Ο Economist για την κατασταση του Ελευθεριος Βενιζελος
Posted: Tue Jun 11, 2013 8:20 pm
Σκληρή κριτική για τον τρόπο διαχείρισης και τη σημερινή εικόνα του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ασκεί ο Economist. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην online έκδοση του περιοδικού, στην ενότητα "Business Travel".
Ο συντάκτης του κειμένου αναφέρει ότι το αεροδρόμιο των Αθηνών κινδυνεύει να γίνει το νέο "ΟΑΚΑ" που παρότι ανακαινίστηκε και ολοκληρώθηκε το 2004, σήμερα μοιάζει με τον Παρθενώνα. Και είναι μάλιστα, σε χειρότερη κατάσταση.
"To Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας άνοιξε με κάθε επισημότητα πριν από 12 χρόνια. Αλλά φαίνεται ήδη σαν να έχει δει καλύτερες μέρες. Κατασκευασμένο για να εξυπηρετήσει 21 εκατ. επιβάτες το χρόνο, έχει υποστεί μια απότομη πτώση στην κυκλοφορία μετά την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Πλέον στο αεροδρόμιο κυκλοφορούν μόλις 12 εκατ. επιβάτες ετησίως, 25% λιγότεροι από ό, τι το 2007. Ο αριθμός αυτός είναι πιθανό να μειωθεί και πάλι το 2013. Από τις 24 γέφυρες του αεροδρομίου, μόνο 10 είναι πλέον σε κανονική χρήση ενώ για να εξοικονομήσει πόρους ο κλιματισμός δεν λειτουργεί πριν τον Ιούνιο", αναφέρει ο συντάκτης που υπογράφει με το ψευδώνυμο "Gulliver".
"Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες το έχουν εγκαταλείψει. Η Delta περιέκοψε τις πτήσεις του χειμώνα προς τη Νέα Υόρκη πέρυσι, αφήνοντας την Ελλάδα χωρίς άμεση σύνδεση με την Αμερική για πρώτη φορά σε σχεδόν 70 χρόνια. Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines, επίσης εγκατέλειψαν το Ελευθέριος Βενιζέλος. Πέρυσι η Singapore Airlines μετέφερε την περιφερειακή λειτουργία της στην Κωνσταντινούπολη.
Η intercontinental συνδεσιμότητα είναι πολύ χειρότερη από ότι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια του Νότου, όπως η Μαδρίτη και η Ρώμη. Παρά το γεγονός ότι οι πλήρους μεγέθους διάδρομοι του αεροδρομίου είναι σε θέση να υποδέχονται αεροσκάφη όπως το Airbus A380, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου αποτελείται από σκάφη στενής ατράκτου σε εγχώριους κυρίως προορισμούς", συνεχίζει.
Στη συνέχεια, ο συντάκτης χαρακτηρίζει το αεροδρόμιο "λευκό γίγαντα". Η ανεπάρκεια ταμειακών διαθεσίμων της ελληνικής κυβέρνηση είναι τέτοια που δεν μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τον διεθνή αερολιμένα, σημειώνει χαρακτηριστικά.
Κριτική στον Σαμαρά
Ο Economist αναφέρει στη συνέχεια, ότι ο Αντώνης Σαμαράς εναποθέτει τις ελπίδες του στο κινεζικό χρήμα. "Σε μια επίσκεψη στο Πεκίνο τον Μάιο, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς υποσχέθηκε να ξετυλίξουν το κόκκινο χαλί για τους Κινέζους επενδυτές, οι οποίοι τρέχουν ήδη μέρος του λιμανιού του Πειραιά και οι οποίοι σχεδιάζουν να ανακατασκευάσουν ένα μεγάλο, εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο στο κέντρο της Αθήνας", τονίζει και κάνει λόγο για τους Κινέζους τουρίστες που κατακλύζουν τα ελληνικά θέρετρα.
"Για να παγιώσει αυτές τις συνδέσεις, η κυβέρνηση θέλει η Αθήνα να έχει απευθείας πτήσεις προς το Πεκίνο. "Θα είναι η πύλη σας στην Ευρώπη", είπε ο κ. Σαμαράς. Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του Ελ. Βενιζέλος αφήνει στις αεροπορικές Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας αρκετό χώρο για περαιτέρω συνδέσεις σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, λέει. Η κυβέρνηση έχει υποβάλει προτάσεις για την ανάπτυξη διαδρομών σε αρκετές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, αν και η εφημερίδα ”Καθημερινή” ισχυρίζεται ότι η Air China και η Hainan Airlines είναι αδιάφορες", υπογραμμίζει ο συντάκτης.
