ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Ανακοινώσεις, συζητήσεις και προβληματισμοί που αφορούν το Πολυτεχνείο γενικότερα.
Forum rules
Σας υπενθυμίζουμε να μην δημοσιεύετε μηνύματα σε greeklish ή συνεχή ΚΕΦΑΛΑΙΑ! Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται.
User avatar
tsag
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 696
Joined: Fri Jan 22, 2010 7:18 pm

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by tsag »

Kitharistas wrote:
tsag wrote:
gabrielknight wrote:E καλα δεν ειναι και λιγοι..γενικα μην ειστε υπερβολικοι..

για σχολη του 18.5 λιγοι ειναι..... ολοι θα επρεπε να το ξερουν ......
19 κάτι έχει η σχολή μας.. αλλά έτσι κι αλλιώς τι σχέση έχει με τον βαθμό αυτό?
αν οι καλυτεροι φοιτητες δεν γνωριζουν ποιος περιμενει να τα ξερει αυτος του γυμνασιου ?
User avatar
Kitharistas
Praetorian
Praetorian
Posts: 5760
Joined: Sun May 16, 2010 2:31 am
Σχολή: Μηχανολόγος
Gender: Male

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by Kitharistas »

tsag wrote:αν οι καλυτεροι φοιτητες δεν γνωριζουν ποιος περιμενει να τα ξερει αυτος του γυμνασιου ?
το ότι κάποιος ήταν στους καλύτερους μαθητές δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και στους καλύτερους φοιτητές όπως και το ανάποδο δεν ισχύει.. Αν ίσχυε αντί για 7 και 8 χρόνια θα τελειώναμε όλοι την σχολή στα 4 ή στα 4.5 ούτε καν 5..
Rock on buddies...
User avatar
Elias
Naval Seeder
Naval Seeder
Posts: 396
Joined: Fri May 14, 2010 1:42 am

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by Elias »

Πάντως tsag είσαι πολύ ισοπεδωτικός, όσον αφορά τις κοινωνικές επιστήμες.Δεν μπορώ να συμφωνήσω.
Παρόλα αυτά, το να γνωρίζεις τον Καραθεωδορή, δεν έχει να κάνει καθόλου με το αν ήσουν καλός μαθητής ή φοιτήτης, διότι δυστυχώς ή ευτυχώς οι μαθητές και οι φοιτητές δεν κρίνονται για την ευρύτερη παιδεία και μόρφωση τους, αλλά για τις ειδικές γνώσεις τους σε ορισμένουνς τομείς.Οπότε ο καλός φοιτητής ή μαθητής δεν συνεπάγεται πως είναι και μορφωμένος, γιατί για να μορφωθείς πρέπει να ασχοληθείς και με πράγματα πέρα από τα προβλεπόμενα ακαδημαϊκά.
Όσον αφορά αυτά που λέει ο Μιχάλης περί εργασιών κλπ, δεν έχει δίκιο και θα το διαπιστώσει στην πορεία.Υπάρχουν πάρα πολλές υποχρεώσεις για τους φοιτητές και από προσωπική εμπειρία μπορώ να έχω γνώμη για τη σχολή μας.Θα υπάρξουν περίοδοι που θα χρειαστεί να διαβάσεις πολύ περισσότερο από τις Πανελλήνιες, είτε ήσουν συνεπής τον υπόλοιπο καιρό, είτε όχι.Το πρώτο έτος στη σχολή μας, ακόμα κι αν σου φαίνεται παράλογο, η πλειοψηφία πιστεύει πως ήταν το πιο εύκολο, παρόλο που απαρτίζεται από πολλά άχαρα μαθήματα.
Τα επόμενα είναι σαφώς πιο δύσκολα, απλώς έχεις αρχίσει να προσαρμόζεσαι και να αποκτάς ενδιαφέρον για αυτά που μαθαίνεις.
Παρόλα αυτά, ο βαθμός πτυχίου δεν υποδηλώνει την ποιότητα του Μηχανικού απαραίτητα.Γενικώς, όσοι δεν έχουν πάρει το Δίπλωμα τους με την αξία τους, αποτυγχάνουν και στην αγορά εργασίας, και τελικά δεν αποτελούν και κύριους εκπροσώπους του ΕΜΠ στην κοινωνία.
Last edited by Elias on Wed Nov 17, 2010 9:17 pm, edited 1 time in total.
Ο Ρομπέν του ΕΜΠ.
gabrielknight
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 157
Joined: Wed Jan 20, 2010 8:39 pm
Σχολή: Μηχανολόγος

