Όντως λοιπόν πέρασε κακουχίες ο παππούς σου, το πρόβλημα παραμένει ότι εξαιτίας πολιτών που ασκούσαν ελλιπώς τις συνταγματικές υποχρεώσεις ενασχόλησης με τα κοινά (έστω σε επίπεδο σωστής ενημέρωσης και κριτικής εξαγωγής συμπερασμάτων), έχουν ανέβει στην εξουσία άνθρωποι που είναι ικανοί μέσα σε μια δυο γενιές να κάνουν τα παιδιά μας να δουλεύουν σαν τον παππού σου ξανά. Πρέπει να φτάσουμε εκεί για να καταλάβεις ότι ο κόπος ενός ανθρώπου του μόχθου, αλλά με το κεφάλι κάτω, πάει χαμένος μακροπρόθεσμα;
Spoiler: show
Υπάρχει σύγκριση στα μηνύματα, από τη στιγμή που σε σύγκριση με τα ζώα, μόνο ο άνθρωπος είναι καθ'εικόνα του θεού.katsanetrino wrote:Θέωση ναι, αλλά μεγαλείο και έπαρση είναι λέξεις με μεγάλο βάρος για να χρησιμοποιείς. Προϋποθέτουν την διαδικασία της σύγκρισης, κάτι το οποίο όντως αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες πληγές της ανθρωπότητας, αλλά δεν υπάρχει στα μηνύματα του χριστιανισμού.crouch wrote:μεγαλείο και θέωση του ανθρώπου. Αυτό λέγεται συγκεκαλυμμένη έπαρση.
Ο ανθρωποκεντρισμός είναι η οπτική του ανθρώπου ως κεντρικού και εξέχοντος σημαντικού ζωντανού οργανισμού στη φύση. Έχει ξεπεραστεί από τότε που εμπεδώθηκε η εξέλιξη των ειδών. Μάλλον κάτι άλλο είχες στο μυαλό σου. Επίσης η ραγδαία ανάπτυξη των επιστημών ήρθε μέσα από τη μελέτη της φύσης, κυρίως μάλιστα της άβιας φύσης. Η μελέτη των έμβιων οργανισμών, η φυσιολογία, και ειδικά οι επιστήμες του ανθρώπου άργησαν και εξελίσσονται πολύ βραδέως σε σύγκριση.katsanetrino wrote:Ο ανθρωποκεντρισμός έχει ξεπεραστεί διαπαντός πια;crouch wrote:Είναι μια αντεπιστημονική φιλοσοφία. Είναι ανθρωποκεντρική, όσο και γεωκεντρική, πράγματα που έχουν ξεπεραστεί διαπαντός πια.
Δεν νομίζω, την στιγμή που η ραγδαία εξέλιξη των επιστημών ήρθε μόνο όταν ο νους του ανθρώπου στράφηκε στον ίδιο τον άνθρωπο.
Όσο για το γεωκεντρική, αν στηρίζεσαι στις "επιστημονικές" αναλύσεις της Βίβλου σχετικά με την Δημιουργία, τότε μόνο επιστημονικές δεν μπορείς να της πεις γιατί προφανώς η Βίβλος ΔΕΝ είναι επιστημονικό βιβλίο. Για άλλο σκοπό γράφτηκε και άλλα πράγματα θέλει να καταδείξει.
Οτιδήποτε άλλο σχετικό με το ότι η γη είναι στο κέντρο του κόσμου αποτελεί ερμηνεία και παρερμηνεία ανθρώπων και όχι φιλοσοφία χριστιανισμού.
Η πλέον αξιόπιστη φιλοσοφία της επιστήμης είναι αυτή του Πόπερ, ο οποίος εν ολίγοις λέει ότι μια αυτό που κάνει μια θεωρία επιστημονική είναι η διαψευσιμότητα ή ελέγξιμότητά της. Επιστημονική γνώση είναι η εκάστοτε λιγότερο πιθανά λανθασμένη γνώση. Αυτό σημαίνει ότι όλη η γνώση είναι προσωρινή και πρόκειται για προσέγγιση της αλήθειας. Πάντα όμως πρέπει είναι έτσι δομημένη ώστε να μπορεί να δοκιμαστεί και να διαψευστεί. Αλλιώς κρίνεται αντιεπιστημονική.katsanetrino wrote:Σύμφωνοι αλλά μήπως και η επιστήμη που τόσο επικροτείς δεν κάνει το ίδιο. Συνεχείς υποθέσεις και αξιώματα, χωρίς απόδειξη, με μόνη συνθήκη την συνέπεια με την λογική, η οποία όπως αποδεικνύεται εν τέλει υποπύπτει σε αντιφάσεις εν τη γενέσει της. Θα μου αντιπαραθέσεις ότι δεν γνωρίζουμε ακόμη και ότι κάποια μέρα θα ξέρουμε τα πάντα για το Σύμπαν. Δεκτό, αλλά αυτή η άποψη δεν μου φαίνεται καθόλου περισσότερο σωστή από το ότι οι γνώσεις μας έχουν upper bound και εν τέλει το μόνο που μας μένει είναι η καταφυγή στην πίστη.crouch wrote:Είναι μια φιλοσοφία που δίνει αξία στην πίστη, δηλαδή στην υιοθέτηση πιστεύω χωρίς αποδείξεις.
Σχετικά με τα υπόλοιπα, είσαι πολύ γενικός και αφοριστικός και βέβαια κάνεις το λάθος να αναφέρεσαι σε προσπάθειες απόκτησης προσωπικού οφέλους που έγιναν διαχρονικά και όχι στην φιλοσοφία του χριστιανισμού. Ως γνωστόν, το μαχαίρι μπορεί να κόψει και μπορεί να σκοτώσει. Δεν φταίει ο δημιουργός του αν γίνει το 2ο.
sorry για το off topic
Ευτυχώς δε προβλέπω να μάθουμε ποτέ τα πάντα, αν συνέβαινε κάτι τέτοιο ο κόσμος θα ήταν πολύ βαρετό μέρος. Το ίδιο ισχύει για τον θεό. Αν πραγματικά πιστεύει κάποιος ότι υπάρχει, τότε δεν υπάρχει κανένα μυστήριο γιατί όλες οι απαντήσεις θα έχουν δοθεί. Συμφωνώ απόλυτα με τον Hitchens:
"[...]to me, the offer of certainty, the offer of complete security, the offer of an impermeable faith that can’t give way, is the offer of something not worth having. I want to live my life taking the risk all the time that I don’t know enough yet. That I haven’t read enough, that I can’t know enough, that I’m always operating hungrily on the margins of a potentially great harvest of future knowledge and wisdom. I wouldn’t have it any other way, and I’d urge you to look at those of you who tell you, those people who tell you at your age, that you’re dead until you believe as they do. What a terrible thing to be telling to children. And that you can only live by accepting an absolute authority. Don’t think of that as a gift — think of it as a poisoned chalice, push it aside however tempting it is, take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way."
Είναι λάθος να παρομοιάζεις τη χριστιανική φιλοσοφία με ένα πολυχρηστικό μαχαίρι. Εγώ τη βλέπω σαν τον ηθικό αυτουργό λόγω του οποίου το μαχαίρι έχει βαφτεί πολλές φορές με αίμα.