Page 3 of 4

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Tue Jan 17, 2012 1:28 am
by BiG
seitanalaman wrote:Κατ΄ αρχας να πω συγχαρητηρια στα παιδια για την ωραια παρουσιαση. Ειμαι αποφοιτος και μου ανοιξαν νεους οριζοντες. Εχω να κανω καποιες διευκρινιστικες ερωτησεις.

1) Αφου βγαλω το ναυτικο φυλλαδιο πρεπει να περιμενω 3 μηνες για να κανω τα σωστικα? Δεν γινεται σε ποιο συντομο χρονικο διαστημα για να μην περιμενω απραγος, σε περιπτωση που θελω να μπαρκαρω?
Enositis wrote:Τα σωστικά είναι προυπόθεση για να βγάλεις το φυλλάδιο.Απο τη στιγμή που θα πας τα δικαιολογητικά περιμένεις να σου πουν σε ποιο τμήμα θα σε βάλουν.
Ο Βασικός Κύκλος Σωστικών (τα σωστικά για να μην μπερδευόμαστε) ΔΕΝ είναι απαραίτητα για να εκδοθεί το Ναυτικό Φυλλάδιο.

Παραθέτω για ακόμη μία φορά τα δικαιολογητικά, διαβάστε αυτή τη φορά το PDF..

Οπότε:
Περίπτωση 1)Χαρτούρα, Τρέξιμο, Δικαιολογητικά, και αναμονή για τα Σωστικά πριν την έκδοση Φυλλαδίου = Μπλέ Ναυτικό Φυλλάδιο

Περίπτωση 2)Χαρτούρα, Τρέξιμο, Δικαιολογητικά, και Ναυτικό Φυλλάδιο εδώ και τώρα = Κόκκινο Ναυτικό Φυλλάδιο με παραπομπή για να κάνεις τα σωστικά έως και 9 μήνες μετά την έκδοση του Φυλλαδίου, γιατί πέραν αυτού του διαστήματος παύει να ισχύει το φυλλάδιο.

Ποιά η διαφορά τους? Καμία, αλλά επειδή το Μπλε δεν υπάρχει περίπτωση να το πάρεις χωρίς να έχεις κάνει τα σωστικά, εε, το Κόκκινο φέρει κάπως μία ρετσινιά ότι μπορεί να ελείπεσαι αυτών, και έχουν ακουστεί κάποιοι κομπλεξισμοί από Ναυτιλιακές (ειδικά σε ποσταλάδικα-πασαντζέρικα) ότι δε σε δέχονται αν έχεις το κόκκινο.. Αν έχεις το χρόνο, και δεν βιάζεσαι να μπαρκάρεις άμεσα, πάρε το μπλε.
Οπότε ξεκίνα από τώρα τις διαδικασίες που έχεις το χρόνο, να πάρεις από τώρα το Μπλε Ναυτικό Φυλλάδιο, και άστο να υπάρχει.
Το μπλε λήγει μετά τα 4 χρόνια, αν δεν γράψεις καθόλου υπηρεσία, αλλά αναθεωρείται και μπαίνει πάλι σε ισχύ περνώντας μόνο ξανά τις ιατρικές εξετάσεις.

seitanalaman wrote:2) Το ΚΕΠ 2 που μας δινουν, εχει καποιες ερωτησεις τις οποιες τις συμπληρωνουμε? Και μετα το μπαρκο, το δινουμε για να ελεγξουν αν απαντησαμε σωστα?
Ναι, παραθέτω και το ΚΕΠ 2 Κλάδου Καταστρώματος (το Μηχανής δεν το βρήκα σε pdf), για να πάρεις μια ιδέα σε τι πνεύμα κινείται το βιβλίο. Οι ερωτήσεις για τα Σωστικά-Πυροσβεστικά κτλ δε διαφέρουν από αυτό του κλάδου Μηχανής. Ρίχτου μια ματιά να σου φύγει η απορία..

