spirosnikolako wrote: Αν εισαι στη δευτερη καλυτερα πηγαινε παραγωγη.
wouldn't say so
Για καποιον που δεν εχει ιδιαιτερη αγαπη για τη μηχανολογια, το τομεας παραγωγης ειναι ο πιο χρησιμος. Και με δεδομενο οτι αν και θελει σιγουρα παραπανω δουλεια απο την ενεργεια, ειναι πιο εφικτο το να πιασεις βαθμους, οποιος δε ξερει τι θελει ας παρει παραγωγης. Θα ζοριστει παραπανω αλλα και θα μαθει πεντε χρησιμα πραγματα γενικης χρησης και θα εχει και ενα συμπαθητικοτερο βαθμο πτυχιου. Αν βαριεται τη ζωη του (ας μην ερχοταν εμπ) ή πχ δουλευει και δεν εχει χρονο ας παει ενεργεια. Και το λεω εχοντας παει ενεργεια που το εχω μετανιωσει.
Οσο για την ποιοτητα της κατευθυνσης ειναι για μενα απαραδεκτη. Με εξαιρεση αιολικη και υδροηλεκτρικα, ολα τα καλα μαθηματα του τομεα ειναι στον κορμο, οποτε οποιος παει ενεργεια για να εμβαθυνει τσαμπα χαιρεται. Ειδικα τα μαθηματα Τζιβανιδη-Αντωνοπουλου ειναι... υπο το μηδεν.
Τωρα για το τοπικ, ειναι πιο ειδικες περιπτωσεις και οι δυο κατευθυνσεις, οποτε μετραει παρα πολυ το τι θελεις να κανεις μετα, περισσοτερο απο τους καθηγητες κλπ. Ειναι λαθος οπτικη το να τις αξιολογεις οπως την ενεργεια ή την παραγωγη...
spirosnikolako wrote:Σε καθε περιπτωση θεωρω λαθος να παιρνεις αποφασεις αναλογα με το ποσο σωστοι-κατανοητοι ειναι οι καθηγητες. Εσυ με τι θελεις να ασχοληθεις μετραει.
Όντως πολύ σημαντικό. Το θέμα είναι να σ αρέσει πραγματικά αυτό που θα κάνεις. Δηλαδή να κάθεσαι και να λες οτι τώρα θα πέσω με τα μούτρα στο διάβασμα για κάτι δύσκολο αλλά εφόσον θα σ αρέσει δεν θα έχεις πρόβλημα.
Σαν κατασκευαστής θα πρέπει να ασχοληθείς με μαθήματα ΒΑΡΙΑ. Βλέπε Ρομποτική, ΣΑΕ ΙΙ, Υδραυλικά και Πνευματικά, Συντήρηση....δες συνολικά τη λίστα και θα καταλάβεις. Θεωρείται (αν όχι ο πιο) ανάμεσα στους 2 πιο δύσκολους τομείς. Όμως, προσωπικά, είμαι σίγουρος ότι αν πήγαινα ΕΕΜΜ ή Παραγωγή ή Ενέργεια θα τα έβρισκα ακόμα πιο δύσκολα γιατί δεν μου αρέσουν τα αντίστοιχα μαθήματα.
Κοίτα τι σ αρέσει να διαβάζεις, με τι σ αρέσει να ασχολείσαι και κινήσου αναλόγως.
@shadowmech Συμφωνώ με το ποστ σου, δεν λέω κάτι διαφορετικό, απλά στο νου μου κάποιος που δεν ξέρει γιατί επέλεξε τη σχολή τέταρτο έτος θα χει συχτηριάσει και δεν θα έχει την υπομονή του 24-7 που απαιτεί η παραγωγή αν δεν του άρεσαν μαθήματα όπως Οπδε κλπ. Από εκεί και πέρα συμφωνώ ότι στην παραγωγή και πιο χρήσιμα πράγματα μαθαίνεις, και σαν νοοτροπία αρχίζεις να σκέφτεσαι με όρους αγοράς.
Δανειζόμενος στοιχεία από spirosnikolako και Διάτανο και όντας ΕΕΜΜ έχω να πω τα εξής
Καταρχάς θεωρώ ότι δεν υπάρχει "σωστή" επιλογή κατεύθυνσης στη Σχολή, ούτε "καλύτερη" κατεύθυνση. Ίσως αντικειμενικά να υπάρχει διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανά κατεύθυνση αλλά ακόμα και αυτό εντοπίζεται σε διαφορετικές πτυχές σε κάθε κατεύθυνση. Το μόνο σωστό ή λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να διαλέξεις αυτό που σου αρέσει ή όχι (ναι, γίνεται να διαλέξεις κάτι που δε σου αρέσει).
Για παράδειγμα, πράγματι οι Παραγωγής έχουν πολλές εργασίες, πολύ γράψιμο στις εξετάσεις κτλ., οι Κατασκευαστές ασχολούνται με πολύ "βαριά" μηχανολογικά θέματα όπως Εργαλειομηχανές, Συντήρηση, Ρομποτική, Υδραυλικά και Πνευματικά κ.α. των οποίων η μοντελοποίηση απαιτεί @@, οι ΕΕΜΜ λιώνουν στα Ρευστά και τα συναφή μαθήματα των οποίων η κατανόηση και οι εργασίες απαιτούν πολύ καλή γνώση μαθηματικών, οι Ενεργειακοί ασχολούνται με ισολογισμούς ενέργειας, μάζας (μα γιατί;)...
