρέπει να είστε προσεκτικοί!
Για την τελική βαθμολογία συνυπολογίζονται και η θεωρία και η άσκηση και τα εργαστήρια. Συγκεκριμένα προκύπτει από το τελικό διαγώνισμα (το οποίο περιλαμβάνει θεωρία και ασκήσεις) κατά 65%, από το βαθμό των ασκήσεων που παραδίδονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου κατά 28% και από το βαθμό των εργαστηριακών ασκήσεων κατά 7%. Ωστόσο για να περάσει κάποιος πρέπει να έχει γράψει τουλάχιστον τη βάση στο διαγώνισμα!
Για να γράψει κάποιος στη θεωρία αρκεί να έχει καταλάβει κάποια βασικά πράγματα, χωρίς να χρειάζεται να μάθει όλο το βιβλίο παπαγαλία. Γενικώς δεν είναι δύσκολο μάθημα και όποιος έχει παραδώσει ασκήσεις και εργαστηριακές ασκήσεις μπορεί να περάσει και με καλό βαθμό!
Στο πρόγραμμα του πρώτου εξαμήνου που βγήκε τώρα (Νοέμβριος 2013) αναφέρεται πως έχετε 4 ώρες αυτό το μάθημα αλλά υπάρχουν μόνο οι δύο από τις ώρες και από καθηγητές μόνο η καθηγήτρια της θεωρίας, κ.Παπαδοπούλου. Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει πως οι ασκήσεις δε θα πραγματοποιηθούν ή αν απλώς έχει γίνει κάποιο λάθος.
Η κ.Παπαδοπούλου αποτελεί έναν τύπο καθηγήτριας που δε συναντάς συνήθως στην ανώτατη εκπαίδευση. Απαιτεί απόλυτη ησυχία στην αίθουσα, δε δέχεται κανένας να μπαίνει στο τμήμα μετά από εκείνη κι όταν συμβαίνει αυτό είτε “τη λέει” σε όποιον άργησε είτε τον διώχνει, δε δέχεται να υπάρχουν καφέδες, φαγητά, αναψυκτικά και οτιδήποτε άλλο μέσα στην αίθουσα και τα κινητά πρέπει να είναι κρυμμένα και απενεργοποιημένα. Όχι ότι τα κλείνει κανείς, αλλά αν δει κάποιον να το έχει πάνω στο θρανίο ή το έδρανο δεν το έχει σε τίποτα να τον διώξει, ανεξάρτητα από το αν το χρησιμοποιεί! Οπότε αν δε θέλετε να τραβήξετε εξ'αρχής το ενδιαφέρον της πάνω σας πρέπει να είστε προσεκτικοί!
Για την τελική βαθμολογία συνυπολογίζονται και η θεωρία και η άσκηση και τα εργαστήρια. Συγκεκριμένα προκύπτει από το τελικό διαγώνισμα (το οποίο περιλαμβάνει θεωρία και ασκήσεις) κατά 65%, από το βαθμό των ασκήσεων που παραδίδονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου κατά 28% και από το βαθμό των εργαστηριακών ασκήσεων κατά 7%. Ωστόσο για να περάσει κάποιος πρέπει να έχει γράψει τουλάχιστον τη βάση στο διαγώνισμα!
Για να γράψει κάποιος στη θεωρία αρκεί να έχει καταλάβει κάποια βασικά πράγματα, χωρίς να χρειάζεται να μάθει όλο το βιβλίο παπαγαλία. Γενικώς δεν είναι δύσκολο μάθημα και όποιος έχει παραδώσει ασκήσεις και εργαστηριακές ασκήσεις μπορεί να περάσει και με καλό βαθμό!
Spoiler: show
Το συγκεκριμένο μάθημα είναι κυρίως σχεδιαστικό. Για τη διεξαγωγή του χρειάζονται φύλλα Α3, χάρακας, τρίγωνο γεωδαιτικό, διαβήτης και φυσικά μολύβια κλπ. Ο καθηγητής δείχνει στον πίνακα όσα χρειάζονται και εξηγεί τι πρέπει να κάνουμε κάθε φορά. Η ύλη είναι η εξής:
1)Κεφάλαια 12,13 από το σχολικό βιβλίο γεωμετρίας της Β' λυκείου
2)Παραστατικό Επιπέδων (Ορθό Πρίσμα και Τυχαία Πυραμίδα)
3)Χωματουργικό+Στέγες
4)Προοπτικό και
5)Τομή-Ανάπτυγμα(+Τομή μετασχηματισμένη)
Οι ασκήσεις που κάνουμε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δεν παραδίδονται αλλά αν δεν τις κάνει κάποιος δεν υπάρχει καμία περίπτωση να περάσει το μάθημα, γιατί οι ασκήσεις που πέφτουν στις εξετάσεις βασίζονται εξ'ολοκλήρου σε όσα κάνουμε κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ο τελικός βαθμός προκύπτει μόνο από το διαγώνισμα.