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by gabrielknight »

Elias wrote:Γενικώς, όσοι δεν έχουν πάρει το Δίπλωμα τους με την αξία τους, αποτυγχάνουν και στην αγορά εργασίας, και τελικά δεν αποτελούν και κύριους εκπροσώπους του ΕΜΠ στην κοινωνία.

Παρολο που δε διαφωνω (εντελως) ειμαι σιγουρος οτι πολλοι απο μας γνωριζουν λαμπρα παραδειγματα του αντιθετου.. :ugeek:
User avatar
tsag
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 696
Joined: Fri Jan 22, 2010 7:18 pm

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by tsag »

Elias wrote: Παρόλα αυτά, ο βαθμός πτυχίου δεν υποδηλώνει την ποιότητα του Μηχανικού απαραίτητα.Γενικώς, όσοι δεν έχουν πάρει το Δίπλωμα τους με την αξία τους, αποτυγχάνουν και στην αγορά εργασίας, και τελικά δεν αποτελούν και κύριους εκπροσώπους του ΕΜΠ στην κοινωνία.

ακομα και καποιος που εχει παρει το Δίπλωμα τους με την αξία του ,ισως να αποτυγχει στην αγορά εργασίας . Το οτι ξερει να διαβαζει δεν σημαινει οτι μπορει να ειναι τυπικος ως υπαλληλος .
User avatar
eΝy
Community Founder
Community Founder
Posts: 6270
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:07 pm
Gender: Male

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by eΝy »

tsag wrote: Το πανεπιστημιο ειναι για οσους εχουν την αντιστοιχη εγκεφαλικη δυνατοτητα .
Θα σταθώ λιγάκι σε αυτό, γιατί από αυτήν ακριβώς την πεποίθηση ξεκινάνε πολλά στραβά εντός Ε.Μ.Π., στραβά τα οποία συνεχίζονται και στον επαγγελματικό χώρο αργότερα. Στραβά όπως το καβάλημα του Μετσοβίου και η κοινωνική αναπηρία όσων σχετίζονται με το ίδρυμα.


Καταρχήν πρέπει να καταλάβουμε ότι όποιος είναι έξυπνος στα μαθηματικά, δεν θα είναι απαραίτητα έξυπνος και σε άλλους τομείς όπως πχ στην γλωσσική έκφραση ιδεών και σκέψεων, δηλαδή στην έκθεση ή στην ρητορική. Μπορεί και να είναι, αλλά μπορεί και όχι. (Gardner 1987)

Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι γιατί ο εγκέφαλός μας διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος. Χρειάζεται περίπου 10 εβδομάδες για να αρχίσει να "κατέχει" ένα νέο skill και μετά από χρόνια μπορεί να γίνει κανείς τόσο καλός, που να του έρχεται "από φυσικού". Στην πορεία αυτή όμως χάνεις άλλα skills, γιατί έχουμε συγκεκριμένο αριθμό νευρώνων και για να χτιστεί μία εγκεφαλική δομή πρέπει να αποδομηθεί μία άλλη. Αυτό σημαίνει ότι όσο γινόμαστε καλοί σε κάτι, άλλο τόσο χάνουμε κάτι άλλο. (Ramachandran, Vilayanur S 1998)


Η πεποίθηση λοιπόν που κυριαρχεί στο Ε.Μ.Π. ότι επειδή ήμασταν καλοί μαθητές στο σχολείο θα είμαστε και οι πιο "έξυπνοι" ή πιο "ικανοί" ή whatever-bullshit-idea-crosses-your-mind είναι παντελώς αναληθής. Στην πραγματικότητα είμαστε πάρα πολύ καλοί στο να λύνουμε ρευστομηχανικές εξισώσεις και να συλλαμβάνουμε ιδεατά αντικείμενα στο χώρο. Αυτό δεν μας κάνει απαραίτητα και "έξυπνους". Για την ακρίβεια να ξέρετε ότι στον "έξω κόσμο" οι μηχανικοί θεωρούνται και παντελώς βλάκες. Οι Γερμανοί μας λένε Fachidioten και οι Αμερικανοί γυρίζουνε σειρές big bang theory με αντιπρόσωπό μας τον Howard Wolowitz.

