Ανεξαρτητο Πλαίσιο στην Γ.Σ. 19/11/2013
Posted: Fri Nov 15, 2013 11:56 am
Το πλαίσιό μας περιέχει τις παρακάτω απόψεις και προτάσεις:
Πλαίσιο Ανεξάρτητων Φοιτητών σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών
Αναντίρρητα, οι απολύσεις των διοικητικών υπαλλήλων του ΕΜΠ, γίνονται άκριτα και σπασμωδικά, αγγίζοντας τα όρια του κοινωνικού κανιβαλισμού, με ολέθριες συνέπειες τόσο στην ποιότητα των σπουδών όσο και στα δικαιώματα των εργαζομένων. Δεν θεωρούμε παραγωγικό να εμπλακούμε σε συζητήσεις για την τήρηση ή μη αξιοκρατικών κριτηρίων κατά την πρόσληψη των υπαλλήλων, αφού αυτό θα οδηγούσε σε πόλωση και ένταση. Θα πρέπει να εστιάσουμε στην ορθολογική εξυγίανση της κατάστασης στη διοίκηση των πανεπιστήμιων, η οποία εμπεριέχει αρκετά μελανά σημεία. Βεβαίως, δεν μπορούμε να συνταχθούμε με τις οριζόντιες απολύσεις.
Ωστόσο, κατά την άποψή μας, η κατάληψη της σχολής και η αναστολή λειτουργίας του ιδρύματος, όχι μόνο δεν συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος, αλλά οδηγεί σε βαθύτερο αδιέξοδο.
Γιατί η σχολή μας πρέπει να παραμείνει ανοιχτή;
1. Δεν νοείται χειρότερη υποβάθμιση και δυσφήμιση για ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα από το να παραμένει και κλειστό και υπό κατάληψη. Απότοκος της μη λειτουργίας του ιδρύματος είναι η απώλεια του κύρους της σχολής και της ισχύος των πτυχίων που προσφέρει, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.
2. Η μη λειτουργία του πανεπιστημίου ζημιώνει βαριά τους φοιτητές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι συμφοιτητές μας από άλλες πόλεις επιβαρύνονται αναίτια οικονομικά με ενοίκια και έξοδα μηνών, καθώς η σχολή παραμένει κλειστή, οι τελειόφοιτοι είναι εγκλωβισμένοι καθώς αδυνατούν να προχωρήσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές ή να βγουν στην αγορά εργασίας, οι πρωτοετείς που δεν έχουν εγγραφεί παύουν να θεωρούνται προστατευόμενα μέλη, παύουν να έχουν ασφάλιση και υγειονομική περίθαλψη. Αν οι καταλήψεις από πλευράς των φοιτητών γίνονται προς υποστήριξη των απεργών, τότε ίσως μπορούμε να μιλήσουμε για επιλεκτική και μονομερή αλληλεγγύη.
3. Ενώ η κατάληψη θεωρητικά προβάλλει την προάσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, πρακτικά οδηγεί στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Η παύση της λειτουργίας του ΕΜΠ, αναγκάζει τους έχοντες να στραφούν σε ιδιωτικά ιδρύματα ή σχολές του εξωτερικού, ενώ οι μη έχοντες παραμένουν όμηροι των συνθηκών. Έτσι, υπονομεύεται η δημόσια δωρεάν παιδεία και ενισχύονται τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Στ’ αλήθεια όμως θέλουμε μια κοινωνία όπου η πρόσβαση στη γνώση, θεωρείται πολυτέλεια;
4. Η απώλεια του εξαμήνου και της επαναληπτικής εξεταστικής με μαθηματική ακρίβεια δημιουργεί ανωμαλία στην διαμόρφωση του προγράμματος για τα επόμενα εξάμηνα, εντατικοποίηση των παραδόσεων, συρρίκνωση του χρόνου μελέτης, και άρα σε ραγδαία υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών.
5. Η έρευνα και τα προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού παγώνουν σε μια περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη την ανάπτυξη και την καινοτομία περισσότερο από ποτέ. Η εκπαιδευτική διαδικασία αδρανοποιείται και το ΕΜΠ διαφαίνεται ασυνεπές στις υποχρεώσεις του στην εγχώρια και την διεθνή ερευνητική κοινότητα.