"Οι ζητιάνοι δεν μπορούν να επιλέγουν"
"Η κυβέρνηση χάρηκε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν Qatar Airways ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ξεκινήσει καθημερινές πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης, φέρνοντας ενδεχομένως τα A380 στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Αλλά το Κατάρ εγκατέλειψε τα σχέδια του τον Απρίλιο. Πολλοί ψηφοφόροι έθεσαν ανοικτά το ερώτημα αν η Ελλάδα η οποία ξεκινά μια μεγάλη πώληση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων της, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων και ξενοδοχείων, μπορεί να εμπιστευθεί ότι οι μη Ευρωπαίοι εταίροι θα τηρήσουν τις υποσχέσεις τους.
Στην πραγματικότητα, οι ζητιάνοι δεν μπορούν να επιλέγουν. Η τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί το ένα τέταρτο του ΑΕΠ της, χρειάζεται απεγνωσμένα στήριξη από ξένες αεροπορικές εταιρείες και τους επενδυτές.
Έτσι, η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει επίσης μια μακρά παράδοση της προστασίας των εγχώριων αερομεταφορέων από τον ξένο ανταγωνισμό. Σε κάποιο βαθμό, το σχέδιο έχει πετύχει: Η Delta έχει επαναφέρει τα εποχιακά δρομολόγια στη Νέα Υόρκη αυτό το καλοκαίρι, και η Air Canada θα εξυπηρετήσει την Αθήνα με τη νέα χαμηλού κόστους θυγατρική της, την Air Canada Rouge, αντί να ελαττώσει συνολικά της πτήσεις της.
Όταν ο Gulliver αναχώρησε απρόθυμα από τον ελληνικό ήλιο αυτή την εβδομάδα, υπήρχαν λιγότερα από μια ντουζίνα αεροπλάνα στην πίστα, και δεν υπάρχει ουρά για απογείωση. Θα χρειαστεί μια αποφασιστική προσπάθεια από την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν θα έχει την ίδια τύχη με το κοντινό Ολυμπιακό Πάρκο της πόλης, που ολοκληρώθηκε το 2004, αλλά τώρα φαίνεται σχεδόν κατεστραμμένο, όπως ο Παρθενώνας", καταλήγει το άρθρο.
"Greece ran out of money; Turkey of democracy", αναφέρει χαρακτηριστικά ένα από τα πολλά σχόλια που συνοδεύουν το άρθρο που έχει προκαλέσει αίσθηση.
Πηγη: http://www.news247.gr
Ο συντάκτης του κειμένου αναφέρει ότι το αεροδρόμιο των Αθηνών κινδυνεύει να γίνει το νέο "ΟΑΚΑ" που παρότι ανακαινίστηκε και ολοκληρώθηκε το 2004, σήμερα μοιάζει με τον Παρθενώνα. Και είναι μάλιστα, σε χειρότερη κατάσταση.
"To Διεθνές Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας άνοιξε με κάθε επισημότητα πριν από 12 χρόνια. Αλλά φαίνεται ήδη σαν να έχει δει καλύτερες μέρες. Κατασκευασμένο για να εξυπηρετήσει 21 εκατ. επιβάτες το χρόνο, έχει υποστεί μια απότομη πτώση στην κυκλοφορία μετά την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Πλέον στο αεροδρόμιο κυκλοφορούν μόλις 12 εκατ. επιβάτες ετησίως, 25% λιγότεροι από ό, τι το 2007. Ο αριθμός αυτός είναι πιθανό να μειωθεί και πάλι το 2013. Από τις 24 γέφυρες του αεροδρομίου, μόνο 10 είναι πλέον σε κανονική χρήση ενώ για να εξοικονομήσει πόρους ο κλιματισμός δεν λειτουργεί πριν τον Ιούνιο", αναφέρει ο συντάκτης που υπογράφει με το ψευδώνυμο "Gulliver".
"Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες το έχουν εγκαταλείψει. Η Delta περιέκοψε τις πτήσεις του χειμώνα προς τη Νέα Υόρκη πέρυσι, αφήνοντας την Ελλάδα χωρίς άμεση σύνδεση με την Αμερική για πρώτη φορά σε σχεδόν 70 χρόνια. Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines, επίσης εγκατέλειψαν το Ελευθέριος Βενιζέλος. Πέρυσι η Singapore Airlines μετέφερε την περιφερειακή λειτουργία της στην Κωνσταντινούπολη.
Η intercontinental συνδεσιμότητα είναι πολύ χειρότερη από ότι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια του Νότου, όπως η Μαδρίτη και η Ρώμη. Παρά το γεγονός ότι οι πλήρους μεγέθους διάδρομοι του αεροδρομίου είναι σε θέση να υποδέχονται αεροσκάφη όπως το Airbus A380, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου αποτελείται από σκάφη στενής ατράκτου σε εγχώριους κυρίως προορισμούς", συνεχίζει.