Σε κάθε περίπτωση η επιλογή κατεύθυνσης στο 4ο έτος δεν πρέπει να υπαγορεύεται από την ποιότητα των καθηγητών, από την ευκολία/δυσκολία των μαθημάτων ή από τον αριθμό των εγγραφόμενων φοιτητών, αλλά από το τι θέλεις να κάνεις, με τι θέλεις να ασχοληθείς και να εμβαθύνεις περισσότερο.
Η Σχολή και τα μαθήματα που προσφέρει το πρόγραμμα σπουδών αποτελεί ένα φοβερό tank γνώσης που δε θα ξανασυναντήσεις σε κάποιο μεταπτυχιακό και καλό θα ήταν να το εκμεταλλευτείς αυτό στο έπακρο παίρνοντας μαθήματα επιλογής που γουστάρεις άσχετα με την κατεύθυνση στην οποία αυτά ανήκουν (ακόμα και ως επιπλέον).
Επομένως, για μια φορά παράτα για λίγο την τετράγωνη λογική του μηχανικού -που έχεις έμφυτη- follow your instinct και επέλεξε την κατεύθυνση που σου αρέσει περισσότερο. Τόσο απλά, αυτό που γουστάρεις είναι και το καλύτερο. Σε διαφορετική περίπτωση, μια απόφαση που θα ληφθεί βάση βελτιστοποίσης με συνάρτηση κόστους την ευκολία/δυσκολία της κατεύθυνσης ή ο,τιδήποτε άλλο πέραν της καύλας που έχεις για το αντικείμενο, θα είναι αξιωματικά λάθος, ή για να το θέσω καλύτερα έχει 25% πιθανότητα να είναι σωστή.
That being said, νομίζω ότι μια απλή επισκόπηση του αντικειμένου κάθε κατεύθυνσης και των μαθημάτων που προσφέρει αρκεί για να γίνει η επιλογή. Οπότε αντί να ψάχνετε την "καλύτερη" κατεύθυνση ρίξτε μια ματιά στον οδηγό σπουδών, δεν κάνει κακό.
Ααααα, και κάτι ακόμα για να μη ξεχνιόμαστε: η ΕΕΜΜ γαμάει!!!
boutsi wrote:Δανειζόμενος στοιχεία από spirosnikolako και Διάτανο και όντας ΕΕΜΜ έχω να πω τα εξής
Καταρχάς θεωρώ ότι δεν υπάρχει "σωστή" επιλογή κατεύθυνσης στη Σχολή, ούτε "καλύτερη" κατεύθυνση. Ίσως αντικειμενικά να υπάρχει διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας ανά κατεύθυνση αλλά ακόμα και αυτό εντοπίζεται σε διαφορετικές πτυχές σε κάθε κατεύθυνση. Το μόνο σωστό ή λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να διαλέξεις αυτό που σου αρέσει ή όχι (ναι, γίνεται να διαλέξεις κάτι που δε σου αρέσει).
Για παράδειγμα, πράγματι οι Παραγωγής έχουν πολλές εργασίες, πολύ γράψιμο στις εξετάσεις κτλ., οι Κατασκευαστές ασχολούνται με πολύ "βαριά" μηχανολογικά θέματα όπως Εργαλειομηχανές, Συντήρηση, Ρομποτική, Υδραυλικά και Πνευματικά κ.α. των οποίων η μοντελοποίηση απαιτεί @@, οι ΕΕΜΜ λιώνουν στα Ρευστά και τα συναφή μαθήματα των οποίων η κατανόηση και οι εργασίες απαιτούν πολύ καλή γνώση μαθηματικών, οι Ενεργειακοί ασχολούνται με ισολογισμούς ενέργειας, μάζας (μα γιατί;)...
Σε κάθε περίπτωση η επιλογή κατεύθυνσης στο 4ο έτος δεν πρέπει να υπαγορεύεται από την ποιότητα των καθηγητών, από την ευκολία/δυσκολία των μαθημάτων ή από τον αριθμό των εγγραφόμενων φοιτητών, αλλά από το τι θέλεις να κάνεις, με τι θέλεις να ασχοληθείς και να εμβαθύνεις περισσότερο.
Η Σχολή και τα μαθήματα που προσφέρει το πρόγραμμα σπουδών αποτελεί ένα φοβερό tank γνώσης που δε θα ξανασυναντήσεις σε κάποιο μεταπτυχιακό και καλό θα ήταν να το εκμεταλλευτείς αυτό στο έπακρο παίρνοντας μαθήματα επιλογής που γουστάρεις άσχετα με την κατεύθυνση στην οποία αυτά ανήκουν (ακόμα και ως επιπλέον).
Επομένως, για μια φορά παράτα για λίγο την τετράγωνη λογική του μηχανικού -που έχεις έμφυτη- follow your instinct και επέλεξε την κατεύθυνση που σου αρέσει περισσότερο. Τόσο απλά, αυτό που γουστάρεις είναι και το καλύτερο. Σε διαφορετική περίπτωση, μια απόφαση που θα ληφθεί βάση βελτιστοποίσης με συνάρτηση κόστους την ευκολία/δυσκολία της κατεύθυνσης ή ο,τιδήποτε άλλο πέραν της καύλας που έχεις για το αντικείμενο, θα είναι αξιωματικά λάθος, ή για να το θέσω καλύτερα έχει 25% πιθανότητα να είναι σωστή.
That being said, νομίζω ότι μια απλή επισκόπηση του αντικειμένου κάθε κατεύθυνσης και των μαθημάτων που προσφέρει αρκεί για να γίνει η επιλογή. Οπότε αντί να ψάχνετε την "καλύτερη" κατεύθυνση ρίξτε μια ματιά στον οδηγό σπουδών, δεν κάνει κακό.
Ααααα, και κάτι ακόμα για να μη ξεχνιόμαστε: η ΕΕΜΜ γαμάει!!!