Αυτά στα οποία αναφέρεται ο binladen σαν τα πρέποντα να δίνονται στα παιδιά ήδη από το σχολείο, είναι μία βάση, είναι το προαπαιτούμενο που θα πρέπει όλοι οι απόφοιτοι των δημόσιων σχολείων της ελλάδας να έχουν (λέω δημόσιων γιατί ουσιαστικά εκεί φαίνεται η στρατηγική επιλογή της παιδείας μιας χώρας, τώρα στο ιδιωτικό μπορεί ο καθένας να πουλάει και να αγοράζει ό,τι θέλει). Το να έχεις ένα υπόβαθρο κουλτούρας και συγκεκριμένων γνώσεων θα σου είναι όχι μόνο χρήσιμο σαν άνθρωπος, για την προσωπική σου καλλιέργεια, αλλά και σαν επαγγελματίας.ShadowMech wrote:Εδω με εχασες...Αυτό συμβαίνει γιατί δεν καλλιεργούμε τον αθλητισμό και την αθλητική παιδεία, την λογοτεχνία, την τέχνη (η χώρα που γέννησε την τέχνη), την πολιτική σκέψη
Καλα ολα αυτα τα περι ελληνικου πολιτισμου και συμφωνω οτι ειναι χρησιμο να προβαλλονται προς τα εξω. Εμενα προσωπικα δε με αγγιζουν ιδιαιτερα, και αυτο ειναι και θεμα γουστου περα απο θεμα παιδειας.
Αυτο που λειπει για μενα δεν ειναι αυτα τα φρου-φρου και αρωματα, αλλα αντιθετως η ουσια. Το "get your hands dirty" που λενε. Το να μπορεις να δωσεις διεξοδο στην ορεξη να κανεις δικα σου πραγματα. Το να εχεις τα ερεθισματα για να σκεφτεις κατι περα απο το που θα πας για καφε. Το να μη σκεφτεσαι στα 18 σου το ποτε θα παρεις συνταξη. Αυτά ειναι για μενα πολυ πιο αμεσες αναγκες απο τον αθλητισμο και τη λογοτεχνια.
Και ξέρεις πού μπορεί να φανεί αυτό? Στους ελάχιστους καλούς πολύ καλούς καθηγητές που συναντήσαμε όλοι μας κάποιες φορές στη ζωή μας, ανεξάρτητα από την ειδικότητα. Στο πώς αυτά που διδάσκουν τέτοιοι άνθρωποι μένουν στα κεφάλι του παιδιού και μετά μπορεί και τα επεξεργάζεται ελεύθερα από παπαγαλίες.. Το να είσαι σωστός δάσκαλος με την ευρεία έννοια είναι πάααρα πολύ σπουδαίο και δύσκολο πράγμα, και κατ'εμέ είναι και ταλέντο. Θα πρότεινα λοιπόν, πιο βαθειά και κριτική γνώση στις σχολές των δασκάλων και καθηγητών, να καλλιεργούνται τα μυαλά τους κριτικά και εποικοδομητικά συνάμα, κάτι που νομίζω απέχει έτη φωτός από το τι γίνεται σήμερα.
Αυτά στα οποία αναφέρεται ο shadowmech, είναι ουσιαστικά η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, είναι αυτά που ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να γεννήσει την όρεξη στο μαθητή να τα κάνει και τότε θα έχει πετύχει.Φυσικά θα πρέπει και το ίδιο να τα ενθαρρύνει έμπρακτα, μέσα από εργαστήρια, δρώμενα, όχι αποστήθιση κλπ. Γιατί τι είναι καλύτερο από όταν βλέπεις το μαθητή σου να οικοδομεί ο ίδιος τη γνώση και μάλιστα τη νέα γνώση .
Και να σημειώσω πως μιλάμε πάντα για σχολική, υποχρεωτική εκπαίδευση. Δηλαδή τον πήχη μίας ολόκληρης χώρας στο πνευματικό επίπεδο όλων των παιδιών της. Τα πανεπιστήμια είναι άλλη ιστορία...