Επέκταση Προαστιακού προς Λαύριο
Posted: Tue Apr 30, 2013 12:04 pm
Το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής έως το Νέο Λιμένα Λαυρίου, έχει μελετηθεί σε προκαταρτικό επίπεδο από την «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε» και αποτελεί επιδίωξη η προώθηση του έργου για περαιτέρω μελέτες και στη συνέχεια για υλοποίηση σύ,φωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.
Συγκεκριμένα, στις απαντήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, ο υπό μελέτη νέος ηλεκτροκινούμενος σιδηροδρομικός άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31χλμ. περίπου, θα αποτελεί διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου Αττικής ΣΚΑ – Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου.
Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στον Επιλιμένιο Σιδ. Σταθμό στο Λαύριο) και 7 στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).
Τέλος αναφέρεται ότι, με την προϋπόθεση εξασφάλισης χρηματοδότησης ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών εκτιμάται σε 4,5 χρόνια (συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας δημοπράτησης των μελετών και κατασκευής του έργου) και η κατασκευή του έργου σε επιπλέον 3 χρόνια από την ολοκλήρωση των μελετών και την κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Αναλυτικότερα σύμφωνα με το Υπουργείου Ανάπτυξης τα ακόλουθα :
Το έργο της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής προς το Λαύριο αποτελεί βασικό στόχο του Ρυθμιστικού Σχεδίου της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, των επιμέρους Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων των Δήμων που διασχίζει τη γραμμή, καθώς και των Προεδρικών Διαταγμάτων που καθορίζουν τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης στις περιοχές Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.
Η μελέτη του έργου ανατέθηκε το 2006 με συγχρηματοδόπ)ση από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς (ΔΔΜ). Στο φυσικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται οι μελέτες έως και την προμελέτη χάραξης (υδραυλικών, και συγκοινωνιακών) και οι προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών έργων καθώς και η πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Κατά τη φάση εκπόνησης της μελέτης σημειώθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις που οφείλονταν στο γεγονός ότι το εν λόγω έργο διέρχεται από περιοχές μεγάλης οικιστικής ανάπτυξης και ραγδαία αναπτυσσόμενες, με αποτέλεσμα, κατά τη φάση εκπόνησης της αναγνωριστικής μελέτης, να απαιτηθεί εκτεταμένος χρόνος διαβουλεύσεων με τους τοπικούς καθώς και τους δημόσιους φορείς. Ακόμη όμως και μετά την υποβολή της αναγνωριστικής μελέτης χάραξης για έγκριση, ανέκυψαν εκ νέου διαφωνίες όσον αφορά στην όδευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, οι οποίες απαίτησαν εκ νέου διαβουλεύσεις.
Εξάλλου σημαντική καθυστέρηση έως σήμερα, σημειώνεται στην έγκριση από την ΕΥΠΕ του ΥΠΕΚΑ της επικαιροποιημένης Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, η οποία έχει υποβληθεί από το Σεπτέμβριο του 2011.
Σημειώνεται ότι θα καταβληθεί προσπάθεια για εξασφάλιση συγχρηματοδότησης των υπολειπομένων σταδίων των μελετών του έργου, ενώ για την υλοποίησή του θα μπορούσε να εξετασθεί η ένταξη του στην 5η Προγραμματική Περίοδο.
Με την προϋπόθεση εξασφάλισης χρηματοδότησης, ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών εκτιμάται σε τεσσερισήμισι (4,5) χρόνια (συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας δημοπράτησης των μελετών και της κατασκευής του έργου) και η κατασκευή του έργου σε 3 επιπλέον χρόνια από την ολοκλήρωση των μελετών και την κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Πηγή: mesogeianews.gr
Συγκεκριμένα, στις απαντήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, ο υπό μελέτη νέος ηλεκτροκινούμενος σιδηροδρομικός άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31χλμ. περίπου, θα αποτελεί διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου Αττικής ΣΚΑ – Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου.
Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στον Επιλιμένιο Σιδ. Σταθμό στο Λαύριο) και 7 στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).
Τέλος αναφέρεται ότι, με την προϋπόθεση εξασφάλισης χρηματοδότησης ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών εκτιμάται σε 4,5 χρόνια (συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας δημοπράτησης των μελετών και κατασκευής του έργου) και η κατασκευή του έργου σε επιπλέον 3 χρόνια από την ολοκλήρωση των μελετών και την κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Αναλυτικότερα σύμφωνα με το Υπουργείου Ανάπτυξης τα ακόλουθα :
Το έργο της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής προς το Λαύριο αποτελεί βασικό στόχο του Ρυθμιστικού Σχεδίου της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, των επιμέρους Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων των Δήμων που διασχίζει τη γραμμή, καθώς και των Προεδρικών Διαταγμάτων που καθορίζουν τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης στις περιοχές Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.
Η μελέτη του έργου ανατέθηκε το 2006 με συγχρηματοδόπ)ση από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς (ΔΔΜ). Στο φυσικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται οι μελέτες έως και την προμελέτη χάραξης (υδραυλικών, και συγκοινωνιακών) και οι προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών έργων καθώς και η πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Κατά τη φάση εκπόνησης της μελέτης σημειώθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις που οφείλονταν στο γεγονός ότι το εν λόγω έργο διέρχεται από περιοχές μεγάλης οικιστικής ανάπτυξης και ραγδαία αναπτυσσόμενες, με αποτέλεσμα, κατά τη φάση εκπόνησης της αναγνωριστικής μελέτης, να απαιτηθεί εκτεταμένος χρόνος διαβουλεύσεων με τους τοπικούς καθώς και τους δημόσιους φορείς. Ακόμη όμως και μετά την υποβολή της αναγνωριστικής μελέτης χάραξης για έγκριση, ανέκυψαν εκ νέου διαφωνίες όσον αφορά στην όδευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, οι οποίες απαίτησαν εκ νέου διαβουλεύσεις.
Εξάλλου σημαντική καθυστέρηση έως σήμερα, σημειώνεται στην έγκριση από την ΕΥΠΕ του ΥΠΕΚΑ της επικαιροποιημένης Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, η οποία έχει υποβληθεί από το Σεπτέμβριο του 2011.
Σημειώνεται ότι θα καταβληθεί προσπάθεια για εξασφάλιση συγχρηματοδότησης των υπολειπομένων σταδίων των μελετών του έργου, ενώ για την υλοποίησή του θα μπορούσε να εξετασθεί η ένταξη του στην 5η Προγραμματική Περίοδο.
Με την προϋπόθεση εξασφάλισης χρηματοδότησης, ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών εκτιμάται σε τεσσερισήμισι (4,5) χρόνια (συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας δημοπράτησης των μελετών και της κατασκευής του έργου) και η κατασκευή του έργου σε 3 επιπλέον χρόνια από την ολοκλήρωση των μελετών και την κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Πηγή: mesogeianews.gr