Έτσι όπως μου φαίνεται η εξέλιξη του θέματος, η αντανακλαστική μου εντύπωση είναι οτι οι φορείς αυτοί (SOPA PiPA και klein mein-που παρεπιπτώντως παίρνουν μια εξουσία που δεν τους έδοσε κανείς) ξεκινάνε έναν πόλεμο που ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ. Όσο και να προσπαθήσουν να καταπνίξουν τη διακίνηση ένας τέτοιου όγκου πληροφοριών, ιδεών, τέχνης, κριτικών, απόψεων και πολλά άλλα δεν υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρουν. Είναι σα να είσαι στο αμαζόνιο με ένα πριόνι και να θες να τον απαλλοτροιώσεις...Δυστυχώς, φίλε μου.
Δεν ξέρω ποιοι πίστεψαν εξαρχής οτι μπορεί να γίνει κατι τέτοιο, αλλα νομίζω οτι πλέον μετά απο αυτή την ιστορία ακόμα και οι προτοστάτες έχουν οσφριστεί οτι πέσανε σε τείχος.
Προσωπικά θεωρώ τη δημιουργία του ίντερνετ ένα σταθμό για την ανθρωπότητα, κι ένα έργο το οποίο θα είναι αξιομνημόνευτο και ζωντανό μετά απο εκατοντάδες χρόνια. Κατά ένα τρόπο, είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και διογκώνεται, χωρίς να μπορεί κάποιος να δηλώσει οτι ασκεί δραστική επιρροή πάνω του - αλλά ταυτόχρονα μπορούν όλοι. Ποτέ ξανά στην ανθρωπότητα δεν ήταν τόσο "εκρηκτική" η διάδοση της πληροφορίας - μπορείς πλέον αμέσως να μάθεις τι θα μπορούσε να σκέφτεται ένας άνθρωπος στην άλλη άκρη του κόσμου.
Δια ταύατα δε νομίζω οτι κάποιος μπορεί να το περιορίσει έτσι απλά, χωρίς να συλλάβει τα 2+ δις στον κόσμο, που το χρησιμοποιούν. Ο μόνος τρόπος είναι να κλείσουμε τον κεντρικό διακόπτη (βλέπε επισόδειο southpark, για όποιον καταλαβαίνει
)
Σε σχέση με την πνευματική ιδιοκτησία τώρα. Απο τη στιγμή που ενας καλλιτέχνης δημιουργεί ένα έργο και το διαθέτει στο κοινό, θεωρώ αυτονόητο οτι μπορεί να το ακούσει ή να το δει ή να το χρησιμοποιήσει ο οποιοσδήποτε. Πιστεύω οτι είναι λανθασμένο που αρκετοί, αντανακλαστικά αποδέχονται οτι η χρήση ενός "προϊόντος" που προέκυψε απο αγνή κάβλα (η τέχνη εξ'ορισμού δηλάδη) μεταφράζεται σε ένα χρηματικό αντίτιμο. Αν πάλι το πιστεύει και ο ίδιος ο "καλλιτέχνης" θεωρώ οτι έχει χάσει την ουσία αυτού που κάνει οπότε και πάλι πειρατία στη μούρη του!