Σκοπός μας δεν είναι να προωθήσουμε τον κοινωνικό κανιβαλισμό. Δεν θέλουμε να ωθήσουμε στην ανεργία τους υπαλλήλους του ιδρύματος, μόνο και μόνο για να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας. Αντίθετα, υποστηρίζουμε έμπρακτα τους υπαλλήλους και προτείνουμε μια συμβιβαστική λύση που επιτρέπει την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υπό τις παρούσες συνθήκες.
Συγκεκριμένα, προτείνουμε:
1. Εκκίνηση των μαθημάτων και της εξεταστικής άμεσα με την υποστήριξη μεγάλου μέρους των μελών ΔΕΠ. Λειτουργία της σχολής στο πρότυπο των πανεπιστημίων σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, όπου τα μαθήματα και τα εργαστήρια πραγματοποιούνται κανονικά, παρά την απεργία των διοικητικών υπαλλήλων.
2. Απαιτείται να σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο αξιολόγησης το οποίο θα δημιουργηθεί έπειτα από προσεκτική μελέτη του οργανογράμματος των διοικητικών δομών του ΕΜΠ. Μονάχα έπειτα αυτού, μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιολόγηση των διοικητικών υπαλλήλων με αξιοκρατικά και διαφανή κριτήρια, έχοντας ως κινητήριο δύναμη τη βέλτιστη δυνατή λειτουργία του ΕΜΠ. Το πλάνο αυτό δεν μπορεί να βασίζεται στην ψυχρή λογική που απαιτεί με την ολοκλήρωση του να τεθούν σε διαθεσιμότητα συγκεκριμένος αριθμός υπαλλήλων.
3. Αναγνωρίζουμε και στηρίζουμε έμπρακτα τον αγώνα των διοικητικών υπαλλήλων. Θεωρούμε ότι ο αγώνας αυτός θα αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική με ανοιχτές σχολές, πανεπιστήμιο ζωντανό και ενεργή φοιτητική κοινότητα. Θεωρούμε ότι η αλληλεγγύη φοιτητών και διοικητικών πρέπει να είναι αμφίδρομη.
4. Αναβολή των εγγραφών των πρωτοετών μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα των διοικητικών, με μέριμνα όμως να δοθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να επιλυθούν σοβαρά ζητήματα, όπως η ιατρική ασφάλιση.
5. Τα μαθήματα της εξεταστικής που σύμφωνα με το νεότερο πρόγραμμα χάθηκαν να δίνονται σαββατοκύριακο κατά την διάρκεια του εξαμήνου.
Πλαίσιο Ανεξάρτητων Φοιτητών σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών
Αναντίρρητα, οι απολύσεις των διοικητικών υπαλλήλων του ΕΜΠ, γίνονται άκριτα και σπασμωδικά, αγγίζοντας τα όρια του κοινωνικού κανιβαλισμού, με ολέθριες συνέπειες τόσο στην ποιότητα των σπουδών όσο και στα δικαιώματα των εργαζομένων. Δεν θεωρούμε παραγωγικό να εμπλακούμε σε συζητήσεις για την τήρηση ή μη αξιοκρατικών κριτηρίων κατά την πρόσληψη των υπαλλήλων, αφού αυτό θα οδηγούσε σε πόλωση και ένταση. Θα πρέπει να εστιάσουμε στην ορθολογική εξυγίανση της κατάστασης στη διοίκηση των πανεπιστήμιων, η οποία εμπεριέχει αρκετά μελανά σημεία. Βεβαίως, δεν μπορούμε να συνταχθούμε με τις οριζόντιες απολύσεις.
Ωστόσο, κατά την άποψή μας, η κατάληψη της σχολής και η αναστολή λειτουργίας του ιδρύματος, όχι μόνο δεν συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος, αλλά οδηγεί σε βαθύτερο αδιέξοδο.
Γιατί η σχολή μας πρέπει να παραμείνει ανοιχτή;
1. Δεν νοείται χειρότερη υποβάθμιση και δυσφήμιση για ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα από το να παραμένει και κλειστό και υπό κατάληψη. Απότοκος της μη λειτουργίας του ιδρύματος είναι η απώλεια του κύρους της σχολής και της ισχύος των πτυχίων που προσφέρει, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.