Ναι, με συνοπτικές διαδικασίες το ελέγχει η τριμελής επιτροπή που προανέφερα, μετράει και από αυτή τη μίνι συνέντευξη τι εικόνα θα δώσεις. Και να ξέρεις ότι αυτό το βιβλίο μένει εκεί στη σχολή που θα παραδώσεις, δεν το παίρνεις πίσω, οπότε μπορούν να το ξανατσεκάρουν όποτε θέλουν.
seitanalaman wrote:3) Κατι ειπατε για εξεταση απο 3μελη επιτροπη μετα το μπαρκο. Τι ακριβως σε ρωτανε εκει? Εχει καποια δυσκολια?
Για να συμπληρώσω την προηγούμενη ερώτηση ουσιαστικά, Αυτός που ξέρει να περπατάει στο καράβι, φαίνεται από το χιλιόμετρο. Και αυτό θέλουνε να δούνε.
Αν λοιπόν όντως έχεις πάει και έχεις κάνει το 6μηνό σου, έχεις δουλέψει και δεν έκανες κρουαζιέρα σαν προστατευόμενος κάποιου.. δεν έχεις να φοβηθείς τπτ.
Οπότε όταν σου μιλήσουν με ορολογία θα μιλάς τη μαλλιαρή, τη γλώσσα των Ναυτικών, τη γλώσσα τους..

Δε θέλω να λέω ονομαστικά για την επιτροπή του Ασπροπύργου, πάντως οι Καθηγητές βοηθούν..

Οι Λιμενικοί είναι συνήθως οι Κομπλεξικοί. Αυτό, να το θυμάστε.
seitanalaman wrote:4) Επειδη εχω ενα φοβο γα τον ποντοπορο ναυτιλια (τυφωνες, πειρατειες κτλ), θα μου προσφερει εμπειρια και επαγγελματικη εφοδια το μπαρκο στην ακτοπλοϊα ή ειναι προτιμοτερη η ποντοπορος?

Ευχαριστω εκ των προτερων
Το είπα και στην Ημερίδα, τα πρώτα σου βήματα θα σε στιγματίσουν.. οπότε ανάλογα που θες να κάνεις καριέρα διάλεξε και πάρε.
Ωστόσο να ξέρεις πως όλοι ξέρουν τι εστί ακτοπλοΐα, και τι ποντοπόρα, .. και τι θα αντιμετωπίσεις εκεί, οπότε είναι ανάλογα που βάζεις για σένα τον πήχη.

Πάντως να ξέρεις ότι στην ακτοπλοΐα δεν θα κάνεις κρουαζιέρα, γιατί δεν σταματάνε τα πλοία, και ότι οι ώρες που κάθεται για ξεκούραση μπορεί να είναι κάτι άκυρες πρωινές σε κάνα νησί καμία σχέση από Πειραιά ή Ραφήνα, οπότε αν και Ελλάδα μην νομίζεις ότι θα κοιμάσαι σπίτι σου.
Βέβαια, δεν θα είσαι στην άλλη άκρη του κόσμου, με πλήρωμα που περιλαμβάνει όλες τις φυλές και όλα τα κουμάσια, μακριά από το σπίτι σου, που όλα μπορεί να συμβούν,.. οπότε το να είσαι Ελλάδα, και έστω και η επιλογή που υποθετικά έχεις να τα χτυπήσεις όλα κάτω και να πεις παραιτούμαι γιατί είμαι και εν τέλη μία ώρα δρόμο από το σπίτι μου.. σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα. Άντε πες το αυτό π.χ. από την Ινδία.. Δεν παίζει.

Αλλά πάλι, σε μετράνε αλλιώς στην Ναυτιλιακή αν ξέρουν ότι έχεις κάνει 6 μήνες στην Κόλαση.. :twisted: :twisted: ἀγαθά κόποις κτῶνται!
Οι Τυφώνες, το τέρας του Λόχνες, οι Γοργόνες, και το Κράκεν, δε νομίζω ότι θα σε αγγίξουν..
Περισσότερο να φοβάσαι την εσωτερική Διπλωματία του σκάφους.. Αν έχεις πάει στρατό θα είχες πάρει μία γεύση, και θα καταλάβαινες καλύτερα τι εννοώ.