Ξεκαβαλάτε λοιπόν το καλάμι και δείτε πως θα ζήσετε ευτυχισμένοι και όχι "επιτυχημένοι".


Πάμε τώρα σε ένα άλλο θεματάκι: Το ότι ήμασταν καλοί μαθητές στο σχολείο συνεπάγεται αυτεπάγγελτα ότι θα είμαστε και καλοί φοιτητές;


Όχι. Και ο βασικός λόγος που ισχύει αυτό το όχι, είναι γιατί δεν θέλουμε. Γύρω στο 2ο-3ο εξάμηνο πολλοί από μας κάνουν μία 180-μοίρες στροφή από το ΕΜΠ, όχι γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν (μια χαρά μπορούνε μετά στο 12ο και στο 14ο εξάμηνο), αλλά γιατί χωρίς μία συνεχή πίεση σαν αυτή του σχολείου αρνούνται να συνεχίσουν να υποβάλλονται στην καθημερινή πίεση της μονοθεματικής εκπαίδευσης.
Παιδιά στο σχολείο είχε 1 ώρα Μαθηματικά, 1 ώρα Φυσική και μετά κοπανάγαμε κάτι Κείμενα, κάτι Θρησκευτικά και κάτι τέτοιες μαλακίες. Το μυαλό χαλάρωνε. Δεν αντέχεις να παρακολουθείς 6 ώρες την ημέρα μαθηματικές εξισώσεις για πολύ καιρό. Κάποια στιγμή θα σπάσεις. Στην τελική δεν είμαστε σχεδιασμένοι να κάνουμε 8 ώρες μαθηματικά την ημέρα. Είμαστε σχεδιασμένοι να ψάχνουμε για τροφή στη σαβάνα, να προσπαθούμε να φάμε τη γκόμενα που κάθεται στο διπλανό δέντρο και αραιά και που να σκεφτόμαστε πως θα κατασκευάσουμε κανένα καινούριο όπλο ή νέα τεχνολογία. Το τρυπάκι της σύγχρονης εκπαίδευσης με την μονοθεματική κατεύθυνση που δίνει είναι αντίθετο με την φυσική λειτουργία μας. Δείτε τις αρχαίες φιλοσοφικές σχολές πως λειτουργούσαν και τι διάνοιες έβγαλαν. Τέτοιες διάνοιες το ΕΜΠ δεν θα δει ποτέ ούτε με κιάλι.

Δεν θέλω να μπω σε νευροανατομικές λεπτομέρειες για ποιο λόγο ισχύει αυτό και να κουράσω. Γεγονός πάντως είναι ότι αυτή η σχολή (όπως και οι περισσότερες στην Ελλάδα) σου κουρκουτιάζει τον εγκέφαλο. Αυτό στο σχολείο δεν γινόταν, εδώ γίνεται, γι αυτό και πολλοί αναγκάζονται να ρίξουν τους ρυθμούς τους στην παρακολούθηση. Είναι φυσική αντίδραση, όχι κοινωνική.

Καλό θα είναι λοιπόν να μην προβαίνουμε σε ακραίους χαρακτηρισμούς (βλάκας, έξυπνος) συμφοιτητών μας. Γιατί χωρίς να γνωρίζουμε το υπόβαθρο πάνω στο οποίο βασίζεται μία συμπεριφορά, δεν μπορούμε να την κρίνουμε. Και αυτός είναι βασικός νόμος της ψυχολογίας.
Mechanical Engineering NTUA, 2010
MTEC ETH Zurich, 2013
Founder: https://polytexneio.gr
Founder: https://globalprep.gr
User avatar
somekindofgrinder
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 406
Joined: Sun Feb 07, 2010 3:31 pm
Σχολή: Μεταπτυχιακός

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by somekindofgrinder »