Το πρόβλημα με το συγκεκριμένο μάθημα είναι πως άλλαξε ο καθηγητής, κ.Μαρκάτης, μόλις φέτος. Κρίμα γιατί είναι καλός καθηγητής και πολύ συμπαθητικός άνθρωπος και βοηθάει όσους ενδιαφέρονται να μάθουν... Το θέμα όμως είναι πως παρόλο που τα παραπάνω ίσχυαν για τον παλιό καθηγητή ο καινούριος μπορεί να διδάσκει το μάθημα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Αν πάντως συνεχίσει με ίδιο τρόπο διδασκαλίας το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να παρακολουθείτε και να λύνετε κι εσείς τις ασκήσεις και μπορείτε να γράψετε με ευκολία ακόμη και 10!
1)Κεφάλαια 12,13 από το σχολικό βιβλίο γεωμετρίας της Β' λυκείου
2)Παραστατικό Επιπέδων (Ορθό Πρίσμα και Τυχαία Πυραμίδα)
3)Χωματουργικό+Στέγες
4)Προοπτικό και
5)Τομή-Ανάπτυγμα(+Τομή μετασχηματισμένη)
Οι ασκήσεις που κάνουμε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δεν παραδίδονται αλλά αν δεν τις κάνει κάποιος δεν υπάρχει καμία περίπτωση να περάσει το μάθημα, γιατί οι ασκήσεις που πέφτουν στις εξετάσεις βασίζονται εξ'ολοκλήρου σε όσα κάνουμε κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ο τελικός βαθμός προκύπτει μόνο από το διαγώνισμα.
Το πρόβλημα με το συγκεκριμένο μάθημα είναι πως άλλαξε ο καθηγητής, κ.Μαρκάτης, μόλις φέτος. Κρίμα γιατί είναι καλός καθηγητής και πολύ συμπαθητικός άνθρωπος και βοηθάει όσους ενδιαφέρονται να μάθουν... Το θέμα όμως είναι πως παρόλο που τα παραπάνω ίσχυαν για τον παλιό καθηγητή ο καινούριος μπορεί να διδάσκει το μάθημα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Αν πάντως συνεχίσει με ίδιο τρόπο διδασκαλίας το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να παρακολουθείτε και να λύνετε κι εσείς τις ασκήσεις και μπορείτε να γράψετε με ευκολία ακόμη και 10!
Spoiler: show
Σ'αυτό το μάθημα μέχρι τώρα ο καθηγητής, κ.Κραββαρίτης, έγραφε τη θεωρία στον πίνακα κι εμείς κρατούσαμε σημειώσεις. Στο mycourses δεν ανέβαινε κάτι οπότε βασιζόμασταν μόνο σε αυτά που έλεγε, τα οποία δεν ήταν διατυπωμένα και με τον καλύτερα τρόπο. Το βιβλίο που πρότεινε ο κ.Κραββαρίτης ήταν το δικό του κι ήταν εξίσου μπερδεμένο οπότε πολλοί για να καταλάβουν αγόραζαν άλλα βοηθήματα, κυρίως το αντίστοιχο βιβλίο του Γκαρούτσου.
Ο καθηγητής έβαζε κάποιες ασκήσεις τις οποίες τις παραδίδαμε αλλά δεν ξέρω αν μετρούσαν στη βαθμολογία. Νομίζω πως έπιαναν ένα βαθμό... Αλλά όσοι τις έκαναν είχαν μια αρκετά καλή ιδέα για το τι θα πέσει στο τελικό διαγώνισμα, οπότε βοηθούσαν αρκετά! Επίσης ήταν καλό πως μπορούσαμε να βασιστούμε στα παλιά θέματα γιατί κάθε χρόνο έπεφταν περίπου τα ίδια.
Στο πρόγραμμά σας ωστόσο βλέπω πως φέτος το μάθημα διδάσκεται από άλλους καθηγητές! Πάντως γενικώς δεν είναι δύσκολο να περάσετε αυτό το μάθημα, αρκεί να βρείτε το σωστό τρόπο να το διαβάσετε! Νομίζω πως αν καταλάβετε σωστά πέντε δέκα βασικά πράγματα μπορείτε να γράψετε καλά! Τουλάχιστον όπως ήταν ως τώρα τα δεδομένα στις εξετάσεις!
Ο καθηγητής έβαζε κάποιες ασκήσεις τις οποίες τις παραδίδαμε αλλά δεν ξέρω αν μετρούσαν στη βαθμολογία. Νομίζω πως έπιαναν ένα βαθμό... Αλλά όσοι τις έκαναν είχαν μια αρκετά καλή ιδέα για το τι θα πέσει στο τελικό διαγώνισμα, οπότε βοηθούσαν αρκετά! Επίσης ήταν καλό πως μπορούσαμε να βασιστούμε στα παλιά θέματα γιατί κάθε χρόνο έπεφταν περίπου τα ίδια.
Στο πρόγραμμά σας ωστόσο βλέπω πως φέτος το μάθημα διδάσκεται από άλλους καθηγητές! Πάντως γενικώς δεν είναι δύσκολο να περάσετε αυτό το μάθημα, αρκεί να βρείτε το σωστό τρόπο να το διαβάσετε! Νομίζω πως αν καταλάβετε σωστά πέντε δέκα βασικά πράγματα μπορείτε να γράψετε καλά! Τουλάχιστον όπως ήταν ως τώρα τα δεδομένα στις εξετάσεις!