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Tue Jan 17, 2012 1:49 am
by BiG
Enositis wrote:
kostascbf wrote:Επισης θα ηθελα να ρωτησω ποιες οι προοπτικες για καθε τυπο πλοιου? Σε φορτηγο, γκαζαδικο, κρουαζιεροπλοιο κτλ θα ηταν προτιμοτερη η πρακτικη και κατα ποσο επηρεαζει την μετεπειτα εργασια? Και τελος στο διαστημα που εισαι δοκιμος μηχανικος πληρωνεσαι? και αν ναι ποσο? Ευχαριστω προκαταβολικα
Γενικά η εταιρία θα σε προτιμήσει εάν έχεις κάνει προϋπηρεσία σε πλοία που εκείνη διαθέτει. Ειδικά εάν έχει κάποιο ειδικό τύπο ξέρω γω Containers,tankers ή LNG-LPG κλπ. Βέβαια να ξέρεις ότι σε όσο πιο σύνθετα πλοία πας τόσο πιο πολύ δουλειά θα έχεις.
Γενικά αν μπορείς πήγαινε σε τάνκερ κατά την ταπεινή μου άποψη. Είναι το πιο διαδεδομένο από όλα, πολύ λιγότερο επικίνδυνο από χημικά LNG LPG κλπ και νομίζω θα δεις αρκετά.
Ο μισθός του Έλληνα δόκιμου είναι γύρω στα 1500-2.000 euros και εξαρτάται φυσικά σε τι τύπου πλοίο είσαι...
Ο Βασικός Μισθός του Δόκιμου Μηχανικού υπό Ελληνική Σημαία είναι 861 euro.

Παραθέτω τη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ για ΦΟΡΤΗΓΑ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ 4.500 Τ.D.W. ΚΑΙ ΑΝΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ!

Από κει και πέρα, παίζουν οι υπερωρίες (αν στις γράφουν..), και τα εξτρά, κτλ κτλ όπως τα λέει μέσα,

αλλά εν τέλη, πάνω από όλα αυτά είναι τι Κοντράτο έχεις κάνει με τη Ναυτιλιακή.

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Tue Jan 17, 2012 9:28 am
by Enositis
Έχει δίκιο ο Βig εγώ έκρινα απο οικογενειακό παράδειγμα που όμως τελικά έχει φύγει λαδάς. Συγγνώμη για την παραπληροφόρηση.
Παραθέτω το ΚΕΠ 2 κλάδου μηχανής.
http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/do ... j00081.pdf

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Thu Feb 09, 2012 3:55 pm
by bairacht
Καταρχήν συγχαρητήρια για την εκδήλωση.
Στο σχετικό πληροφοριακό έντυπο αναφέρει ότι, πέραν των άλλων Διπλωματούχων Μηχανικών, μπορούν και οι Μηχανολόγοι-Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί να αποκτήσουν το Δίπλωμα Μηχανικού Γ' τάξης Ε.Ν..
Αυτή άραγε η κατηγορία περιλαμβάνει και τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς;

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Wed Mar 07, 2012 2:18 am
by Chriss78
Καταρχην συγχαρητηρια για το topic και τις πληροφοριες που παρεχετε.
Μαγκες θελει υπομονη απο τη στιγμη που θα καταθεσετε τα δικαιολογητικα στην 2ας Μεραρχιας και παρετε παραπεμπτικο για Ασπροπυργο. Πηγα με το παραπεμπτικο Ασπροπυργο στις 27 Δεκεμβριου του 2011 και μου εδωσαν ημερομηνια για σωστικα-πυροσβεστικα στις 4 Απριλιου. Μετα τις υποτυπωδεις εξετασεις (μονο τις απαντησεις δε γραφουν στον πινακα) περιμενουμε και 15 ημερολογιακες για να παρουμε το φυλλαδιο απο την 2ας Μεραρχιας. Να προσθεσω εδω οτι χρειαζεται και διαβατηριο. Στις περισσοτερες ναυτιλιακες ζητανε ναυτικο φυλλαδιο και διαβατηριο.
Μετα ψαξιμο στην Ακτη Μιαουλη πορτα πορτα. Μιλας με crew managers (συνηθως καπεταναιοι) και αν εχεις και καμμια συσταση καλο θα ηταν! Αλλιως ακους συχνα τη δικαιολογια : προτεραιοτητα εχουν τα παιδια απο τις ΑΕΝ (τους υποχρεωνει το κρατος αν δε κανω λαθος να τους παιρνουν ως δοκιμους), ή οι Χιώτες απο τις ΑΕΝ αν ειναι Χιωτης ο πλοιοκτητης...
Αν ξερει καποιος να μου πει τι γινεται με την ασφαλεια. Ως γνωστον ειμαστε εγγεγραμμενοι στο ΤΣΜΕΔΕ. Πρεπει να γραφτουμε ΝΑΤ , ΠΕΜΕΝ;;;; Να ξεγραφτουμε απο το ΤΣΜΕΔΕ; (δυσκολο απ´ οτι ξερω). Γινεται να ειμαστε σε 2 ασφαλιστικους φορεις;
Και κατι αλλο: ακουγεται οτι μερικοι πρακτορες σε μπαρκαρουν επι πληρωμη. Φανταζομαι αληθευει, για τι φραγκα μιλαμε; Ενας μηνας δουλεια στο μηχανοστασιο για να πληρωθει ο πρακτορας;;;;
Ευχαριστω προκαταβολικα για τις απαντησεις σας.
Επισης αν μπορω να βοηθησω καποιον με τα διαδικαστικα της εκδοσης του φυλλαδιου ευχαριστως...

