Δημήτρη μην είσαι τόσο απόλυτος "Ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα".
Αυτά που γράφεις για να απορρίψεις τα περί αναρχίας, γενικότερα η επιστημονική ανάλυση, κρίνω ότι είναι σωστή και φυσικά δεν μπορώ να την αντικρούσω παραθέτοντας και γω αντίστοιχα κομμάτια από επιστημονικά βιβλία και μελέτες όπως κάνεις εσύ γιατί πολύ απλά δεν έχω εντρυφήσει τόσο βαθιά στο θέμα όπως εσύ.
Αλλά έχω να κάνω μια παρατήρηση, αν και είσαι θιασώτης της εξέλιξης (in darwin we trust) στην παρούσα περίπτωση την αγνοείς και δεν την λαμβάνεις υπόψιν σου. Τι θέλω να πω, οκ σωστά αυτά που έγραψες αλλά ξεχνάς ότι οι εν λόγω επιστημονικές αναλύσεις αφορούν παρατηρήσεις του τώρα, παρατηρήσεις δηλαδή οι οποίες μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι δυνατόν να άλλαξαν τα τελευταία 3.000 χρόνια (βάλε και παραπάνω χρόνια αν θες). Άρα όλες αυτές οι αναλύσεις ισχύουν για το "τώρα", με την πάροδο των χρόνων μπαίνουν νέοι παράγοντες και νέες μεταβλητές που μπορεί να υπήρχαν αλλά μπορεί και να δημιουργήθηκαν.
Όπως είπε πολύ σωστά ο ChildInTime πριν το 1900 οι επιστήμονες έλεγαν ότι άγγιζαν την θεωρία των πάντων και τελικά έχουν πάρει τα αρχίδια τους και έχουν μείνει με μια θεωρία των κβάντων που καλά καλά δεν έχουν εφεύρει τα αντίστοιχα μαθηματικά για να κατανοήσουν κάποιες βαθύτερες πτυχές της ή έστω να μπορέσουν να την ελέγξουν όπως επιθυμούν.
Κατ' επέκταση ωραία και όμορφα αυτά που λες, αλλά να καταδικάζεις την ιδέα της αναρχίας στο πυρ το εξώτερο με την λογική ότι είμαστε πιθήκια(μωρέ είμαστε απλά είμαστε "πιο έξυπνοι") και υπακούμε στα πιο αρχαίγονα ένστικτα μας είναι άκυρο ή απλά υπερβολικό. Εσύ θα ξέρεις καλύτερα ότι υπάρχει ένα μέρος του εγκεφάλου από το οποίο πηγάζουν αρκετά πρωτόγονα έντσικτα (reptilian), αυτό το μέρος του εγκεφάλου σε αρκετά ζώα είναι πιο ανεπτυγμένο σε άλλα όμως που έχουν "εξελιχθεί" περισσότερο έχει μικρότερο μέγεθος(όπως και στον άνθρωπο) και με τα μέχρι τώρα δεδομένα τείνει να εξαφανιστεί(όχι ακόμα αλλά στο βάθος πολλώωωωωων χρόνων).
Άρα σωστά τα επιχειρήματα σου ότι υπακούμε και διατάζουμε, κάνουμε έρωτα, γράφουμε λογοτεχνία κλπ γιατί το λέει ένα βαθύτερο κομμάτι του εγκεφάλου, αλλά τι θα γίνει όταν αυτό αλλάξει ή εξαφανιστεί? Πέραν αυτών γιατί να γράφουμε λογοτεχνία, γιατί να είμαστε καλλιτέχνες γιατί αυτά να γίνονται από τις συγκεκριμένες οδούς και όχι αλλιώς? Γιατί να γίνονται όλα αυτά σε πρώτη φάση? Βέβαια τώρα ανοίγουμε κερκόπορτες φιλοσοφίας, αλλά το τόπικ αναρχικό είναι όποτε κανένα πρόβλημα.
eNy wrote:Το να επιβάλλεις λοιπόν "αναρχία", καταλήγει εν τέλει στη δημιουργία μιας νέας "τάξης".
Έλα τώρα! Ξέρεις πολύ καλά πως η αναρχία δεν είναι αναρχία αν την επιβάλει κάποιος, τότε είναι κάτι άλλο, πχ κομμουνισμός, αλλά σίγουρα δεν είναι αναρχία.
Η αναρχία δεν δημιουργεί τάξεις, η αναρχία για να λειτουργήσει δεν προϋποθέτει αρχές γιατί δεν τις χρειάζεται. Οι αρχές λειτουργούν σαν περιοριστικοί παράγοντες, σαν δικλείδες ασφαλείας γιατί πχ ξέρεις ότι θα υπάρξει πρόβλημα αν δεν τεθούν. Η αναρχία δεν προϋποθέτει κάτι τέτοιο γιατί πολύ απλά δεν το έχει ανάγκη!
eNy wrote:Η ανθρώπινη φύση είναι αυτή που είναι και οτιδήποτε ξεφεύγει αυτής είναι "ενεργοβόρο".
Ώπα χαλάρωσε! Πως ξέρεις εσύ στην πιο ευρεία κλίμακα τι είναι ενεργοβόρο και τι όχι? Κάτι που είναι ενεργοβόρο σε ένα κλειστό σύστημα μπορεί να μην είναι ενεργοβόρο αν αναχθεί σε κάποιο ευρύτερο σύστημα.
Ωραία αυτά που λες ρε Δημήτρη, αλλά όπως σου λέω πολύ συχνά :
μην είσαι απόλυτος. Μια αρχή των Μέντατ αν θυμάμαι καλά είναι "Για να καταλάβεις κάτι πρέπει να αδειάσεις από αρχές και πρέπει από πεπατημένες οδούς και καθορισμένους τρόπους σκέψης, πρέπει να το προσεγγίσεις σαν να είναι η πρώτη σου φορά"
ChildInTime wrote:Σημαντικό είναι να δουμε την σχεση της οικονομίας με το ζητημα. Αναγκαια προυπόθεση μιας "ελευθερης" κοινωνίας πιστεύω είναι και η απαγκίστρωση των ανθρώπων απο τις υπαρχουσες παραγωγικες σχέσεις, πιθανώς με την συνεχιζόμενη ανάπτυξη της τεχνολογιας, Τι πιστεύετε ;
Ωραία το θέτεις. Για να απαγκιστρωθούμε από τις όποιες παραγωγικές σχέσεις(όπως το εννοεί ο καθένας) μήπως δεν θα πρεπε πρώτα να απαγκιστρωθούμε από τον υλισμό?
Για να κλείνω το παρών ποστ να συμφωνήσω με την σειρά μου με τον tzanako στο ότι κυνηγώντας το ουτοπικό γινόμαστε καλύτεροι. One step at a time. Σκεφτείτε το και αλλιώς, όλοι οι μηχανικοί προσπαθούν να βελτιώσουν τον βαθμό απόδοσης της χ μηχανής. Προσπαθούν δηλαδή να φτάσουν βαθμό απόδοσης 1 πράγμα που με τα τωρινά δεδομένα δεν γίνεται, αλλά παρόλα αυτά προσπαθούν να πιάσουν το όνειρο. Γιατί ωραίο το όνειρο αλλά η πορεία προς αυτό είναι ακόμα πιο μαγευτική(πάλι στην φιλοσοφία το γύρισα)!
@ kahlua φυσικά και να καταλάβεις πως λειτουργεί ο ανθρώπινος νους αλλά να πας και παραπέρα...μην γίνεσαι και συ απόλυτος.