Prom Racing - Το ΕΜΠ διαγωνίζεται παγκόσμια
Posted: Wed Feb 10, 2010 4:19 am
Η Prom Racing είναι η "αγωνιστική ομάδα" του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Πρόκεται για φοιτητική ομάδα που σκοπό της έχει την συμμετοχή στον διαγωνισμό Formula SAE που γίνεται πλέον κάθε χρόνο σε 10 μέρη ανά τον κόσμο.
Ο θεσμός του Formula SAE είναι ένας φοιτητικός σχεδιαστικός διαγωνισμός που διοργανώνεται από την SAE International (πρώην Society of Automotive Engineers). Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 1978 και αρχικά ήταν γνωστός με το όνομα Mini Indy.
Το όλο concept πίσω από τον θεσμό του FSAE είναι ότι μία φανταστική κατασκευάστρια εταιρεία έχει δώσει εργολαβία σε μία σχεδιαστική ομάδα να αναπτύξει ένα μικρό αγωνιστικό αυτοκίνητο σε στυλ Formula (open cockpit/open wheel). Κατόπιν το πρωτότυπο αυτοκίνητο εξετάζεται ως προς το δυναμικό του ως ένα προϊόν που πρέπει να κατασκευαστεί και να πουληθεί. Το αγοραστικό κοινό ενός τέτοιου μονοθεσίου είναι ο ερασιτέχνης οδηγός που τα σαββατοκύριακα αρέσκεται να περνάει την ώρα του ευχάριστα σε πίστες. Κάθε φοιτητική ομάδα σχεδιάζει, κατασκευάζει και εν τέλει δοκιμάζει ένα πρωτότυπο βάσει κάποιων κανόνων των οποίων το πνεύμα είναι η ασφάλεια και το να εξασφαλίσουν και να προωθήσουν έξυπνες λύσεις σε διάφορα προβλήματα.
Σήμερα ο διαγωνσιμός έχει επεκταθεί αρκετά και περιλαμβάνει μια σειρά από events. Στις ΗΠΑ μόνο υπάρχουν 3 τοποθεσές: California, Michigan και Virginia -με την διοργάνωση του Michigan να είναι η μεγαλύτερη σε συμμετοχές και σε διάρκεια.
Αυτά τα formal.
Για να σας το κάνω πιο λιανά, μαζεύονται καυλόγκαζοι με όρεξη για δουλειά από κάθε πανεπιστήμιο, αποφασίζουν ότι θέλουν να σταματήσουν να ασχολούνται με την σχολή και την ζωή τους κι ότι θέλουν να φτιάξουν από το 0 ένα δικό τους αυτοκίνητο που κάνιε 0-100 σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα...
Η κατάσταση σε σχέση με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων είναι χωρισμένη. Τα περισσότερα πανεπιστήμια επιτρέπουν την ύπαρξη και την λειτουργία της ομάδας και βοηθάνε ελάχιστα, χωρίς να προσφέρουν τίποτ' άλλο στην ομάδα και τα μέλη της. Άλλα πανεπιστήμια αγκαλιάζουν πλήρως τέτοια projects και όχι μόνο προσφέρουν απλόχερα χρήματα και resources, αλλά ανάγουν τν συμμετοχή στον διαγωνισμό σε θέμα prestige. Τέτοια αντιμετώπιση για παράδειγμα έχουν οι ομάδες της Πάτρας και του ΑΠΘ που έχουν καθηγητές από κοντά, και καλό προϋπολογισμό. Άλλα πανεπιστήμια (της Στουτγάρδης πχ) προχωρούν ένα βήμα παραπέρα κι επιβραβεύουν τα μέλη της ομάδας με credits (=περασμένα μαθήματα) και άλλα perks...