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Wed Mar 07, 2012 9:56 am
by crouch
Μια βοήθεια από την εμπειρία σου Chriss78...
Είμαι φαντάρος στην Αθήνα, μπορώ να καταθέσω δικαιολογητικά από τώρα και να παρακολουθήσω σωστικά στον Ασπρόπυργο με το δικό μου ρυθμό; Γιατί 9 μέρες σερί σίγουρα δε θα μπορώ να πηγαίνω Ασπρόπυργο λόγω στρατού.
Επίσης η ημερομηνία που σου έδωσαν (4 Απριλίου) είναι σαν όριο, δηλαδή μέχρι τότε πρέπει να έχεις ολοκληρώσει τα σωστικά;

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Wed Mar 07, 2012 2:44 pm
by BiG
crouch wrote: Είμαι φαντάρος στην Αθήνα, μπορώ να καταθέσω δικαιολογητικά από τώρα και να παρακολουθήσω σωστικά στον Ασπρόπυργο με το δικό μου ρυθμό;
Γιατί 9 μέρες σερί σίγουρα δε θα μπορώ να πηγαίνω Ασπρόπυργο λόγω στρατού.
Όχι. 9 μέρες σερί υποχρεωτική παρακολούθηση με παρουσίες. Στην δεύτερη ώρα που θα χάσεις κόβεσαι.
Το ότι είσαι φαντάρος πάντως, δε σε εμποδίζει νομικά να παρακολουθήσεις τα σωστικά.

Συνάντησα βύσματα που τα παρακολούθησαν. Φαντάροι - Φαντάσματα.
crouch wrote: Επίσης η ημερομηνία που σου έδωσαν (4 Απριλίου) είναι σαν όριο, δηλαδή μέχρι τότε πρέπει να έχεις ολοκληρώσει τα σωστικά;
Όχι, η ημερομηνία που του δώσανε, είναι η μέρα που ξεκινάει το επόμενο τμήμα προχωρημένων σωστικών. Δηλαδή ενώ έχει όλα τα χαρτιά του έτοιμα, περιμένει πότε θα υπάρχει διαθεσιμότητα να παρακολουθήσει τα μαθήματα ώστε μετά να πάρει το δίπλωμα. Και επειδή γίνεται ένας χαμός (έχουν στραφεί πολλοί προς ναυτιλία) έχουν γεμίσει όλα τα τμήματα και σου δίνουν κουλές ημερομηνίες..

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Wed Mar 07, 2012 3:15 pm
by BiG
Chriss78 wrote: Αν ξερει καποιος να μου πει τι γινεται με την ασφαλεια. Ως γνωστον ειμαστε εγγεγραμμενοι στο ΤΣΜΕΔΕ. Πρεπει να γραφτουμε ΝΑΤ , ΠΕΜΕΝ;;;; Να ξεγραφτουμε απο το ΤΣΜΕΔΕ; (δυσκολο απ´ οτι ξερω). Γινεται να ειμαστε σε 2 ασφαλιστικους φορεις;
Καταρχήν η ΠΕΜΕΝ είναι συνδικαλιστικός φορέας και όχι ασφαλιστικός. Παρακλάδι του ΚΚΕ. (Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού)
Στην ΠΕΜΕΝ δεν είναι υποχρεωτικό να γραφτείς, όπως γίνεται με το ΤΕΕ -> ΤΣΜΕΔΕ. Όποιος θέλει πάει.

Αν γραφτείς λοιπόν στο ΤΕΕ σαν Μηχανικός του Πολυτεχνείου, δεν μπορείς να είσαι ταυτόχρονα λόγω καταστατικού και στην Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.
Ό,τι θες βέβαια κάνεις, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, προσωπικά πιστεύω ότι σε συμφέρει να είσαι στη "συντεχνία" του ΤΕΕ.