Όταν ρωτήθηκε ο Σωκράτης γιά να δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου δεν ανέφερε τίποτε για τη συσσώρευση γνώσης. Η μόρφωση φαίνεται στη συμπεριφορά είπε, και πρόσθεσε «Αυτούς τους ανθρώπους θεωρώ μορφωμένους:

Αυτούς που ελέγχουν τις δυσάρεστες καταστάσεις, αντί να ελέγχονται από αυτές.
Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα και λογική.
Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τις συνδιαλλαγές τους.
Αυτούς που αντιμετωπίζουν καλοπροαίρετα γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς.
Αυτούς που δε νικήθηκαν από τις ατυχίες και τις αποτυχίες τους.
Αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους.»


45 Κωστοπουλοι εναν Χρηστο Γιανναρα δεν κανουν.
Απο κει και περα συνεχιζω να ειμαι περηφανος ΕΜΠιτης,οχι για το πτυχιο,αλλα για την ολοτητα της θεωρησης που μπορει να προσφερει.
"Το πρωί στα καβαλέτα και το βράδυ στα μπαλέτα..."-Λευτέρης Λαζάρου,Cooking Engineer.
Διάτανος
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 1607
Joined: Wed Jan 20, 2010 10:14 pm
Gender: Male

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by Διάτανος »

Εντυπωσιάστηκα από το κείμενο του ένυ.να εκφράσω έναν προβληματισμό.το ότι πολλοι άνθρωποι έρχονται καθημερινα αντιμέτωποι με μεγάλες δόσεις βλακείας και κρετινισμού(π.χ. Τηλεόραση) δεν μπορεί να επιδράσει αρνητικά ώστε να μην εκδηλώσουν κάποια κλίση τους σε έναν τομέα π.χ. Της επιστήμης?
“The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown”
User avatar
somekindofgrinder
MechEng Seeder
MechEng Seeder
Posts: 406
Joined: Sun Feb 07, 2010 3:31 pm
Σχολή: Μεταπτυχιακός

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by somekindofgrinder »

Προφανως..μα αυτος ειναι ο "στοχος".

Αν δεις μετρησεις τηλεθεασης,το Κων/νου και Ελενης,που ειναι σειρα 10 και βαλε ετων,κανει οση τηλεθεαση κανουν και τα 3 κουτσομπολιστικα μαζι που παιζουν την ιδια ωρα!

Κι ομως συνεχιζουν να προβαλλονται..ο λογος προφανης:
Να ενισχυεται η αναποφασιστικοτητα και ο ωχαδελφισμος που οδηγει στη διαιωνιση του ιδιου μοντελου εξουσιας.
"Το πρωί στα καβαλέτα και το βράδυ στα μπαλέτα..."-Λευτέρης Λαζάρου,Cooking Engineer.
User avatar
Λakedaimonas
Praetorian
Praetorian
Posts: 2086
Joined: Thu Jan 21, 2010 1:17 am
Σχολή: Μηχανολόγος
Gender: Male

Re: ΑΠΟΝ ΤΟ NTUA ΑΠΟ ΤΟ 50TOP ENGINEERING UNIVERSITIES

Post by Λakedaimonas »

Διάτανος wrote:Εντυπωσιάστηκα από το κείμενο του ένυ.να εκφράσω έναν προβληματισμό.το ότι πολλοι άνθρωποι έρχονται καθημερινα αντιμέτωποι με μεγάλες δόσεις βλακείας και κρετινισμού(π.χ. Τηλεόραση) δεν μπορεί να επιδράσει αρνητικά ώστε να μην εκδηλώσουν κάποια κλίση τους σε έναν τομέα π.χ. Της επιστήμης?
Και που να πας Στρατό να δεις πόσο επηρεάζει τον μέσο Έλληνα η τηλεόραση. Θα φρίξεις κυριολεκτικά. Γιατί μη γελιέσαι Διάτανε(και μην ψωνιστείς) αλλά δεν είσαι ο μέσος Έλληνας. Το τελευταίο καιρό ασχολούμαι εκτός των άλλων με θεωρία της επικοινωνίας και συγκεκριμένα τα ΜΜΕ, μάγκες λύνουν και δένουν όπου περνούν τα μηνύματα τους.