Το ΕΜΠ περήφανα δεν βρίσκεται σε καμία κατηγορία. Είναι χαρακτηριστικό για παράδειγμα ότι το 2008 η ομάδα μας πήγε στην Ιταλία κέρδισε μία διάκριση και το ήξερε μόνο ο Σπέντζας που συνόδευε την ομάδα
Δεν πειράζει όμως, we will not give in!
H Prom Racing αυτήν την στιγμή είναι πλήρως λειτουργική με τις εργασίες της και το γραφείο της να λαμβάνουν χώρα στο Εργαστήριο Οχημάτων (Κτήριο Μ).
Τον τελευταίο καιρό ετοιμάζεται το αυτοκίνητο με το οποίο θα συμμετέχουμε (hopefully) στον φετινό διαγωνισμό της Γερμανίας τον ερχόμενο Αύγουστο.
Το αυτοκίνητο έχει σωληνωτό ατσάλινο χωροδικτύωμα για πλαίσιο κι έναν 4-κύλινδρο κινητήρα 600cc της Yamaha.
Το πλαίσιο είναι κατ' ουσίαν έτοιμο, ο κινητήρας περιμένει την εισαγωγή του από εξωτερικό συνεργάτη της ομάδας (due next week).
Από εκεί και πέρα μένουν άπειρα μικρότερα ή μεγαλύτερα πραγματάκια που κάνουν μερικά σίδερα κι ένα κινητήρα, αγωνιστικό αυτοκίνητο
Αν όλα πάνε καλά και βρεθούνε και χρήματα, μέσα στον Μάιο ελπίζουμε ότι το αυτοκινητάκι μας θα τσουλάει στο ΕΜΠ και θα κάνει χαλασμό και φασαρία.
Ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή ή και απλά για ερωτήσεις μπορούν να περνάνε καθημερινά από το Μ και να μας βρίσκουν. Στο βάθος δεξιά το workshop, και τέρμα γωνία αριστερά το γραφείο μας.
Ειδικά μετά το τέλος της εξεταστικής θα είναι σίγουρα κάποιος εκεί ότι μέρα και να περάσετε (αρκεί να είναι μετά τις 12.00-13.00).
Πρόκεται για φοιτητική ομάδα που σκοπό της έχει την συμμετοχή στον διαγωνισμό Formula SAE που γίνεται πλέον κάθε χρόνο σε 10 μέρη ανά τον κόσμο.
Ο θεσμός του Formula SAE είναι ένας φοιτητικός σχεδιαστικός διαγωνισμός που διοργανώνεται από την SAE International (πρώην Society of Automotive Engineers). Ο πρώτος διαγωνισμός έγινε το 1978 και αρχικά ήταν γνωστός με το όνομα Mini Indy.
Το όλο concept πίσω από τον θεσμό του FSAE είναι ότι μία φανταστική κατασκευάστρια εταιρεία έχει δώσει εργολαβία σε μία σχεδιαστική ομάδα να αναπτύξει ένα μικρό αγωνιστικό αυτοκίνητο σε στυλ Formula (open cockpit/open wheel). Κατόπιν το πρωτότυπο αυτοκίνητο εξετάζεται ως προς το δυναμικό του ως ένα προϊόν που πρέπει να κατασκευαστεί και να πουληθεί. Το αγοραστικό κοινό ενός τέτοιου μονοθεσίου είναι ο ερασιτέχνης οδηγός που τα σαββατοκύριακα αρέσκεται να περνάει την ώρα του ευχάριστα σε πίστες. Κάθε φοιτητική ομάδα σχεδιάζει, κατασκευάζει και εν τέλει δοκιμάζει ένα πρωτότυπο βάσει κάποιων κανόνων των οποίων το πνεύμα είναι η ασφάλεια και το να εξασφαλίσουν και να προωθήσουν έξυπνες λύσεις σε διάφορα προβλήματα.