Στη συνέχεια, ο συντάκτης χαρακτηρίζει το αεροδρόμιο "λευκό γίγαντα". Η ανεπάρκεια ταμειακών διαθεσίμων της ελληνικής κυβέρνηση είναι τέτοια που δεν μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τον διεθνή αερολιμένα, σημειώνει χαρακτηριστικά.
Κριτική στον Σαμαρά
Ο Economist αναφέρει στη συνέχεια, ότι ο Αντώνης Σαμαράς εναποθέτει τις ελπίδες του στο κινεζικό χρήμα. "Σε μια επίσκεψη στο Πεκίνο τον Μάιο, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς υποσχέθηκε να ξετυλίξουν το κόκκινο χαλί για τους Κινέζους επενδυτές, οι οποίοι τρέχουν ήδη μέρος του λιμανιού του Πειραιά και οι οποίοι σχεδιάζουν να ανακατασκευάσουν ένα μεγάλο, εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο στο κέντρο της Αθήνας", τονίζει και κάνει λόγο για τους Κινέζους τουρίστες που κατακλύζουν τα ελληνικά θέρετρα.
"Για να παγιώσει αυτές τις συνδέσεις, η κυβέρνηση θέλει η Αθήνα να έχει απευθείας πτήσεις προς το Πεκίνο. "Θα είναι η πύλη σας στην Ευρώπη", είπε ο κ. Σαμαράς. Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα του Ελ. Βενιζέλος αφήνει στις αεροπορικές Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας αρκετό χώρο για περαιτέρω συνδέσεις σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, λέει. Η κυβέρνηση έχει υποβάλει προτάσεις για την ανάπτυξη διαδρομών σε αρκετές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, αν και η εφημερίδα ”Καθημερινή” ισχυρίζεται ότι η Air China και η Hainan Airlines είναι αδιάφορες", υπογραμμίζει ο συντάκτης.
"Οι ζητιάνοι δεν μπορούν να επιλέγουν"
"Η κυβέρνηση χάρηκε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν Qatar Airways ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ξεκινήσει καθημερινές πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης, φέρνοντας ενδεχομένως τα A380 στην Ελλάδα για πρώτη φορά. Αλλά το Κατάρ εγκατέλειψε τα σχέδια του τον Απρίλιο. Πολλοί ψηφοφόροι έθεσαν ανοικτά το ερώτημα αν η Ελλάδα η οποία ξεκινά μια μεγάλη πώληση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων της, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων και ξενοδοχείων, μπορεί να εμπιστευθεί ότι οι μη Ευρωπαίοι εταίροι θα τηρήσουν τις υποσχέσεις τους.
Στην πραγματικότητα, οι ζητιάνοι δεν μπορούν να επιλέγουν. Η τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί το ένα τέταρτο του ΑΕΠ της, χρειάζεται απεγνωσμένα στήριξη από ξένες αεροπορικές εταιρείες και τους επενδυτές.
Έτσι, η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει επίσης μια μακρά παράδοση της προστασίας των εγχώριων αερομεταφορέων από τον ξένο ανταγωνισμό. Σε κάποιο βαθμό, το σχέδιο έχει πετύχει: Η Delta έχει επαναφέρει τα εποχιακά δρομολόγια στη Νέα Υόρκη αυτό το καλοκαίρι, και η Air Canada θα εξυπηρετήσει την Αθήνα με τη νέα χαμηλού κόστους θυγατρική της, την Air Canada Rouge, αντί να ελαττώσει συνολικά της πτήσεις της.
Όταν ο Gulliver αναχώρησε απρόθυμα από τον ελληνικό ήλιο αυτή την εβδομάδα, υπήρχαν λιγότερα από μια ντουζίνα αεροπλάνα στην πίστα, και δεν υπάρχει ουρά για απογείωση. Θα χρειαστεί μια αποφασιστική προσπάθεια από την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν θα έχει την ίδια τύχη με το κοντινό Ολυμπιακό Πάρκο της πόλης, που ολοκληρώθηκε το 2004, αλλά τώρα φαίνεται σχεδόν κατεστραμμένο, όπως ο Παρθενώνας", καταλήγει το άρθρο.
"Greece ran out of money; Turkey of democracy", αναφέρει χαρακτηριστικά ένα από τα πολλά σχόλια που συνοδεύουν το άρθρο που έχει προκαλέσει αίσθηση.
Πηγη: http://www.news247.gr