Ontopic τώρα ο Δημήτρης παραπάνω νομίζω τα έθεσε πολύ όμορφα και ήρεμα.

@Tsag φίλε οι αντιγραφές εμένα με έχουν κουράσει, από την άλλη δεν θα ήταν άσχημο να λαμβάναμε κάποια καλά στοιχεία των ξένων πανεπιστημίων.

Το να παραμείνει το ΕΜΠ-το πανεπιστήμιο γενικά δωρεάν το θεωρώ πολύ σημαντικό. Μιλάμε για δωρεάν πρόσβαση στην μόρφωση και στην γνώση, αν η πρόσβαση επιτραπεί μόνο σε αυτούς που έχουν χρήμα τότε τα ποιοτικά στοιχεία της κοινωνίας θα πάνε κατά διαόλου, σκεφτείτε ότι είναι ήδη χάλια παρόλο που υπάρχει "δωρεάν" εκπαίδευση. Τώρα μην μου πείτε ότι αυτό ταυτόχρονα αποτελεί και αντεπιχείρημα γιατί είστε λάθος. Καλοί και χρυσοί οι Αμερικάνοι με τα ΜΙΤ τους κλπ αλλά πέραν των κοινωνικών ομάδων που έχουν πρόσβαση σε αυτά υπάρχει παντελής έλλειψη μόρφωσης. Θυμάμαι ένα video το youtube που έκαναν ερωτήσεις γενικών γνώσεων στους διερχόμενους και οι απαντήσεις ήταν ότι να 'ναι!

Υποχρεωτικές παρουσίες: σαν ιδέα ακούγεται πολύ λογική, ειδικά όταν έχουμε στο μυαλό μας ότι ο μέσος φοιτητής λιώνει στην καφετέριες, και καλά. Τι συμβαίνει όμως με τα παιδιά που δουλεύουν ή έχουν άλλες υποχρεώσεις?! Ας γίνουν οι εργασίες υποχρεωτικές ή να σου εξασφαλίζουν ένα καλό κομμάτι του τελικού βαθμού σε σημείο που να έχει νόημα να ασχοληθείς με αυτές γιατί 1) θα τριφτείς 2) θα μάθεις κάτι 3) θα θεωρείς ότι ο κόπος σου δεν θα πάει χαμένος από τον βαθμό μιας απρόσωπης τελικής εξέτασης. Θυμάμαι την εργασία των Στροβιλομηχανών Ι που είχα ξεσκιστεί να την κάνω και πραγματικά το κατείχα το κομμάτι που είχε να κάνει με την εργασία, παρόλα αυτά όμως το μάθημα το έδωσα 4 φορές για να το περάσω. Ιδού το άτοπο είχα μια εργασία κατά 80% σωστή και κοβόμουν στο μάθημα. Ε βέβαια όταν αυτή ο καθηγητής την λαμβάνει υπόψη του μόνο στο εάν θα έχεις δικαίωμα να δώσεις εξέταση ή μη, τι να πω.

Τα έχω γράψει και αλλού, αν κάποιος παρακολουθεί στη σχολή το πρόγραμμα κατά γράμμα δεν θα προλαβαίνει να κάνει πολλά άλλα.

Μακάρι αυτά που γράφονται εδώ μέσα να τα διαβάζουν και άτομα που σχετίζονται με την διοίκηση του ιδρύματος και να τα λαμβάνουν υπόψη τους στις αποφάσεις τους.

Μπορεί να λέω ότι κάποια πράγματα τα σιχαίνομαι στο ΕΜΠ αλλά το πονάω σαν ίδρυμα διότι 5 χρόνια της ζωής μου τα πέρασα εκεί μέσα και γιατί όπως λέει και ο φίλος Παναγιώτης:
somekindofgrinder wrote:Απο κει και περα συνεχιζω να ειμαι περηφανος ΕΜΠιτης,οχι για το πτυχιο,αλλα για την ολοτητα της θεωρησης που μπορει να προσφερει.
Introduce a little anarchy. Upset the established order and everything becomes chaos. I’m an agent of chaos. Oh, and you know the thing about chaos? It’s fair.
e-polytexneio.gr forum ntua all hail ntua
Post Reply

Return to “Τα Πολυτεχνειακά”