Δε χρειάζεται να ξεγραφτείς από το ΤΣΜΕΔΕ. Εκτός και αν θέλεις να κάνεις καριέρα σαν Ναυτικός, να αλλάξεις τελείως επάγγελμα δηλαδή και να πας για θαλασσόλυκος Α' Μηχανικός.
Σε αυτή την περίπτωση βέβαια, δεν υπάρχει νόημα να γραφτείς εξ αρχής στο ΤΕΕ, κτλ. Δεν είναι υποχρεωτικό, απλά δεν έχεις δικαίωμα υπογραφής...

Οπότε μπαρκάρεις με Ελληνική Σημαία, γράφεσαι στο ΝΑΤ, πληρώνεις και τις εισφορές του ΤΣΜΕΔΕ και του ΝΑΤ, κάποτε παίρνεις σύνταξη από το ΤΣΜΕΔΕ, και το ΝΑΤ το έχεις πληρώσει θέλοντας και μη μόνο και μόνο για να πάρεις τα Ελληνικά Διπλώματα του Εμπορικού Ναυτικού.
6 μήνες από Δόκιμος σε Γ' Μηχ,
2 χρόνια από Γ' Μηχ σε Β' Μηχ,
3 χρόνια από Β' Μηχ σε Α' Μηχ.

Δυστυχώς, μέχρι τώρα δεν έχω βρει κάποιο τρόπο αυτές οι εισφορές - ένσημα του ΝΑΤ να μην πηγαίνουν χαμένα, ή έστω, να "εκπίπτουν" κατά κάποιο τρόπο από το ΤΣΜΕΔΕ.
Αν δεν ήταν τέτοια η φύση του επαγγέλματός μας, θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε τα ένσημα του ΝΑΤ σε άλλο ασφαλιστικό φορέα, εκτός και αν τα συνολικά σου ένσημα στο ΝΑΤ ξεπερνούν τα 10 χρόνια υπηρεσίας. Σε αυτή την περίπτωση δεν στα δίνει το ΝΑΤ, δε στα μεταφέρει, οπότε παίρνεις σύνταξη από αυτό.
Chriss78 wrote:Και κατι αλλο: ακουγεται οτι μερικοι πρακτορες σε μπαρκαρουν επι πληρωμη. Φανταζομαι αληθευει, για τι φραγκα μιλαμε; Ενας μηνας δουλεια στο μηχανοστασιο για να πληρωθει ο πρακτορας;;;;
Ευχαριστω προκαταβολικα για τις απαντησεις σας.
Αληθεύει. Παλιότερα σου παίρνανε τον πρώτο μισθό για να σε μπαρκάρουνε, αλλά αυτό είχε συνέπεια να ξεμπαρκάρεις πολύ γρήγορα.. ώστε να μπει ο επόμενος και να πάρουν άλλο ένα κεφαλιάτικο πρώτο μισθό.
Τώρα (για όσους μπαρκάρουν με αυτό το σύστημα μέσω πράκτορα) το έχουν κάνει με ποσοστά, χαράτσι στο μισθό σου. Αυτό όμως συμβαίνει για όσους δεν μπορούν να βρουν από μόνοι τους μια σωστή εταιρεία..

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Wed Mar 07, 2012 3:28 pm
by eΝy
Γιατί δεν γράφεσαι στο ΤΕΕ, μετά στο ΝΑΤ και να γράψεις το ΤΣΜΕΔΕ στα αρχίδια σου; Δεν θα χεις δικαίωμα εργοληψίας δημοσίων έργων, αλλά who cares; Το δημόσιο έχει κηρύξει στάση πληρωμών σε εργολάβους εδώ και 5 χρόνια...

Έτσι θα έχεις δικαιώματα μηχανικού από το ΤΕΕ, μία ασφάλιση το ΝΑΤ και τα πτυχία του θαλασσο-μηχανικού από κει και είσαι ψιλο-κομπλέ.

*Feels like dual-classing in dnd mode.

Re: Ημερίδα με θέμα την Ναυτιλία ως Επαγγελματική Επιλογή

Posted: Mon Nov 19, 2012 7:21 pm
by panosfcb
Λakedaimonas wrote:Και η παρουσίαση:

Λakedaimona το μεταπτυχιακό Ναυτικής και Θαλάσσιας Τεχνολογίας σε βοήθησε πουθενά; Σου άνοιξε πόρτες ή το πάν είναι να φύγεις για ταξίδι και τα 1-2 αυτά χρόνια του μεταπτυχιακού να τα έχεις στη δουλειά σαν προϋπηρεσία κλπ κλπ?