Σήμερα ο διαγωνσιμός έχει επεκταθεί αρκετά και περιλαμβάνει μια σειρά από events. Στις ΗΠΑ μόνο υπάρχουν 3 τοποθεσές: California, Michigan και Virginia -με την διοργάνωση του Michigan να είναι η μεγαλύτερη σε συμμετοχές και σε διάρκεια.
Αυτά τα formal.
Για να σας το κάνω πιο λιανά, μαζεύονται καυλόγκαζοι με όρεξη για δουλειά από κάθε πανεπιστήμιο, αποφασίζουν ότι θέλουν να σταματήσουν να ασχολούνται με την σχολή και την ζωή τους κι ότι θέλουν να φτιάξουν από το 0 ένα δικό τους αυτοκίνητο που κάνιε 0-100 σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα...
Η κατάσταση σε σχέση με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων είναι χωρισμένη. Τα περισσότερα πανεπιστήμια επιτρέπουν την ύπαρξη και την λειτουργία της ομάδας και βοηθάνε ελάχιστα, χωρίς να προσφέρουν τίποτ' άλλο στην ομάδα και τα μέλη της. Άλλα πανεπιστήμια αγκαλιάζουν πλήρως τέτοια projects και όχι μόνο προσφέρουν απλόχερα χρήματα και resources, αλλά ανάγουν τν συμμετοχή στον διαγωνισμό σε θέμα prestige. Τέτοια αντιμετώπιση για παράδειγμα έχουν οι ομάδες της Πάτρας και του ΑΠΘ που έχουν καθηγητές από κοντά, και καλό προϋπολογισμό. Άλλα πανεπιστήμια (της Στουτγάρδης πχ) προχωρούν ένα βήμα παραπέρα κι επιβραβεύουν τα μέλη της ομάδας με credits (=περασμένα μαθήματα) και άλλα perks...
Το ΕΜΠ περήφανα δεν βρίσκεται σε καμία κατηγορία. Είναι χαρακτηριστικό για παράδειγμα ότι το 2008 η ομάδα μας πήγε στην Ιταλία κέρδισε μία διάκριση και το ήξερε μόνο ο Σπέντζας που συνόδευε την ομάδα
Δεν πειράζει όμως, we will not give in!
H Prom Racing αυτήν την στιγμή είναι πλήρως λειτουργική με τις εργασίες της και το γραφείο της να λαμβάνουν χώρα στο Εργαστήριο Οχημάτων (Κτήριο Μ).
Τον τελευταίο καιρό ετοιμάζεται το αυτοκίνητο με το οποίο θα συμμετέχουμε (hopefully) στον φετινό διαγωνισμό της Γερμανίας τον ερχόμενο Αύγουστο.
Το αυτοκίνητο έχει σωληνωτό ατσάλινο χωροδικτύωμα για πλαίσιο κι έναν 4-κύλινδρο κινητήρα 600cc της Yamaha.
Το πλαίσιο είναι κατ' ουσίαν έτοιμο, ο κινητήρας περιμένει την εισαγωγή του από εξωτερικό συνεργάτη της ομάδας (due next week).
Από εκεί και πέρα μένουν άπειρα μικρότερα ή μεγαλύτερα πραγματάκια που κάνουν μερικά σίδερα κι ένα κινητήρα, αγωνιστικό αυτοκίνητο
Αν όλα πάνε καλά και βρεθούνε και χρήματα, μέσα στον Μάιο ελπίζουμε ότι το αυτοκινητάκι μας θα τσουλάει στο ΕΜΠ και θα κάνει χαλασμό και φασαρία.
Ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή ή και απλά για ερωτήσεις μπορούν να περνάνε καθημερινά από το Μ και να μας βρίσκουν. Στο βάθος δεξιά το workshop, και τέρμα γωνία αριστερά το γραφείο μας.
Ειδικά μετά το τέλος της εξεταστικής θα είναι σίγουρα κάποιος εκεί ότι μέρα και να περάσετε (αρκεί να είναι μετά τις 12.00-13.00).