2. Η μη λειτουργία του πανεπιστημίου ζημιώνει βαριά τους φοιτητές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι συμφοιτητές μας από άλλες πόλεις επιβαρύνονται αναίτια οικονομικά με ενοίκια και έξοδα μηνών, καθώς η σχολή παραμένει κλειστή, οι τελειόφοιτοι είναι εγκλωβισμένοι καθώς αδυνατούν να προχωρήσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές ή να βγουν στην αγορά εργασίας, οι πρωτοετείς που δεν έχουν εγγραφεί παύουν να θεωρούνται προστατευόμενα μέλη, παύουν να έχουν ασφάλιση και υγειονομική περίθαλψη. Αν οι καταλήψεις από πλευράς των φοιτητών γίνονται προς υποστήριξη των απεργών, τότε ίσως μπορούμε να μιλήσουμε για επιλεκτική και μονομερή αλληλεγγύη.
3. Ενώ η κατάληψη θεωρητικά προβάλλει την προάσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, πρακτικά οδηγεί στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Η παύση της λειτουργίας του ΕΜΠ, αναγκάζει τους έχοντες να στραφούν σε ιδιωτικά ιδρύματα ή σχολές του εξωτερικού, ενώ οι μη έχοντες παραμένουν όμηροι των συνθηκών. Έτσι, υπονομεύεται η δημόσια δωρεάν παιδεία και ενισχύονται τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Στ’ αλήθεια όμως θέλουμε μια κοινωνία όπου η πρόσβαση στη γνώση, θεωρείται πολυτέλεια;
4. Η απώλεια του εξαμήνου και της επαναληπτικής εξεταστικής με μαθηματική ακρίβεια δημιουργεί ανωμαλία στην διαμόρφωση του προγράμματος για τα επόμενα εξάμηνα, εντατικοποίηση των παραδόσεων, συρρίκνωση του χρόνου μελέτης, και άρα σε ραγδαία υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών.
5. Η έρευνα και τα προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού παγώνουν σε μια περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη την ανάπτυξη και την καινοτομία περισσότερο από ποτέ. Η εκπαιδευτική διαδικασία αδρανοποιείται και το ΕΜΠ διαφαίνεται ασυνεπές στις υποχρεώσεις του στην εγχώρια και την διεθνή ερευνητική κοινότητα.
Σκοπός μας δεν είναι να προωθήσουμε τον κοινωνικό κανιβαλισμό. Δεν θέλουμε να ωθήσουμε στην ανεργία τους υπαλλήλους του ιδρύματος, μόνο και μόνο για να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας. Αντίθετα, υποστηρίζουμε έμπρακτα τους υπαλλήλους και προτείνουμε μια συμβιβαστική λύση που επιτρέπει την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υπό τις παρούσες συνθήκες.
Συγκεκριμένα, προτείνουμε:
1. Εκκίνηση των μαθημάτων και της εξεταστικής άμεσα με την υποστήριξη μεγάλου μέρους των μελών ΔΕΠ. Λειτουργία της σχολής στο πρότυπο των πανεπιστημίων σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, όπου τα μαθήματα και τα εργαστήρια πραγματοποιούνται κανονικά, παρά την απεργία των διοικητικών υπαλλήλων.
2. Απαιτείται να σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο αξιολόγησης το οποίο θα δημιουργηθεί έπειτα από προσεκτική μελέτη του οργανογράμματος των διοικητικών δομών του ΕΜΠ. Μονάχα έπειτα αυτού, μπορεί να πραγματοποιηθεί αξιολόγηση των διοικητικών υπαλλήλων με αξιοκρατικά και διαφανή κριτήρια, έχοντας ως κινητήριο δύναμη τη βέλτιστη δυνατή λειτουργία του ΕΜΠ. Το πλάνο αυτό δεν μπορεί να βασίζεται στην ψυχρή λογική που απαιτεί με την ολοκλήρωση του να τεθούν σε διαθεσιμότητα συγκεκριμένος αριθμός υπαλλήλων.
3. Αναγνωρίζουμε και στηρίζουμε έμπρακτα τον αγώνα των διοικητικών υπαλλήλων. Θεωρούμε ότι ο αγώνας αυτός θα αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική με ανοιχτές σχολές, πανεπιστήμιο ζωντανό και ενεργή φοιτητική κοινότητα. Θεωρούμε ότι η αλληλεγγύη φοιτητών και διοικητικών πρέπει να είναι αμφίδρομη.
4. Αναβολή των εγγραφών των πρωτοετών μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα των διοικητικών, με μέριμνα όμως να δοθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να επιλυθούν σοβαρά ζητήματα, όπως η ιατρική ασφάλιση.
5. Τα μαθήματα της εξεταστικής που σύμφωνα με το νεότερο πρόγραμμα χάθηκαν να δίνονται σαββατοκύριακο κατά την διάρκεια του εξαμήνου.